چگونه در سفرهای زیارتی سحرخیزی و شب‌زنده‌دار باشیم؟+متن کامل چگونه در سفرهای زیارتی سحرخیزی و شب‌زنده‌دار باشیم؟+متن کامل چگونه در سفرهای زیارتی سحرخیزی و شب‌زنده‌دار باشیم؟+متن کامل بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چگونه در سفرهای زیارتی سحرخیزی و شب‌زنده‌دار باشیم؟+متن کامل چگونه در سفرهای زیارتی سحرخیزی و شب‌زنده‌دار باشیم؟+متن کامل چگونه در سفرهای زیارتی سحرخیزی و شب‌زنده‌دار باشیم؟+متن کامل چگونه در سفرهای زیارتی سحرخیزی و شب‌زنده‌دار باشیم؟+متن کامل چگونه در سفرهای زیارتی سحرخیزی و شب‌زنده‌دار باشیم؟+متن کامل

چگونه در سفرهای زیارتی سحرخیزی و شب‌زنده‌دار باشیم؟+متن کامل

کتاب سحرخیزی و شب‌زنده‌داری در سفرهای زیارتی به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شد.

به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، سحرخيزي و شب‌زنده‌داري در سفرهاي زيارتي عنوان كتابي تأليف سيدعباس ميري خضري است كه درصدد بيان اهميت و ارزش فرصت بي‌نظير سحر براي زائران خانه خدا و پيشوايان معصوم عليهم‌السلام است.
زنگار گناه و پيروي از تمايلات نفساني به تدريج فطرت پاك خدادادي را ظلماني و پليد مي‌سازد و مانع كمال انسان مي‌شود؛ خداوند براي زدودن زنگارهاي باطني، فرصت‌هايي را در اختيار انسان مي‌گذارد تا دوباره وجود خود را تطهير و ارتباط معنوي خود را تقويت كند.
زنده‌داشتن شب به ذكر خدا، تلاوت قرآن، نماز شب، استغفار، دعا و نيايش، داروي هر درد روحي و رواني انسان است كه در وقت سحر، نسخه درمان آن براي دردمندان آماده‌تر است؛ اين نوشتار در صدد بيان اهميت و ارزش فرصت بي‌نظير سحر براي زائران خانه خدا و پيشوايان معصوم عليهم‌السلام است.
حجت‌الاسلام سيدعباس ميري خضري كتاب سحرخيزي و شب‌زنده‌داري در سفرهاي زيارتي را در هفت فصل براي آشنايي بيشتر زائران با نماز شب و تهجدهاي شبانه در فضاي معنوي مسجدالحرام، مسجدالنبي و مكان‌هاي زيارتي تدوين كرده است.
كليات، اهميت سحرخيزي و شب‌زنده‌داري، ويژگي‌هاي سحر، سحرخيزي و شب‌زنده‌داري در حج و زيارت، آداب حضور و كسب فيض در سحرگاهان، آثار سحرخيزي و شب‌زنده‌داري و عوامل سلب توفيق سحرخيزي، عنوان فصل‌هاي اين كتاب را به خود اختصاص داده است.
در فصل نخست اين كتاب و در بخش مفهوم‌شناسي دو واژه سحر و احياء آمده است: «سحر به معناي پاره‌اي از شب، پايانه شب، سپيده دم پگاه و يك سوم از آخر شب و احياء به معناي اخص، بيدار ماندن و زنده‌داشتن شب‌هاي خاص از سال به ويژه شب‌هاي قدر است».
در بخش ديگري از اين نوشتار و در بيان كيفيت سحرخيزي و شب‌زنده‌داري مي‌خوانيم: «شب‌زنده‌داري با هر عبادتي مثل نماز، قرائت قرآن، شنيدن حديث، تسبيح و ثناي خداوند، صلوات و درود بر پيامبر محقق مي‌شود و علما در تحقق احياي شب، حتي خواندن دو ركعت نماز را كافي مي‌دانند».
آثار سحرخيزي و شب‌زنده‌داري در فصل ششم اين كتاب مطرح شده است كه از آن جمله مي‌توان به آرامش روح و روان، صحت و سلامت جسم، زيبايي چهره، نوراني شدن ظاهر و باطن، عزت و شرافت، طول عمر، رفع مشكلات، آمرزش گناهان، روشنايي قبر و زينت آخرت اشاره كرد.
گفتني است، كتاب سحرخيزي و شب‌زنده‌داري در سفرهاي زيارتي تأليف سيدعباس ميري خضري در قطع رقعي، ۱۵۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰۰ نسخه و به قيمت دو هزار تومان با تدوين مركز تحقيقات حج و از سوي مؤسسه فرهنگي هنري مشعر به تازگي منتشر شده است.
علاقه‌مندان مي‌توانند براي مشاهده متن كامل اين كتاب اينجا كليك كنند.




نظرات کاربران