نگرش سطحی به مساله مهدویت آفت‌زاست نگرش سطحی به مساله مهدویت آفت‌زاست نگرش سطحی به مساله مهدویت آفت‌زاست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نگرش سطحی به مساله مهدویت آفت‌زاست نگرش سطحی به مساله مهدویت آفت‌زاست نگرش سطحی به مساله مهدویت آفت‌زاست نگرش سطحی به مساله مهدویت آفت‌زاست نگرش سطحی به مساله مهدویت آفت‌زاست

نگرش سطحی به مساله مهدویت آفت‌زاست

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در دیدار با سیدعمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان به دنبال ارتقای سطح بینش نسبت به مسأله مهدویت است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين رضا اسكندري، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ديدار با سيدعمار حكيم، رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق به ارايه گزارشي از مقدمات برگزاري كنگره امام مهدي(عج) و آينده جهان پرداخت و اظهار داشت: انحراف از مسير حقيقي مهدويت، آسيب هاي جدي به دنبال دارد.
وي با بيان اين‌كه كنگره امام مهدي(عج) و آينده جهان به دنبال ارتقاي سطح بينش نسبت به مسأله مهدويت است، خاطرنشان كرد: نگرش سطحي به مساله مهدويت آفت‌زاست، با برگزاري اين كنگره سعي داريم تفكر مهدويت را با توجه به رويكرد آينده پژوهي و جهاني آن در سطح بين المللي مطرح كنيم كه در گام نخست اين كنگره با حضور و همكاري مشترك علماي ايران و عراق برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين اسكندري با بيان اين‌كه تفكر برگزاري اين كنگره از سال ها پيش در قم طرح‌ريزي شده بود، گفت: كنگره امام مهدي(عج) و آينده جهان فرصتي براي تحقق وحدت ميان حوزه و دانشگاه و تعامل ميان حوزه هاي علميه نجف و قم است.
وي با بيان اين‌كه آمادگي ذهني مناسبي براي تحقق تعامل ميان حوزه علميه قم و حوزه علميه نجف وجود دارد، افزود: اميدواريم يكي از بركات كنگره با عنايات حق تعالي و حضرت ولي‌عصر(عج) هم‌افزايي و تعامل هر چه بيشتر علماي شيعه و اهل سنت در راستاي وحدت امت اسلامي باشد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اين‌كه بيش از 250 مقاله از سوي شخصيت هاي برجسته حوزوي و دانشگاهي به كنگره ارسال شده است، گفت: 3 جلد از مقالات برگزيده در دست چاپ است و دو جلد ديگر نيز در حال آماده سازي است كه يكي آن ها مربوط به مقالات منتخب علماي عراق است، به زيور طبع آراسته مي شود.
گفتني است، اين كنگره با همكاري دانشگاه كوفه، مجمع جهاني اهل بيت، دانشگاه كربلا، تابخانه علامه قرشي در نجف اشرف، موسسه آل بيت نجف، مركز تخصصي مهدويت نجف، پژوهشكده مهدويت و آينده پژوهي، دفتر تبليغات اسلامي، حوزه علميه قم، جامعة المصطفي العالميه، مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم و انجمن مهدويت حوزه علميه قم برگزار خواهد شد.
كنگره امام مهدي(عج) و آينده جهان در روزهاي دهم و يازدهم رجب در شهر مقدس نجف اشرف و دانشگاه كوفه برگزار مي شود و ادامه آن در تاريخ دوازدهم رجب در شهر مقدس كربلا برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران