موسوی خبر داد؛

قرارداد حج ۹۲ نهایی شد دفاتر استانی حج از ارشاد جدا می‌شوند موسوی خبر داد؛

قرارداد حج ۹۲ نهایی شد دفاتر استانی حج از ارشاد جدا می‌شوند موسوی خبر داد؛

قرارداد حج ۹۲ نهایی شد دفاتر استانی حج از ارشاد جدا می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موسوی خبر داد؛

قرارداد حج ۹۲ نهایی شد دفاتر استانی حج از ارشاد جدا می‌شوند موسوی خبر داد؛

قرارداد حج ۹۲ نهایی شد دفاتر استانی حج از ارشاد جدا می‌شوند موسوی خبر داد؛

قرارداد حج ۹۲ نهایی شد دفاتر استانی حج از ارشاد جدا می‌شوند موسوی خبر داد؛

قرارداد حج ۹۲ نهایی شد دفاتر استانی حج از ارشاد جدا می‌شوند موسوی خبر داد؛

قرارداد حج ۹۲ نهایی شد دفاتر استانی حج از ارشاد جدا می‌شوند
موسوی خبر داد؛

قرارداد حج ۹۲ نهایی شد دفاتر استانی حج از ارشاد جدا می‌شوند

رییس سازمان حج وزیارت از نهایی شدن قرارداد نهایی حج 92 خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه با اخذ موافقت دولت محترم دفاتر استانی را از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جدا کنیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، بيست وششمين نشست شوراي عالي مديريت سازمان حج و زيارت با حضور اكثريت اعضا به رياست حجةالاسلام و المسلمين دكتر موسوي مشاور رييس جمهور و رياست سازمان حج و زيارت برگزار شد.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيداحمدي موسوي با اشاره به تلاش‌هاي اتجام شده در راه برگزاري موفق و هرچه باشكوه‌تر حج تمتع ۹۲ گفت: شعار و سرلوحه همه عوامل اجرايي حج ۹۲ «ربنا تقبل منا» خواهد بود و اين شعار حتي در مكاتبات مربوط به حج درج شود.
انفكاك دفاتر استاني از ادارات كل فرهنگ و ارشاد با تصويب دولت
وي با بيان مختصري از پيگيري‌هاي انجام شده در راستاي ايجاد تحول در ساختار اداري سازمان حج و زيارت گفت: با اخذ موافقت دولت محترم دفاتر استاني را از ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي جدا كنيم و ان شاءالله در آينده نزديك با ابلاغ بخشنامه تعدادي از دفاتر استان‌هاي بزرگ به ادارات كل تبديل خواهند شد و بنده اين دستاورد را به همه همكاران تبريك ميگويم و اعلام مي‌كنم ازاين فرصت تاريخي پيش آمده در راستاي تحولات اداري و افزايش خدمات رفاهي كاركنان استفاده كنند.
وي درخصوص لزوم ديدار مديران ادارات حج وزيارت استان‌ها با استاندران و ائمه جمعه در راستاي اطلاع رساني پيرامون طرح‌هاي جديد در حوزه حج و زيارت و همچنين مسائل مربوط قيمت‌ها گفت: به همه مديران استان‌ها ابلاغ شد تا در قالب يك برنامه منظم ضمن برگزاري نشست‌هاي مشترك با ائمه جمعه و استاندران و ساير نهادها و افراد موثر نسبت به تبيين و اطلاع رساني امور حج و زيارت بپردازند و اين امر مي‌تواند در روشنگري وبيان حجم فعاليت‌هاي انجام شده در اين دوره كوتاه موثر باشد
قرارداد حج ۹۲ نهايي و به امضاي وزير حج عربستان رسيد
