سرگذشت زنی که می‌خواست «فقیه القاعده» شود! سرگذشت زنی که می‌خواست «فقیه القاعده» شود! سرگذشت زنی که می‌خواست «فقیه القاعده» شود! بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرگذشت زنی که می‌خواست «فقیه القاعده» شود! سرگذشت زنی که می‌خواست «فقیه القاعده» شود! سرگذشت زنی که می‌خواست «فقیه القاعده» شود! سرگذشت زنی که می‌خواست «فقیه القاعده» شود! سرگذشت زنی که می‌خواست «فقیه القاعده» شود!

سرگذشت زنی که می‌خواست «فقیه القاعده» شود!

در دهمین سالگرد انفجارهای خونین ریاض، یک بار دیگر قصه زن سعودی که «همراه فرزندانش به قصد جهاد به عراق رفت و با الزرقاوی ازدواج کرد»، در یادها زنده شده است؛ وفاء الیحیی، زن تحصیل کرده ای که به ادعای مقامات سعودی، می‌خواست «فقیه القاعده» شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از العالم، حدود يك سال است كه در عربستان، فعالان شبكه‌هاي اجتماعي داستان يك زن سعودي را نقل مي‌كنند كه معلوم نيست در زندان به سر مي‌برد، يا به قتل رسيده و يا چه بسا ناپديد شده است.
حساسيت اين ماجرا، بسياري را كنجكاو و پيگير اين موضوع كرده است و رسانه‌ها تلاش مي‌كنند منابع و اخبار صحيح مربوط به اين ماجرا را به دست آورند.
براساس اطلاعاتي كه در صفحات اجتماعي فعالان عربستاني مطرح شده، «وفا اليحيي» در ماه رجب سال ۱۴۲۶ هجري (مرداد ۱۳۸۴) بدون محاكمه بازداشت شد و اجازه ملاقات و تماس با خارج از زندان را نداشت.
وي پس از چند ماه آزاد شد، اما دوباره به همراه سه فرزندش در رياض بازداشت شد و تاكنون از سرنوشت آنان خبري در دست نيست.
اما مقامات سعودي منكر وجود او در زندانهاي عربستان هستند و مدعي شده اند كه وفا با زرقاوي ازدواج كرده و يكي از دخترانش نيز همسر يك فرمانده القاعده شده است.
اين در حالي است كه مردم عربستان، وفا اليحيي را زنداني ربوده شده توسط مقامات عربستان مي‌دانند و بر اين باورند كه وي در زندان‌هاي آل سعود به سر مي‌برد و اتهام همكاري با تروريست‌ها را به وي وارد كرده اند تا از پيگيري سرنوشت او از سوي خانواده اش جلوگيري كنند.
به نوشته پايگاه‌هاي اجتماعي فعالان عربستاني، وفا داراي يك پسر و دو دختر مي‌باشد كه همراه مادر بازداشت شدند و از ۸ سال پيش، سرنوشت همه آنان در ابهام قرار دارد. پدر وفاء ۴ سال بعد از دستگيري دخترش از غصه او دق كرد و مادرش نيز بيمار است و روزهاي سختي را مي‌گذراند.
مقامات كشورهاي عربي حوزه خليج فارس، چندين سال است كه مخالفان و معترضان را به بهانه مبارزه با تروريسم و به اتهام ارتباط با تروريست‌ها بازداشت مي‌كنند و از سرنوشت اغلب آنان خبري منتشر نمي‌شود.
اين در حالي است كه شاه عربستان چندي پيش در اعترافي ديرهنگام به وجود افكار تندروانه، اذعان كرد كه عده اي «جوانان را به فريب مي‌دهند و كينه و خصومت را در آنان پرورش مي‌دهند و براي مجازات اين افراد، زندان به تنهايي كافي نيست».
پادشاه عربستان همچنين دشمني بين ملت‌ها را بزرگترين «حرام» دانسته و تصريح كرده بود كه اين افراد به دنبال ايجاد كينه در ميان ملت‌ها هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران