نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: 

مردم باید با توجه به رهنمودهای امام خمینی در انتخابات شرکت کنند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: 

مردم باید با توجه به رهنمودهای امام خمینی در انتخابات شرکت کنند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: 

مردم باید با توجه به رهنمودهای امام خمینی در انتخابات شرکت کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: 

مردم باید با توجه به رهنمودهای امام خمینی در انتخابات شرکت کنند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: 

مردم باید با توجه به رهنمودهای امام خمینی در انتخابات شرکت کنند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: 

مردم باید با توجه به رهنمودهای امام خمینی در انتخابات شرکت کنند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: 

مردم باید با توجه به رهنمودهای امام خمینی در انتخابات شرکت کنند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: 

مردم باید با توجه به رهنمودهای امام خمینی در انتخابات شرکت کنند
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

مردم باید با توجه به رهنمودهای امام خمینی در انتخابات شرکت کنند

سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: دولتمردان با رویه و فکر واحد برای رسید به آنچه که صلاح اسلام و کشور است به پیش روند این سیاست صحیح اسلامی است. خدای نخواسته در سیاست بازی‌های دروغین وارد نشوند که باناکامی مواجه خواهند شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در جمع كاركنان و كارمندان سازمان حج و بعثه، فرارسيدن سالگرد رحلت امام خميني (ره) و شهداي قيام ۱۵ خرداد را تسليت گفت و اظهار داشت: امام خميني (ره) به عنوان معمار كبير انقلاب اسلامي، با عنايات خداوند متعال توانستند انقلاب را طراحي و ايجاد كنند و آن را به كمال برسانند و در نتيجه امروز ما مي‌توانيم در پرتو اين چنين نظامي زندگي مي‌كنيم.
وي در ادامه به مساله انتخابات از ديدگاه امام خميني (ره) اشاره كرده و افزود: امام (ره) بر اساس دريافتي كه از قرآن و روايات داشتند شركت در انتخابات را يك وظيفه شرعي و الهي مي‌دانستند و در جايي مي‌فرمايند «:» نگوييد كه ديگران بايد راي بدهند، من هم بايد راي بدهم، تو هم بايد راي بدهي آن روستايي هم كه در مزرعه خودش كار مي‌كند بايد راي بدهد. تكليف است. اين يك تكليف الهي است…روز سرنوشت سازي است. مي‌خواهيد زمام امور كشور را به كسي بدهيد كه موثر در مقدرات كشور شما است. سهل انگاري نكنيد و پاي صندوق‌ها برويد".
سرپرست حجاج ايراني از «آزادي در انتخابات» به عنوان يكي ديگر از ثمرات با ارزش انقلاب اسلامي ياد كرد و اظهار داشت: در انقلاب اسلامي كسي نمي‌تواند مردم را به انتخاب شخص خاصي وادار كند. امام خميني (ره) بر اين باور بودند كه «مردم در سراسر كشور در انتخاب فرد مورد نظر خود آزادند و احدي حق تحميل خود و يا كانديداي مورد نظر خود را به آنها ندارد.»
وي رعايت اخلاق در انتخابات را يك اصل اساسي دانست و در اين زمينه به بياني از امام خميني (ره) استناد كرد كه فرمودند: «هيچ مقامي، گروهي و شخصي حق ندارد به ديگران كه مخالف نظرشان هستند توهين كنند و يا خداي ناخواسته افشاگري نمايند… از آقايان كانديداها انتظار دارم كه اخلاق انساني و اسلامي را در تبليغ براي خود و يا كانديداهاي خويش مراعات و از هر گونه انتقاد از طرف مقابل كه موجب خلاف و هتك حرمت باشد خود داري نمايند كه براي پيشبرد مقصود، ولو اسلامي باشد، ارتكاب خلاف اخلاق و فرهنگ، مطرود و از انگيزه‌هاي غير اسلامي است».
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تاكيد كرد: از ديدگاه امام خميني (ره) گرچه انتخابات يك وظيفه شرعي و الهي است ولي هيچ كس حق ندارد از روش‌هاي نامناسب براي پيروزي در انتخابات استفاده كند. در روايات نيز امده است: بد بخت آن كسي است كه آخرت خود را به دنيا بفروشد و بد بخت‌تر از او كسي است كه آخرتش را به دنياي ديگران بفروشد. "
وي «رعايت مصالح اسلام و كشور» را يكي ديگر از مسائل مهم از منظر امام (ره) در امر انتخابات دانست و در اين زمينه به بياني از رهبر كبير انقلاب استناد كرد كه مي‌فرمايند: «شما اي ملت عزيز كه براي خدا و جلب رضايت او به پا خواستيد و با تاييد و توفيق ذات مقدسش به پيروزي معجزه آسا رسيديد اكنون نيز در اين مرحله كه مقام امتحان است كوشش كنيد كه مصالح اسلام و كشور اسلامي را فداي منافع شخصي و يا عمومي نكنيد…»
سرپرست حجاج ايراني تقويت روح برادري و يكرنگي در كشور را خواستار شد و اظهار داشت: انتخابات بايد سبب تحكيم نظام باشد و كسي كه در انتخابات پيروز مي‌شود بايد از سوي همه افراد و جناح‌ها براي پيشرفت و تعالي كشور مورد حمايت قرار گيرد. امام (ره) فرمودند: «…در مبارزات انتخاباتي كمال آرامش را در تبليغ كانديداها رعايت نمايند و نسبت به يكديگر صميمت و اخوت اسلامي داشته باشند از تفرقه و كدورت شديدا احتراز كند كه تشتت و تفرقه دوستان را نگران و دشمنان را كامياب مي‌كند و موجب تبليغات سوء مي‌شود».
وي در باره انتخاب فرد اصلح به فراز ديگري از بيانات امام (ره) استناد كرد كه فرمودند: « مردم شجاع ايران به كساني راي بدهيد كه متعهد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به انان احساس مسئوليت كنند طعم تلخ فقر را چشيده باشند و درقول و عمل مدافع اسلام پا برهنگان، اسلام مستضعفين، اسلام رنج ديدگان تاريخ، اسلام عارفانِ مبارزه جو و در يك كلمه مدافع اسلام ناب محمدي باشند… دولت واقعا بايد با تمام قدرت آن طوري كه علي (ع) براي محرومين دل مي‌سوزاند، دل بسوزاند. مثل پدري كه اگر بچه هايش گرسنه بمانند چطور با دل افسرده مي‌گردد تا آن‌ها را سير كند، يك دولت امير المومنين بايد اين طور باشد…»
نماينده ولي فقيه افزود: با توجه به بيانات امام راحل، كسي كه رئيس دولت مي‌شود در مقابل معيشت مردم و خواسته‌هاي آنها مسئول است و در جايي مي‌فرمايد: شما نمي‌توانيد كارهايي را كه در ايران است انجام دهيد الا با هماهنگي ملت. هماهنگي هم اين است كه توجه كنيد به خواسته ملت… بايد كوشش كنيد رضايت مردم را جلب كنيد در اجراي امور، اينجا ملت است كه حكومت را در دست دارد و اين ارگان‌ها را ملت تعيين كرده است و تخلف از حكم اين ملت براي هيچ يك از ما جايز نيست و امكان ندارد…"
وي صاحبان اصلي انقلاب را ملت دانست و در اين زمينه به فرازي ديگر از بيانات امام راحل اشاره كردكه فرمودند: اگر يك دولتي، يك قواي مسلحه اي، يك كارمندي بخواهد به مردم تحميل بكند اين از اسلام نيست. قواي مسلحه در خدمت ملت هستند نه تحميل به ملت نه زورگويي به ملت. دولت و اتباع دولت خدمتگزار به ملت هستند، نه آقاي ملت. "
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر، بهره گيري از متخصصين در همه عرصه‌هاي كشور را از ضروريات كشور داري از منظر امام خميني (ره) عنوان كرد و در اين زمينه به فرازي ديگر از بيانات ايشان استناد كرد كه فرمودند: «دولتمردان از دانشمندان و متخصصان متعهد استفاده كنند تا راه موفقيت را به دست بياورند. دولتمردان با رويه و فكر واحد براي رسيد به آنچه كه صلاح اسلام و كشور است به پيش روند اين سياست صحيح اسلامي است. خداي نخواسته در سياست بازي‌هاي دروغين وارد نشوند كه باناكامي مواجه خواهند شد.»
وي تصريح كرد: امام (ره) فراتر از زمان حركت مي‌كرد. آينده نگر بود و هر آنچه كه براي جامعه ضرورت داشت بيان مي‌كرد. بايد خط و مشي نظام و حكومت ما بر مبناي رهنمود‌هاي امام خميني – قدس سره – و جانيشين و خلف صالح ايشان مقام معظم رهبري – دام ظله - باشد و مردم با توجه به رهنمودهاي اين دو بزرگوار در انتخابات شركت نمايند و انشاالله فرد اصلح را انتخاب نمايند.




نظرات کاربران