شناخت معارف حج در «بلاغ مبین» شناخت معارف حج در «بلاغ مبین» شناخت معارف حج در «بلاغ مبین» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شناخت معارف حج در «بلاغ مبین» شناخت معارف حج در «بلاغ مبین» شناخت معارف حج در «بلاغ مبین» شناخت معارف حج در «بلاغ مبین» شناخت معارف حج در «بلاغ مبین»

شناخت معارف حج در «بلاغ مبین»

ویژه‌نامه حج فصلنامه تخصصی‌-‌پژوهشی ستاد نماز جمعه تهران (بلاغ مبین) با هدف معرفی فلسفه و معارف حج و تاکید بر نقش وحدت‌آفرینی آن به عنوان بزرگترین اجتماع سالانه مسلمانان، به مدیر‌مسوولی سید‌یدالله شیر‌مردی و سردبیری سید‌غلامرضا حسینی منتشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در ويژه‌نامه حج نشريه بلاغ مبين، حج اجتماع عظيم و بي‌نظيري معرفي شده كه ميعاد عاشقان و داراي ابعاد و اعمال مختلفي است كه اين ابعاد زندگي‌ساز است و هر يك از ابعاد آن به نوعي اظهار عبوديت و بندگي به درگاه خالق هستي‌بخش است.
كعبه نماد اطاعت و تعبد، فلسفه حج در اسلام، مفهوم‌شناسي اسرار حج، حج در آيينه وحي، حج در انديشه قرآني امام خميني (ره)، نقش حج در حيات سياسي امت، كلاس آموزشي پيامبر اسلام (ص)، حج امري عبادي سياسي و ضرورت توجه به اسرار حج، از مهم‌ترين مباحثي‌اند كه در اين ويژه‌نامه از سوي اهالي قلم در حوزه معارف دين بررسي شده‌اند.
در بخشي از اين نوشتار در معرفي اهداف حج آمده است: «هدف حج همان علت غايي است كه حج‌گزار مي‌خواهد بدان برسد. برخي از آيات و روايات به اهداف حج اشاره دارند و ياد الهي و آشنايي با ولايت از اهداف حج شمرده شده است. از امام محمد باقر (ع) حكايت شده: به مردم فرمان داده شد كه پيرامون اين سنگ‌هاي كعبه طواف كنند، سپس نزد ما آيند تا ولايت به آنان آموزش داده شود. »
بر اساس مطالب اين ويژه‌نامه، رهبر كبير انقلاب هم هدف از اين سفر الهي را كسب تقوي و توشه معنوي مي‌داند، چنان‌كه فرمودند: «در اين سفر زاد و توشه تهيه كنيد كه بهترين زاد و توشه پرهيزكاري است.»
ويژه‌نامه حج فصلنامه تخصصي‌-‌پژوهشي (بلاغ مبين) در ۱۳۱ صفحه در قالب كتاب از سوي ستاد نماز جمعه تهران چاپ و منتشر شده است.


| شناسه مطلب: 36545




معارف حج بلاغ مبين



نظرات کاربران