پرده برداری از گنبد جدید حرم عسکریین در نیمه شعبان پرده برداری از گنبد جدید حرم عسکریین در نیمه شعبان پرده برداری از گنبد جدید حرم عسکریین در نیمه شعبان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پرده برداری از گنبد جدید حرم عسکریین در نیمه شعبان پرده برداری از گنبد جدید حرم عسکریین در نیمه شعبان پرده برداری از گنبد جدید حرم عسکریین در نیمه شعبان پرده برداری از گنبد جدید حرم عسکریین در نیمه شعبان پرده برداری از گنبد جدید حرم عسکریین در نیمه شعبان

پرده برداری از گنبد جدید حرم عسکریین در نیمه شعبان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: همزمان با نیمه شعبان پرده برداری از گنبد طلاکاری شده حرم مطهر امامین عسکریین (ع) انجام می‌­شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حسن پلارك در همايش تجليل از خادمان عتبات عاليات خراسان جنوبي با بيان اينكه بازسازي حرم امامين عسكريين (ع) با تاخير ۲ ساله آغاز شد، اظهار كرد: در حال حاضر اين پروژه از سرعت بالايي برخوردار است و در نيمه شعبان از گنبد طلاكاري شده حرم مطهر امامين عسكريين (ع) پرده برداري مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر عمليات اجرايي طرح توسعه حرم مطهر امامين عسكريين (ع) نيز آغاز شده است، گفت: طرح توسعه بين‌الحرمين در كربلاي معلي نيز با تملك ملك‌هاي موجود در حال انجام است.
حرم امامين جوادين (ع) با سنگ گرانيت بيرجند مزين شده است
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور با تاكيد بر اينكه خراسان جنوبي توانمندي‌هاي زيادي در بازسازي عتبات عاليات از خود به يادگار گذاشته است، گفت: در كاظمين تمامي كارهاي آن به همت مردم خير و نيكوكار خراسان جنوبي انجام شده است.
وي با اشاره به اينكه مسجد صفويه يك ميراث گرانبها در كاظمين است كه امروز با سبك ايراني اسلامي مرمت شده است، افزود: امروز فضاي زيارتي حرم مطهر امامين جوادين (ع) به ۴ برابر توسعه داده شده است.
پلارك ادامه داد: امروز سنگ‌هاي گرانيت خراسان جنوبي در كاظمين نصب شده است و حرم امامين جوادين (ع) با سنگ گرانيت بيرجند مزين شده است.
وي با بيان اينكه استان‌هايي كه توانايي كار داشته باشند، پروژه‌هاي شاخص به آنها واگذار مي‌شود، افزود: خراسان جنوبي در زمزه استان‌هايي است كه چندين پروژه شاخص را برعهده گرفته و در برخي از پروژه‌هاي مشاركتي نيز همكاري دارد.
وي با تاكيد بر اينكه امروز بازسازي عتبات عاليات به جز بخش‌هاي كوچكي از حرم مطهر امامين عسكريين (ع) به پايان رسيده است، اظهار كرد: امروز مراحل توسعه حرم ائمه (ع) در كشور عراق در دستور كار قرار گرفته است.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور به صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم امام علي (ع) اشاره كرد و گفت: براي سنگفرش اين صحن ۴۰۰ هزار متر سنگ نياز است كه خراسان جنوبي تامين اين سنگ‌ها را تقبل كرده است.
وي تاكيد كرد: امروز چندين طرح توسعه در عتبات عاليات پس از اتمام كار بازسازي آغاز شده است و توسعه حرم مطهر امام علي (ع) با تصويب حضرت آيت‌الله سيستاني و به پيشنهاد ايران آغاز شده است.
پلارك با اشاره به اينكه ۲۱۸ هزار متر طرح توسعه حرم حضرت علي (ع) پيش بيني شده است، تصريح كرد: اين طرح كه از يك سال پيش آغاز شده است از پيشرفت ۴۰ درصدي برخوردار است و برنامه زمان بندي ساخت آن ۴ ساله پيش بيني شده است.
وي عنوان كرد: ساخت صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) براي يك دوره زماني ۳۰۰ ساله تعريف شده است و در آن ۱۰۰ درصد معماري اصيل ايراني اسلامي استفاده مي‌شود.
پلارك ادامه داد: در اين صحن ۲ هزار و ۶۰۰ ستون پيش بيني شده است كه در صورتي كه مشكل امنيتي به وجود نيايد اين پروژه در مدت ۴ سال به اتمام مي‌رسد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات كشور با اشاره به اينكه خراسان جنوبي معين بازسازي‌هاي كاظمين است، گفت: بازسازي‌هاي كاظمين به پايان رسيده و طرح توسعه حرم امامين جوادين (ع) در دستور كار قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: خراسان جنوبي رتبه نخست را در مشاركت بازسازي عتبات عاليات به خود اختصاص داده است.




نظرات کاربران