حجت‌الاسلام موسوي با تشكر از تلاش همه همكاران اعلام كرد: بحمدالله با پيگيري‌هاي انجام شده قرار داد حج ۹۲ بعنوان مهمترين دستاورد سال‌جاري پس از انجام مذاكرات فشرده و گفتگوهاي سازنده با مقامات دولت عربستان در اين هفته به امضاي وزير حج عربستان رسيد و جهت اجرا ابلاغ شد كه براساس مفاد اين قرار داد ان شاءالله سهميه حجاج ايراني در سال ۹۲ افزايش خواهد يافت كه در زمان مناسب به مردم عزيز اعلام خواهدشد.
رييس سازمان حج و زيارت اهميت آموزش‌هاي كاربردي و ميداني به زائران را مورد تاكيد قرارداد و اظهار داشت: آموزش‌هاي ارائه شده به زائران و عوامل بايد كاربردي و در برايند و بهبود كارها موثر باشد و آنچه ملاك عمل است خروجي كلاس‌هاي آموزشي است. بدون‌ترديد در صورتي‌كه كلاس‌هاي آموزشي برگزار شده فاقد استاندارد‌هاي لازم و تاثيري بررفتار زائر نداشته باشد بايد در ارزشيابي مسئولان بعنوان يك نمره منفي تلقي و لحاظ گردد. آموزش‌ها بايد درست و منطبق بر واقعيت‌ها و نيازها اجرا شود
وي بارديگر بر انجام بازرسي‌ها و ارزشيابي‌هاي ميداني و عملي تاكيد و گفت: بازرسي هابايد اثر بخش و منجر به اصلاح ضعف‌ها و تكامل كارها گردد. گزارش‌هاي صوري وغيرميداني مي‌تواند پيامدهاي منفي داشته باشد. همچنين براي ساماندهي كارها و شيوه‌هاي خدمات رساني نظام پيشنهادات در واحدها فعال گردد و به نظرات كارشناسي در قالب كميته اهميت داده شود. اگر مصوبه‌اي بعد از انجام كارشناسي‌ها و تصويب در شورايعالي ابلاغ شد ديگر در آن جاي بحث نيست و بايد اجرايي شود. ما به دنبال توجيه ودرصدد محكوم كردن كسي نيستيم بلكه مي‌خواهيم بدانيم كه چگونه مي‌توان در كمترين زمان ممكن مشكلات را برطرف كنيم و كارها بهبود يابد.
قطب نماي همه كارها رهبر معظم انقلاب است و مشروعيت همه ما از اوست
ارزيابي مديران كاروان‌ها و مجموعه‌ها بايد براساس بخشنامه اخير معاونت حج و عمره انجام شود و دستور العمل مذكور ملاك بررسي‌ها وارزشيابي‌ها قرار گيرد. مديري كه ولايت پذير و در خط رهبري نيست نبايد درمجموعه كاروان‌ها باشد. قطب نماي همه كارها رهبر معظم انقلاب است و مشروعيت همه ما از اوست كسي كه قبول ندارد نبايد حضور داشته باشد و اين التزام را در عمل و نه فقط روي كاغذ بايد ابراز داشت.
همه ما اجير زائران هستيم و كار ما خدمت به آنهاست
رييس سازمان حج و زيارت به اهميت عمليات اجرايي در ايام تشريق اشاره و گفت: ثقل كار حج در ايام تشريق است لذا بسيج تمامي امكانات و نيروها در اين عرصه ضروري است پس بايداز همه عوامل تعهد بگيريد كه در اين مدت آماده بكار باشند و حوزه كاري هر فرد را مشخص و در قالب دستورالعمل‌ها ابلاغ كنيد. در قسم نامه نيز اين مسائل گنجانده شود. البته كار حج نيازمند فرماندهي است. پس بدانيد همه ما اجير زائران هستيم و كار ما خدمت به آنهاست. خدمت به زائر بر عمل احرام بستن ارجحيت دارد.
وي در پايان به لزوم تسهيل دستيابي زائران به امور رفاهي در هتل هاتاكيد و افزود: سعي كنيد با مديريت صحيح و بهره جستن از امكانات موجود در همه هتل‌ها دستگاه‌هاي لباسشويي از سوي مديران مربوطه براساس مفاد قراردادها تهيه و در مكان‌هاي مناسب در دسترس زائران قرار گيرد.




نظرات کاربران