غبارروبی حرم علوی در نجف اشرف غبارروبی حرم علوی در نجف اشرف غبارروبی حرم علوی در نجف اشرف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
غبارروبی حرم علوی در نجف اشرف غبارروبی حرم علوی در نجف اشرف غبارروبی حرم علوی در نجف اشرف غبارروبی حرم علوی در نجف اشرف غبارروبی حرم علوی در نجف اشرف

غبارروبی حرم علوی در نجف اشرف


حرم امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) با حضور اقشار مختلف و خادمان آستان قدس آن امام همام در نجف اشرف برگزار شد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مجموعه اى از خادمان بارگاه حضرت ابالفضل العباس (ع) به زيارت بارگاه حضرت اميرالمؤمنين (ع) شرفياب شدند و در مراسم غبار روبى و باز كردن ضريح مطهر حرم علوي شركت كردند.
حجت‌الاسلام زين الدين توليت آستان قدس علوي، در ديدار با شركت كنندگان در مراسم غبار روبى گفت: مفتخرم كه در اين شب مبارك، شب ولادت سرور زنان دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) جهت شركت در اين مراسم مبارك حضور به هم رسانيدم. اميدوارم همگى از اين مراسم مبارك كه برادران عزيزمان از آستان قدس عباسى در آن شرفياب شده اند، فيض كامل را ببريم و بدانيم كه گشودن درب ضريح مطهر تنها گشودن يك درب نيست. بلكه دريچه اى است سوى دستان پدرى مهربان كه عاشقانش و فرزندانش را در آغوش مى گيرد.
وي افزود: هنگامى كه در برابر ضريح مطهر مى ايستيد و گشودن در را مشاهده مى كنيد در برابر حضور مولايتان و پدرتان خواهيد بود. چرا كه رسول اكرم (ص) به حضرت اميرالمؤمنين فرمودند: اى على، من و تو پدران اين امت هستيم.
توليت آستان قدس علوي تاكيد كرد: فردى كه در جوار اين اماكن مطهر زندگى مى كند، عهده دار مسؤوليت بزرگ مجاور حق بودن و پيروى از آن مى باشد. حقى كه حضرت رسول اكرم بارها به آن اشاره فرموده اند. ايشان خطاب به حضرت اميرالمؤمنين مى فرمودند: اى على تو با حق هستى و حق پيرو توست. از خداوند متعال طلب مى كنم ما را كه از سرچشمه زلال حق مى نوشيم از اولين كسانى قرار دهد كه از چشمه ى زلال و جاودانه ى كوثر و به دست ساقى آن مى نوشند.
حجة الاسلام زين الدين افزود: ضمن تبريك ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا به شما حاضران عزيز، در برابر رسول اكرم و حضرت اميرالمؤمنين (ع) و حضرت فاطه زهرا (س) و حضرت امام حسن مجتبى (ع) و حضرت سيد الشهداء (ع) و برادر بزرگوارشان حضرت ابالفضل العباس (ع) پيمان مى بنديم كه همواره از پيروان ثابت قدم اين بزرگواران باشيم و از خداوند متعال مى طلبيم سخنانمان را تابع كردارمان قرار دهد.
دكتر على خضير، از اعضاى شوراى آستان قدس علوي در رابطه با مراسم غبارروبى آستان گفت: اين مراسم و دعوت كردن از خادمان آستان‌ها راهى جهت ايجاد روابط دوسويه و مشترك ميان عتبات عاليات بوده، و چه بهتر از اينكه اين رابطه از راه شركت در چنين مراسم مباركى انجام پذيرد.
گفتنى است مراسم غبارروبى و گشودن ضريح مطهر به صورت ماهانه برگذار مى شود و طى اين مراسم و با حضور قشرهاى مختلفى از مردم و برخى از مجاوران، هدايا و نذورات و وجوه نقدى را كه زائران در ضريح مطهر مى اندازند استخراج مى شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران