اعلام هزینه بازسازی و بهره برداری از قطار مکه اعلام هزینه بازسازی و بهره برداری از قطار مکه اعلام هزینه بازسازی و بهره برداری از قطار مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعلام هزینه بازسازی و بهره برداری از قطار مکه اعلام هزینه بازسازی و بهره برداری از قطار مکه اعلام هزینه بازسازی و بهره برداری از قطار مکه اعلام هزینه بازسازی و بهره برداری از قطار مکه اعلام هزینه بازسازی و بهره برداری از قطار مکه

اعلام هزینه بازسازی و بهره برداری از قطار مکه

شهردارمکه مکرمه با اشاره به بحران مسکن در این شهر از اجرای فاز نخست طرح احداث شبکه حمل و نقل ریلی تا سال 2017 میلادی خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، به نوشته الرياض، اسامه بن فضل البار شهردار مكه مكرمه به شكاف واضح و مشكل قديمي كه مكه مكرمه در بخش حمل و نقل با توجه به سرازير شدن ميليونها زائر اعم از حاجي و عمره گزار به آن گرفتار شده است، اعتراف كرد.
البار خاطر نشان كرد: ۲۳ ميليارد ريال سعودي براي پروژه‌هاي كمربنديهايي كه تكميل مي‌شود و راه حل مهمي براي موفقيت بحران شلوغي به ويژه در موسم حج و موسم عمره به شمار مي‌رود، در نظر گرفته شده است.
وي از اختصاص ۶۲ ميليارد ريال سعودي براي اجراي پروژه شبكه حمل و نقل ريلي در داخل مكه مكرمه براي متصل كردن مسجدالحرام به جاده مدينه – جده و جده و مشاعر مقدسه خبر داد و گفت: هزينه بازسازي مكه مكرمه ۲۰۰ ميليارد ريال سعودي است.
شهردار مكه مكرمه افزود: در چهار سال آينده كارها بر تكميل جاده‌هاي كمربندي و احداث راههاي جديد در محور غربي به جاده موازي جاده ابراهيم خليل متمركز خواهد شد و مرحله نخست پروژه قطار شهري مكه مكرمه در سال ۲۰۱۷ به بهره برداري خواهد رسيد.
وي اظهار داشت: حل بحران مسكن در مكه مكرمه از طريق دادن مجوز براي ساختمان‌هاي چند طبقه در خيابان‌هاي تجاري از جمله پرونده‌هاي مهم به شمار مي‌رود.
شايان ذكر است، چند روز پيش مقامات عربستان اعلام كردند شهرهاي مكه مكرمه و مدينه منوره در فهرست شهرهايي قرار گرفته اند كه جمعيت آنها ميليوني است.




نظرات کاربران