مرقد علامه امینی صاحب الغدیر در نجف اشرف عکس

توکل و انقطاع علامه امینی از غیر، زبانزد عام و خاص بود. علامه هرگاه با مشکلی مواجه می‌شد متوسل به اهل‌بیت، خصوصا امیرالمومنین علی علیه السلام می‌شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در كربلاي معلي، علامه اميني در سال ۱۳۲۰هجري قمري برابر با ۱۲۸۱ هجري شمسي در شهر تبريز، در خانه‌اي سرشار از علم و تقوا بدرخشيد و افراد خانواده را سرشار از شادي و شعف كرد.
علامه اميني (ره) در مقام اجتهاد، منزلت و جايگاه والايي داشت و بيشتر ساعات ايشان به تحقيق و مطالعه مي‌گذشت. و از منابع علمي اسلامي توشه برمي‌گرفت. ايشان در تفسير، حديث، تاريخ و علم رجال صاحب‌نظر بودند.
توكل و انقطاع علامه اميني از غير، زبانزد عام و خاص بود. علامه هرگاه با مشكلي مواجه مي‌شد متوسل به اهل‌بيت، خصوصا اميرالمومنين علي عليه السلام مي‌شد.
خستگي‌ها و تحمل رنج‌هاي علامه اميني در راه اعتلاي دين اسلام و مذهب تشيع و تحصيل و تدريس معارف اهل‌بيت عليهم السلام در ظهر روز جمعه ۱۲ تير ماه ۱۳۴۹ه. ش (۲۸ ربيع الثاني ۱۳۹۰ه. ق) به پايان رسيد و صاحب الغدير، آن پير فرزانه و پر مايه، پس از ۶۸ سال تلاش و كوشش، به ديدار يار شتافت تا از دست صاحب غدير و از چشمه زلال كوثر بياشامد و غبار خستگي را از تن بزدايد. او رفت اما الغدير وي چراغ خانه دل‌هاي با صفا و مشعل هدايت امت تا طلوع خورشيد ولايت شد.
مرقد آن عالم فرزانه در كنار كتابخانه اميرالمومنين عليه‌السلام در خيابان الرسل شهر نجف اشرف واقع شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران