80 هزار حاجی ترک در موسم حج امسال 80 هزار حاجی ترک در موسم حج امسال 80 هزار حاجی ترک در موسم حج امسال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
80 هزار حاجی ترک در موسم حج امسال 80 هزار حاجی ترک در موسم حج امسال 80 هزار حاجی ترک در موسم حج امسال 80 هزار حاجی ترک در موسم حج امسال 80 هزار حاجی ترک در موسم حج امسال

80 هزار حاجی ترک در موسم حج امسال

همزمان با سفر ولیعهد عربستان به ترکیه، رسانه های سعودی از افزایش سفر زائران ترک به سرزمین وحی خبر دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سلمان بن عبدالعزيز وليعهد عربستان روز سه شنبه براي انجام سفر دو روزه راهي تركيه شد و مذاكرات خود را با مقامات بلند پايه اين كشور از جمله رئيس جمهوري و نخست وزير انجام داد.
وليعهد عربستان در اين ديدار درباره مسائل مهم منطقه اي و بين المللي به ويژه بحران سوريه و همچنين توسعه و تقويت مناسبات دوجانبه در زمينه اقتصادي گفتگو كرد.
عربستان و تركيه از جمله كشورهايي هستند كه در قالب محور ضد سوري، نقش مهمي در ادامه ناآرامي‌ها و خشونت‌ها در سوريه داشته و همچنان با حمايت از گروه‌هاي برهم زننده امنيت و ثبات در سوريه در برابر تلاشها براي حل مسالمت آميز بحران اين كشور تلاش مي‌كنند.
الوطن در اين زمينه نوشت: بيش از ۱۳۵ هزار كارگر ترك در عربستان فعاليت مي‌كنند و همچنين تعداد گردشگران سعودي كه به تركيه سفر كرده اند به دو برابر افزايش يافته است به طوري كه در سال ۲۰۰۸، ۷۰ هزار سعودي به تركيه سفر كردند.
اين روزنامه همچنين در خصوص تعداد عمره گزاراني كه از تركيه به سرزمين وحي مشرف مي‌شوند، نوشت همچنين تعداد عمره گزاران ترك به ۷۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۰ و تعداد حجاج اين كشور هم به ۸۰ هزار نفر رسيده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران