یکی از مدیران حج و زیارت تغییر کرد یکی از مدیران حج و زیارت تغییر کرد یکی از مدیران حج و زیارت تغییر کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یکی از مدیران حج و زیارت تغییر کرد یکی از مدیران حج و زیارت تغییر کرد یکی از مدیران حج و زیارت تغییر کرد یکی از مدیران حج و زیارت تغییر کرد یکی از مدیران حج و زیارت تغییر کرد

یکی از مدیران حج و زیارت تغییر کرد

در این آیین با تقدیر از زحمات ˈسیدمحمدعلی موسوی سرحدیˈ مدیریت قبلی، ˈرضا کیخاˈ به عنوان مدیر جدید حج و زیارت استان سیستان و بلوچستان معرفی شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در مراسمي با حضور نماينده مردم استان سيستان و بلوچستان در خبرگان رهبري و حجت‌الاسلام سيداحمد موسوي رييس سازمان حج و زيارت، مدير جديد اين استان معرفي شد.
براساس اين گزارش، در اين آيين با تقدير از زحمات ˈسيدمحمدعلي موسوي سرحديˈ مديريت قبلي، ˈرضا كيخاˈ به عنوان مدير جديد حج و زيارت استان سيستان و بلوچستان معرفي شد.
فريضه حج توانست در درون جهان اسلام مسلمانان را به هم پيوند دهد
آيت الله ˈعباسعلي سليمانيˈ روز دوشنبه در آيين خداحافظي و معرفي مدير حج و زيارت سيستان و بلوچستان افزود: برنامه هاي ديگر اسلام مثل نماز و روزه هر يك در جاي خود كليدي و ارزشمند است اما به اندازه حج توان جهاني كردن دين اسلام را ندارند.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان اظهار كرد: فريضه حج توانست در درون جهان اسلام مسلمانان را به هم پيوند دهد و با اصل برائت از مشركان، موضع و راهبردي اسلام را براي ديگر اديان تبيين و تحكيم كند.
آيت الله سليماني گفت: دنياي استكبار با تمام ابزارهاي خود از قبيل زبان، پول، بانك، سياست و مديريت هنوز نتوانسته خود را جهاني كند اما جهان شمولي اسلام تاثير خود را در همه جا گذاشته است.
نماينده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان هاي سيستان و بلوچستان و كرمان گفت: دين مبين اسلام چنان بنيان حج را با استحكام بنا نهاده كه مسلمانان با وجود اختلاف سلايق، در مساله حج يك نواخت عمل مي كنند.
امام جمعه زاهدان همچنين گفت: با وجود اينكه در سيستان و بلوچستان از نعمت تنوع مذهبي برخورداريم، مديريت حج و زيارت اين استان امور محوله را به خوبي انجام داده است.
حماسه اقتصادي باعث صرفه جويي در هزينه‌هاي حج مي‌شود
همچنين حجت الاسلام سيداحمد موسوي با ارائه شاخص هايي از حج 91 تصريح كرد: براي نخستين بار بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران، توانستيم ركورد جديدي در عمليات حج تمتع رقم بزنيم و به شهادت بسياري از بزرگان و همچنيبن آمارهاي موجود آرام ترين و روان ترين حج جمهوري اسلامي طي سي سال اخير را برگزار كنيم.
رييس سازمان حج و زيارت افزود: بسياري از هموطنان ما از ساليان قبل جهت تشرف به حج تمتع نام نويسي كرده اند و هم اينك صف هاي طولاني براي اعزام وجود دارد . ما در تلاش هستيم تا از رهگذر رايزني با كشور ميزبان و همچنين ايجاد ظرفيت هاي جديد زائران بيشتري را به سرزمين وحي اعزام كنيم.
وي اظهار داشت: بايد با برنامه ريزي هاي مناسب از جمله كاهش سهميه هر ساله نهادها و سازمان هاي مختلف امكان حضور افرادي كه سال ها در نوبت حج قرار دارند را مهيا خواهيم كرد.
موسوي با تبيين طرح هاي جديد مديريت سازمان در راستاي حذف رانت ها و ويژه خواري ها و بستن دكان سودجويان گفت: بگونه اي برنامه ريزي كرده ايم تا به جاي افرادي كه با افتخار آمار دهها بار حضور خود در مكه را به رخ ديگران مي كشند زمينه مناسب اعزام ثبت نام شدگان چشم انتظار تشرف به حج تمتع را فراهم سازيم تا از اين رهگذر بتوانيم توشه اي را براي آخرت خود فراهم نماييم.
وي يادآور شد: عملياتي شدن اين طرح در آينده نزديك مي تواند در چارچوب رهنمودهاي مقام معظم رهبري مبني بر خلق حماسه اقتصادي باعث صرفه جويي در هزينه هاي مربوط حج تمتع گردد.




نظرات کاربران