عربستان از همه گیر شدن  ویروس کورونا در هراس است عربستان از همه گیر شدن  ویروس کورونا در هراس است عربستان از همه گیر شدن  ویروس کورونا در هراس است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان از همه گیر شدن  ویروس کورونا در هراس است عربستان از همه گیر شدن  ویروس کورونا در هراس است عربستان از همه گیر شدن  ویروس کورونا در هراس است عربستان از همه گیر شدن  ویروس کورونا در هراس است عربستان از همه گیر شدن  ویروس کورونا در هراس است

عربستان از همه گیر شدن ویروس کورونا در هراس است

سازمان بهداشت جهانی شیوع کورونا ویروس را چالشی بزرگ برای همه کشورها دانست.

به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز، سازمان بهداشت جهاني روز دوشنبه كنفرانسي ويژه در رياض درباره شيوع اين ويروس برگزار كرده است. به احتمال زياد مبدا انتشار كوروناويروس عربستان بوده است و از تابستان گذشته پانزده نفر را در اين كشور به كام مرگ فرستاده است. بيست و چهار نفر در مجموع در اين كشور به اين ويروس آلوده شده اند. مسئولان سعودي از سازمان بهداشت جهاني خواسته اند در محل تحقيق كند زيرا ترس از همه گير شدن بيماري زياد شده است. كيجي فوكودا مشاور دبيركل سازمان بهداشت جهاني گفت :« ميزان انتقال ويروس از انسان به انسان محدود بوده و شواهدي مبني بر اين كه اين ويروس قدرت عموميت پيدا كردن در جامعه را داشته باشد در دست نيست.»
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، كورونا ويروس كه به ويروس سارس شباهت دارد، عامل عفونتي خطرناكي در دستگاه تنفسي به شمار مي رود و كليه ها را از كار مي اندازد و ممكن است به مرگ فرد مبتلا منجر شود. پسر يكي از قربانيان در عربستان از آخرين روزهاي حيات پدرش مي گويد:« او از دچار عفونت در قفسه سينه شده بود و وضعش هر روز بدتر مي شد. سپس همه چيز سريع پيش رفت. كليه هايش سريعا از كار افتد. پزشكان سپس اعلام كردند او فوت كرده است.»
به گفته كارشناسان بهداشت شستن مداوم دستها و پرهيز از ارتباط مستقيم با افراد و حيوانات مبتلا هنگام سفر به مناطقي كه ويروس در آنها منتشر شده است، مي تواند در جلوگيري از ابتلا موثر باشد. در فرانسه دو نفر به اين بيماري مبتلا شده اند. مسئولان بهداشت از تشديد تدابير نظارتي خبر داده اند. به گفته برخي از پزشكان كورونا ويروس كمتر از سارس مسري است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران