آیت الله حکیم:

ظهور حضرت(عج) وحدت واقعی را رقم خواهد زد آیت الله حکیم:

ظهور حضرت(عج) وحدت واقعی را رقم خواهد زد آیت الله حکیم:

ظهور حضرت(عج) وحدت واقعی را رقم خواهد زد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله حکیم:

ظهور حضرت(عج) وحدت واقعی را رقم خواهد زد آیت الله حکیم:

ظهور حضرت(عج) وحدت واقعی را رقم خواهد زد آیت الله حکیم:

ظهور حضرت(عج) وحدت واقعی را رقم خواهد زد آیت الله حکیم:

ظهور حضرت(عج) وحدت واقعی را رقم خواهد زد آیت الله حکیم:

ظهور حضرت(عج) وحدت واقعی را رقم خواهد زد
آیت الله حکیم:

ظهور حضرت(عج) وحدت واقعی را رقم خواهد زد

مرجع تقلید شیعیان عراق گفت: همگرایی علمای شیعه ایران و عراق موجب تحکیم وحدت و انتشار آموزه های مکتب جعفری در سراسر جهان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به نجف اشرف، ميهمانان كنگره امام مهدي(عج) و آينده جهان با آيت الله سيدمحمدسعيد حكيم، مرجع تقليد شيعيان در نجف اشرف ديدار و گفت‌وگو كردند.
آيت الله حكيم در سخناني ضمن تقدير از حضور علما، اساتيد و فضلاي حوزه علميه قم در شهر نجف اشرف و تجليل از دست اندركاران برگزاري كنگره امام مهدي(عج) و آينده جهان اظهار داشت: اعتقاد پيروان تمامي اديان و مذاهب به ظهور منجي آخر الزمان امري مسلم است و ضرورت دارد اين بحث در حوزه هاي علميه شيعه مورد كنكاش و بررسي قرار گيرد.
وي ضرورت طرح مسأله مهدويت در عراق و ساير كشورهاي اسلامي را مورد تأكيد قرار داد و گفت: بهره مندي از ظرفيت هاي مهدويت براي تحقق وحدت و همگرايي امت اسلامي براي نجات بشريت از يوغ مستكبران اهميتي مضاعف در شرايط فعلي دارد.
آيت الله حكيم با تأكيد بر اين‌كه ظهور حضرت حجت(عج) وحدت واقعي را رقم خواهد زد، به تشريح شرايط و اوضاع جهان در دوران ظهور منجي آخرالزمان پرداخت و خاطرنشان كرد: با ظهور آن حضرت بسياري از مشكلات جامعه بشري رفع مي شود.
اين مرجع عاليقدر عراق بر جايگاه و نقش حوزه هاي علميه و علماي دين در تبيين جايگاه وحدت‌بخش مسأله مهدويت تأكيد كرد و گفت: همگرايي علماي شيعه ايران و عراق موجب تحكيم وحدت و انتشار آموزه هاي مكتب جعفري در سراسر جهان خواهد بود.
وي افزود: دو مسأله مهم در رابطه با شيعه و مهدويت وجود دارد، يكي اين‌كه مردم عادي نگاهي سطحي به روايات دارند، از جمله اين‌‌كه گفته مي شود آن حضرت همچون ابري در پشت ابرهاست كه نفعش براي همگان است، بايد آنانكه كه نويسنده، خطيب و صاحب تريبون هستند وظيفه دارند براي تخفيف آلام شيعه بركات وجودي حضرت را بيان كنند.
آيت الله حكيم افزود: بايد بيان شود كه اگر زماني شاه در ايران و صدام در عراق ديكتاتوري مي كردند و در نهايت سرنگون شدند، سرنگوني آنان از بركات وجودي حضرت قائم(عج) بوده است، مسأله ديگر آن است كه بايستي مهدويت و ظهور منجي به صورت صحيح براي خود شيعيان بيان شود و فرهنگ مهدوي در تمامي جريان ها نمود داشته باشد.
همچنين آيت الله حسيني بوشهري، مدير حوزه علميه قم در سخناني با اشاره به آثار و بركات خاندان حكيم در كشور عراق و بلاد اسلامي اظهار داشت: هم اكنون بيش از 60 هزار طلبه، استاد و شخصيت علمي و پژوهشي در حوزه هاي علميه قم مشغول فعاليت هستند و 150 مركز پژوهشي در قم فعاليت دارد.
وي با تأكيد بر بازگشت حوزه علميه نجف به جايگاه تاريخي و محوري خود گفت: براي تحقق اين امر نيازمند تعميق تعاملات و تبادل افكار و نظر هستيم، همسويي اين دو مركز بزرگ علوم ديني مي تواند آثار و بركات ارزشمندي به همراه داشته باشد كه اميدواريم برگزاري كنگره امام مهدي(عج) و آينده جهان فتح بابي در اين زمينه باشد.
حجت الاسلام والمسلمين رضا اسكندري، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق نيز به ارايه گزارشي از برنامه هاي كنگره سه روزه امام مهدي(عج) و آينده جهان پرداخت و گفت: افتتاحيه كنگره در شهر كوفه و اختتاميه در شهر مقدس كربلا برگزار مي شود كه اميدواريم اين گردهمايي بزرگ علماي ايران و عراق بتواند در تحقق رسالت ديني، علمي و فرهنگي انديشمندان مسلمان در پيشبرد امور فرهنگي موثر واقع شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران