عامل ورود به بهشت چیست؟ عامل ورود به بهشت چیست؟ عامل ورود به بهشت چیست؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عامل ورود به بهشت چیست؟ عامل ورود به بهشت چیست؟ عامل ورود به بهشت چیست؟ عامل ورود به بهشت چیست؟ عامل ورود به بهشت چیست؟

عامل ورود به بهشت چیست؟

برخی از افراد در توهم خوب بودن هستند و فکر می‌کنند که در نهایت نیز رضای الهی و بهشت نصیب‌شان می‌شود در حالی که قرآن شرط خوب بودن را "ایمان" و "عمل صالح" می‌داند.

آيه 124 از سوره «نساء» در اين ارتباط سخن مي‌گويد:
«وَمَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَيٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ نَقِيرًا»
ترجمه آيه:
"و هركس كارهاي شايسته انجام دهد، چه مرد باشد و چه زن، در حالي كه مومن باشد پس آنان به بهشت وارد مي‌شوند و كمترين ستمي به آنان نمي‌شود."
برخي از پيام‌هاي اين آيه:
عامل ورود به بهشت، ايمان و عمل صالح است، نه ادعا و آرزو و نژاد زيرا در بهره‌گيري از لطف خدا، همه نژاد‌ها، رنگ‌ها و ملل يكسان‌اند.
با انجام قسمتي از كارهاي صالح، به بهشت اميد داشته باشيد. چون كمال، بي‌نهايت و قدرت كسب انسان محدود است.
برخلاف اعتقادات گروهي از يهود و مسيحيان، زن و مرد، در رسيدن به كمالات معنوي برابرند.
ايمان، شرط قبولي اعمال است و خدمات انسان‌هاي بي‌ايمان، در همين دنيا جبران مي‌شود و ارزش‌ اخروي ندارند، اما جزاي مومن نيكوكار، بهشت است.
كلمه‌ي «نقير» از نوك زدن گرفته شده و به گودي هسته‌ي خرما كه گويا نوك خورده است، گفته مي‌شود. بنابراين كارهاي نيك، گرچه اندك باشد ارزش دارد.
منابع:
كتاب دقايقي با قرآن، تاليف حجت‌الاسلام والمسلمين محسن قرائتي، ناشر: مركز فرهنگي درس‌هايي از قرآن، نوبت چاپ: پانزدهم، زمستان سال 1390
پايگاه تخصصي ترجمه قرآن كريم www.maarefquran.net




مطالب مرتبط

نظرات کاربران