بررسی روند ثبت نام حج در مجلس شورای اسلامی بررسی روند ثبت نام حج در مجلس شورای اسلامی بررسی روند ثبت نام حج در مجلس شورای اسلامی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بررسی روند ثبت نام حج در مجلس شورای اسلامی بررسی روند ثبت نام حج در مجلس شورای اسلامی بررسی روند ثبت نام حج در مجلس شورای اسلامی بررسی روند ثبت نام حج در مجلس شورای اسلامی بررسی روند ثبت نام حج در مجلس شورای اسلامی

بررسی روند ثبت نام حج در مجلس شورای اسلامی

محمد باقری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس روند فعلی ثبت نام حج تمتع را نادرست خواند و تأکید کرد: باید این روند ثبت نام در حج و زیارت اصلاح شود چون آسیبهای جدی از نظر فرهنگی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از مهر، با توجه به اينكه سازمان حج و زيارت متولي سياستگذاري و مديريت امور حج كشور است؛ روند كنوني ثبت نام ها و ايجاد توقع و انتظار چندين ساله در مردم براي رفتن به حج و ثبت نام بيش از 2 ميليون نفر با سپرده گذاري چندين ساله و سپس اعلام هزينه 10 ميليوني براي رفتن به حج قطعا تبعات رواني و اجتماعي خواهد داشت. به گونه اي كه بسياري از كساني كه سالها پيش به اميد حج تمتع مبلغي را پرداخت كرده اند، امروز دچار مشكل شده اند. به نظر مي رسد روند ثبت نام حج نياز به اصلاحاتي از سوي سازمان حج و زيارت با توجه به تورم سالانه قيمتها دارد تا مردم از همان مرحله اوليه ثبت نام بدانند چه زماني استطاعت مالي و شرعي اين سفر معنوي را خواهند داشت.
حجت الاسلام محمد باقري نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي درباره پرداخت 8 تا 10 ميليون توماني اعزام به حج تمتع سال 92 براي دارندگان فيش حج سالهاي 78 و 84 به خبرنگار مهر، گفت: اين مسئله بايد در كميسيون فرهنگي مورد بررسي قرار گيرد كه چطور شده اين هزينه به يكباره اعلام شده و سود سپرده هاي مردمي چگونه محاسبه شده است.
عضو كميسيون فرهنگي نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: بايد اين نوع روند ثبت نام در حج و زيارت اصلاح شود؛ چون مردم حداقل 10 تا 15 سال به اميد سفر حج در نوبت مي مانند و پول آنها هم در بانكها نگه داشته مي شود و سودهايي نيز براي آن تعيين مي گردد اما بعد از چند سال ما مواجه با مشكلاتي مثل امسال مي شويم كه اين روش ثبت نام درست نيست چون آسيبهاي جدي از نظر فرهنگي و اجتماعي به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام باقري در پايان تأكيد كرد: اگر بتوانيم به گونه اي عمل كنيم كه در سازمان حج و زيارت هر ساله ثبت نام صورت گيرد و از بين آنهايي كه اولين سفرشان هست، قرعه كشي صورت گيرد و بقيه ثبت نام كنندگان نيز براي سالهاي بعد به ترتيب اعزام شوند، قطعا بسياري از مسائل به تدريج حل خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران