رهبر معظم انقلاب:

رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها تأثیرگذار است رهبر معظم انقلاب:

رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها تأثیرگذار است رهبر معظم انقلاب:

رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها تأثیرگذار است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب:

رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها تأثیرگذار است رهبر معظم انقلاب:

رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها تأثیرگذار است رهبر معظم انقلاب:

رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها تأثیرگذار است رهبر معظم انقلاب:

رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها تأثیرگذار است رهبر معظم انقلاب:

رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها تأثیرگذار است
رهبر معظم انقلاب:

رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها تأثیرگذار است

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها تأثیرگذار است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار رئيس، هيأت رئيسه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، با تأكيد بر اينكه مجلس در رأس امور و قوه مجريه نيز در وسط ميدان كارهاي سنگين اجرايي است، رعايت قانون و تعامل دو طرفه و انصاف را در همكاري دولت و مجلس ضروري برشمردند و با اشاره به انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري گفتند: همه بايد تلاش كنند تا انتخابات پرشور و با حضور عمومي مردم برگزار شود زيرا اقتدار و استحكام نظام اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون بر مبناي حضور و پشتيباني مردمي بوده است. (براي شنيدن صوت كامل بيانات رهبر معظم انقلاب اينجا را كليك كنيد.)
رهبر انقلاب اسلامي برگزاري پرشور انتخابات را زمينه ساز مصونيت، اقتدار، امنيت كشور و برطرف كننده تهديدهاي دشمنان خواندند و افزودند: نظام جمهوري اسلامي ايران، نظام ريشه دار است كه ريشه آن مردم و پشتيباني يكپارچه مردمي است.
حضرت آيت الله خامنه اي، پشتيباني مردمي از نظام اسلامي را مايه عزت و بركت كشور و نظام و خود مردم دانستند و تأكيد كردند: براساس اين قاعده، انتخابات كه مظهر حضور مردم است بايد پرشور برگزار شود.
ايشان با اشاره به وجود قوانين خوب و معقول در همه مراحل انتخابات و نبود بن بست در هيچ مرحله اي، خاطرنشان كردند: تاكنون نيز همه مراحل براساس روال قانوني انجام شده است و داوطلبان انتخابات نيز در مصاحبه‌هاي خود بر تمكين از قانون تأكيد كردند و اين تمكين را هم بعد از اعلام بررسي صلاحيت‌ها انجام دادند كه بايد از همه آنها بويژه كساني كه احراز صلاحيت نشدند، تشكر و قدرداني كرد.
رهبر انقلاب اسلامي اين رفتار را نشان دهنده ارجحيت و اهميت قانون دانستند و افزودند: ممكن است ما از قانون هم ناراضي باشيم اما تمكين ما در مقابل قانون، موجب فصل الخطاب شدن قانون مي‌شود.
آگاهي و هوشياري و بصيرت مردم در تشخيص كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري نكته ديگري بود كه حضرت آيت الله خامنه اي در موضوع انتخابات به آن اشاره كردند.
ايشان گفتند: با توجه به بالاتر بودن سطح آگاهي و بصيرت مردم ايران در مسائل سياسي، از سطح متوسط جهاني و همچنين زمينه اي كه برنامه‌هاي انتخاباتي صدا و سيما براي تشخيص مردم فراهم كرده است، امكان بالايي براي تشخيص و رسيدن به نتيجه از ميان داوطلبان انتخابات وجود دارد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ممكن است نتيجه اي كه فرد به آن مي‌رسد، درست و يا غلط باشد كه اين اشكالي ندارد. مهم آن است كه با آگاهي و بصيرت، براساس تشخيص خود عمل كنيم كه قطعاً شامل اجر خداوند نيز خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي توصيه اي به داوطلبان انتخابات رياست جمهوري داشتند و گفتند: آقايان داوطلبي كه در صدا و سيما برنامه دارند، وظايف سنگيني بر عهده دارند و بايد مراقب باشند كه خدايي نكرده براي جلب توجه مردم، هر حرف خلاف واقعي را بر دهان نياورند.
ايشان تأكيد كردند: سخنان كانديداها بايد واقعي، صميمي، متكي بر اطلاعات درست و صادقانه باشد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري بايد فقط واقعيت را به مردم بگويند، هم واقعيت اوضاع كشور و هم واقعيت در مورد خودشان.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: اگر صادقانه عمل شود قطعاً خداوند كمك خواهد كرد و اين كمك الهي نيز گاهي با دست يافتن به توفيق خدمت و مسئوليت است و گاهي هم با توفيق نيافتن براي خدمت در اين مسئوليت است.
ايشان تأكيد كردند: كانديداها نبايد براي جلب رأي مردم، به تخريب نامزدهاي ديگر و همچنين تخريب واقعيات جامعه، اقدام كنند.
رهبر انقلاب اسلامي بار ديگر به موضوع انتساب نظر رهبري در انتخابات به برخي افراد اشاره كردند و گفتند: اين حرفها هميشه بوده و واقعيت هم ندارد زيرا كسي نمي‌داند كه رهبري به چه فردي رأي خواهد داد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: رهبري نيز همانند بقيه مردم يك رأي بيشتر ندارد.
ايشان با اشاره به تبليغات رسانه‌هاي بيگانه درخصوص رأي و نظر رهبري در انتخابات تأكيد كردند: دشمنان براساس اهداف شناخته شده آنها، اين تبليغات را در دستور كار خود قرار داده اند اما نظام اسلامي بدون توجه به اين تبليغات، و بر اساس هدف، راه و تدابير مشخص، كار خود را انجام خواهد داد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، فرصت نمايندگي مجلس شوراي اسلامي را فرصتي مغتنم براي خدمت در نظام اسلامي و در عين حال مقطعي حساس و امتحان بزرگي در پيشگاه خداوند دانستند و افزودند: بايد در اين مقاطع حساس مراقب خود بود زيرا اگر فرد مسئول، بتواند از اين پيچ خطرناك به سلامت عبور كند، آنگاه در نزد خداوند موفق و سربلند خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي حضور تخصص‌هاي متنوع در مجلس دهم را نشان دهنده ظرفيت بالاي مجلس براي بررسي دقيق و كارشناسي طرح‌ها و لوايح دانستند و خاطرنشان كردند: از نظر مواضع سياسي، مجلس در يكسال گذشته، موضع گيري‌هاي صحيح و بجايي داشته است.
ايشان رفتار و خلقيات نمايندگان در مجلس را بسيار مهم و تأثيرگذار در جامعه خواندند و افزودند: اگر در مجلس، عقل، فكر، طمأنينه، آرامش و محبت حكمفرما باشد، اين ويژگيها در جامعه نيز مشاهده خواهد شد و اگر خلاف آن نيز از مجلس منعكس شود، در رفتار مردم تأثير خواهد گذاشت.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: اگر در مجلس، تقوا، امانت، اخلاق، احساس مسئوليت و نشاط كاري ديده شود، مردم را به نمايندگان خوشبين و نزديك خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: رفتار نمايندگان قطعاً در تربيت جامعه و سوق دادن آن به سوي برخي ارزش‌ها يا ضد ارزش‌ها تأثيرگذار است.
ايشان با تأكيد بر لزوم كار دقيق و كارشناسي نمايندگان در مورد طرح‌ها و لوايح افزودند: اين موضوع، حق مردم بر دوش نمايندگان است بنابراين دادن رأي ممتنع در طرح‌ها و لوايح قابل قبول نيست زيرا اگر فرد نماينده صاحب تخصص در آن موضوع است بايد براساس اجتهاد خود عمل كند و اگر صاحب تخصص هم نيست از متخصصان مشورت بگيرد.
