تداوم مشکل تماس‌های تلفنی عمره‌گزاران ایرانی در مدینه تداوم مشکل تماس‌های تلفنی عمره‌گزاران ایرانی در مدینه تداوم مشکل تماس‌های تلفنی عمره‌گزاران ایرانی در مدینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تداوم مشکل تماس‌های تلفنی عمره‌گزاران ایرانی در مدینه تداوم مشکل تماس‌های تلفنی عمره‌گزاران ایرانی در مدینه تداوم مشکل تماس‌های تلفنی عمره‌گزاران ایرانی در مدینه تداوم مشکل تماس‌های تلفنی عمره‌گزاران ایرانی در مدینه تداوم مشکل تماس‌های تلفنی عمره‌گزاران ایرانی در مدینه

تداوم مشکل تماس‌های تلفنی عمره‌گزاران ایرانی در مدینه

تلاش می‌کند خبر سلامتی‌اش را به عزیزانش در ایران اطلاع بدهد، می‌گوید «بچه‌هایم دلواپسم می‌شوند». هرچه تلاش می‌کند موفق به تماس نمی‌شود. حالا چه باید کرد؟ این یک مشکل دائمی است که حجم زیادی از مراجعات به عوامل ثابت هتل‌ها را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج در مدينه منوره، تلاش مي‌كند خبر سلامتي‌اش را به عزيزانش در ايران اطلاع بدهد، مي‌گويد «بچه‌هايم دلواپسم مي‌شوند». هرچه تلاش مي‌كند موفق به تماس نمي‌شود. حالا چه بايد كرد؟ اين يك مشكل دائمي است كه حجم زيادي از مراجعات به عوامل ثابت هتل‌ها را تشكيل مي‌دهد.
«در فرودگاه سيم‌كارت عربستان خريدم، اما كار نمي‌كند»؛ «شماره ايرانسل رفيقم جواب مي‌دهد، ولي با همراه اول من نمي‌شود تماس گرفت»؛ «خط من دائمي است، اما وصل نمي‌شود؟» و سوالاتي از اين قبيل كه در ادامه‌اش نشان دادن گوشي تلفن‌همراه به اين و آن است و جست و جوي راهي براي رفع مشكل.
اسماعيل بهبودي مدير ثابت ايراني هتل زهرا الخير مدينه منوره در اين باره مي‌گويد: اطلاع‌رساني به زائران در اين موارد اندك است و بجاست در رسانه‌ها مثل موسم حج اطلاع‌رساني دقيق‌تري صورت گيرد تا زائران با مشكلات كمتري مواجهه شوند.
اطلاعات موجود نشان مي‌دهد كه هزينه مكالمه از ايران به عربستان و بلعكس، براساس اپراتورهاي موجود متفاوت و صرفه‌مند آن‌ها متفاوت است. مثلا همراه اول براي دريافت پيامك هيچ هزينه‌اي را دريافت نمي‌كند، حال اين‌كه سيم‌كارت‌هاي اپراتورهاي سعودي مانند MOBILLY، ZAIN و STC اين‌گونه نيست.
يكي از مشكلات كاربران ايرني، اطلاع‌يافتن از ميزان شارژ موجود در گوشي‌ها و روش خريد و افزودن شارژ به آن‌هاست؛ كاري كه يا توسط عوامل ثابت هتل‌ها و يا مغازه‌داران انجام مي‌شود.
يكي از مسائل موجود تغيير نرخ هزينه مكالمه در ايام حج با ايام عمره‌مفرده است و اين موضوع هم درباره اپراتورهاي ايراني و هم سعودي صدق‌ مي‌كند. همين مساله اطلاع‌رساني دقيق‌تر را به زائران ضروري مي‌كند تا آن‌ها با دشواري‌هاي كمتري براي برقراري ارتباط با ايران برخوردار باشند. گزارش از محمدرضا برزگر




نظرات کاربران