رهبر انقلاب اسلامي با اظهار گلايه از حضور كم تعداد نمايندگان در برخي جلسات و خالي بودن صندلي ها، تأكيد كردند: نمايندگان بايد در مجلس، هم حضور جسماني و هم حضور ذهني و قلبي داشته باشند و نسبت به طرح‌ها و لوايح اهتمام جدي نشان دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي رعايت انصاف را يكي ديگر از نكات لازم براي نمايندگي مجلس برشمردند و خاطرنشان كردند: نمايندگان بايد در مقابل همكاران خود و دولت و قوه قضاييه، انصاف را مراعات كنند زيرا رعايت نكردن انصاف موجب اثرگذاري منفي آن در جامعه مي‌شود.
ايشان به موضوع تعامل قوه مقننه و قوه مجريه نيز اشاره كردند و افزودند: قواي مقننه و مجريه هر كدام براساس قانون داراي محدوده و حق مشخصي هستند كه بايد اين محدوده را حفظ كنند و با يكديگر تعامل لازم را داشته باشند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: تعامل دولت و مجلس، يك جاده دو طرفه است كه بايد از هر دو طرف مورد توجه قرار گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، وجود برخي اختلاف نظرهاي كاري ميان مجلس و دولت را طبيعي دانستند اما گفتند: اين، اختلاف نظرهاي طبيعي نبايد تشديد و يا تبديل به كدورت شود.
ايشان مجلس و دولت را به ملاحظه يكديگر سفارش كردند و افزودند: مجلس بايد بداند كه دولت در وسط ميدان كارهاي سنگين اجرايي است و ملامت‌ها هم به طرف او است، بنابراين بايد رعايت حال قوه مجريه شود.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: دولت هم بايد رعايت حق عظيم مجلس در قانون را بكند.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه، اساس همه كارها قانون است و مجلس ريل گذار حركت دولت است، گفتند: دولت بايد برروي همان ريلي كه مجلس مي‌گذارد، حركت كند اما مجلس هم بايد ريلي بگذارد كه دولت بتواند برروي آن حركت كند و در پيچ‌هاي خطرناك به دره سقوط نكند.
ايشان يك نكته ديگر را هم درخصوص مجلس متذكر شدند و افزودند: مجلس قطعاً در رأس امور است اما اين به معناي آن نيست كه هر نماينده اي خود را در رأس امور بداند.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: امروز، وظيفه مهم همه ما، انجام كارها با نيت خالصانه و با جديت و مجاهدت و احساس وظيفه است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي بيانات خود از تلاشهاي يك سال گذشته رييس، هيأت رييسه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تشكر كردند.
در ابتداي اين ديدار آقاي دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي درخصوص عملكرد يك سال گذشته قوه مقننه گزارشي را بيان كرد.
رئيس مجلس، تلاش كميسيونهاي مختلف در شفاف سازي بودجه سال ۹۲، حل مسائل معيشتي و تورم، كنترل نوسانات ارز، حمايت از توليد ملي و اقتصاد مقاومتي، توجه به كشاورزان و بازنشستگان و وضعيت سلامت، اعمال انضباط مالي و توجه ويژه به بخش نفت و گاز، نيرو و دفاع را از اقدامات مهم مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد.
آقاي دكتر لاريجاني همچنين تصويب ۵۳ قانون از مجموع ۳۰۰ طرح و لايحه مطرح شده در صحن مجلس، بهره گيري ديوان محاسبات از روشهاي نوين نظارتي و ارتباط مستمر با مديران دستگاههاي محتلف، ارائهٔ نظرات مشورتي از سوي مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي و ورود مجلس در كمك به دولت براي حل مشكلات اقتصادي را از ديگر اقدامات قوه مقننه در يكسال گذشته بيان كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي انتخابات ۲۴ خرداد را به لحاظ شرايط منطقه اي و بين المللي، بسيار حساس خواند و اظهار اميدواري كرد: حضور پرشور مردم در انتخابات رياست جمهوري، حماسه سياسي بزرگي را رقم بزند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران