یادداشت عمره خود رابا شرکت درانتخابات تکمیل کنیم یادداشت عمره خود رابا شرکت درانتخابات تکمیل کنیم یادداشت عمره خود رابا شرکت درانتخابات تکمیل کنیم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
یادداشت عمره خود رابا شرکت درانتخابات تکمیل کنیم یادداشت عمره خود رابا شرکت درانتخابات تکمیل کنیم یادداشت عمره خود رابا شرکت درانتخابات تکمیل کنیم یادداشت عمره خود رابا شرکت درانتخابات تکمیل کنیم یادداشت عمره خود رابا شرکت درانتخابات تکمیل کنیم

یادداشت عمره خود رابا شرکت درانتخابات تکمیل کنیم

با درنگ در مواضع رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوعات بخصوص مهم و اساسی مانند سیاست خارجی، اقتصاد کلان، جایگاه رفیع مردم در نظام مردم سالار دینی، ترویج روح امید برای پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران، برنامه گرایی نامزدها و بسیاری از موضوعات مهم دیگر، و در عین حال بهره گرفتن از نظرات متخصصان و صاحب نظران و طبقات مرجع، خواهیم توانست به انتخاب نامزد اصلح برسیم.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، جمعه اين هفته ۲۴ خرداد جهان شاهد حماسه اي ديگر از سوي ملت ايران با حضور گسترده و عالمانه و آگاهانه درپاي صندوق‌هاي اخذ راي براي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خواهد بود. دولت جمهوري اسلامي در مقام مجري انتخابات، در هر كجاي جهان كه «‌ايراني» حضور دارد اين امكان را فراهم آورده است تا بتواند آراي خود را به نامزد مورد نظرش براي تصدي سمت رياست جمهوري به صندوق بيندارد.
درعربستان سعودي نيز اين فرصت براي دهها هزار عمره گزار ايراني فراهم شده است تا با توجه به ترتيبات اتخاذ شده از سوي سفارت و كنسولگري جمهوري اسلامي ايران آراي خود را در فرودگاه جده – مدينه منوره و مكه مكرمه به صندوق بيندازند و با عمل به تكليف، عمره خود را كامل كنند. تداركات مشابه اي نيز درعراق براي اخذ راي از هزاران زائر ايراني عتبات عاليات به عمل آمده است.
بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره ومكه مكرمه براساس سياست كلي اين نهاد، هدف خود را بر تشويق عموم زائران محترم به شركت در انتخابات قرار داده است. بر اين اساس روحانيون كاروانهاي عمره گزار و نيز مبلغان بعثه مقام معظم رهبري و عوامل فرهنگي آن در دو شهر مقدس مكه مكرمه و مدينه منوره در جلسات متعدد با زائران، با آنها درباره اهميت شركت در انتخابات سخن گفته و آنها را نسبت به وظايف اجتماعي خودشان و نقش و سهم هر يك از آنها در تعيين سرنوشت عمومي توجيه كرده اند. عوامل بعثه مقام معظم رهبري در عين حال از موضع مسئوليت خود مكلف هستند كه هيچ گونه دخالتي در روند انتخابات جز در مواردي كه مسئوليتي برحسب قانون برعهده آنها گذاشته شده است، نداشته باشند، و دخالتي نيز در سمت و سوي دادن به آراي زائران محترم به عمل نياورند.
سفارش بعثه مقام معظم رهبري به عموم زائران محترم تحقيق هر چه بيشتر در باره نامزدها و برنامه‌ها ي آنها براي خدمت گذاري به مردم در صورت نايل شدن به مقام رياست جمهوري اسلامي است. فرض مسلم اين است كه نامزدها با عبور از سد نظارت و تاييد صلاحيت شوراي نگهبان، داراي شرايط عمومي يكساني هستند، اما آنچه كه بايد قاعدتاً موجب تميز اين عده با هم، و هر يك با ديگري شود، برنامه‌ها وطرح‌هاي نامزدها و نيز تيم‌هاي اجرايي و عملياتي آنها با تعاريف روشن و دقيق در ابعاد و زمينه‌هاي گوناگون در صورت نيل به هدف است. اين انتظار كه يكايك نامزدها با برنامه وارد مبارزه انتخاباتي شوند و به آن وفادار و پاسخگو باشند، انتظاري كاملا مقبول است. گذشت بيش از سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي و برگزاري تقريباً يك انتخابات در طول هر سال در اين مدت، همراه با توسعه نظام‌هاي ارتباطي، افزايش سطح آگاهي‌هاي عمومي، جوان شدن جمعيت كشور و ويژگي‌ها و خصوصيات ديگر جامعه، آحاد مردم را امروز به آن سطح از آگاهي سياسي رسانده است كه از نامزدها بخواهند به ارائه طرح و برنامه علمي و عملي براي تحقق آمال و انتظارات و خواسته‌هاي آنها بپردازند.
در نظام جمهوري اسلامي ايران رهبري معظم انقلاب ستون خيمه نظام هستند. ميزان تطبيق و يا انحراف هر امري با نظرات و ديدگاههاي معظم له سنجيده مي‌شود. با درنگ در مواضع ايشان در خصوص موضوعات بخصوص مهم و اساسي مانند سياست خارجي، اقتصاد كلان، جايگاه رفيع مردم در نظام مردم سالار ديني، ترويج روح اميد براي پيشرفت و اعتلاي جمهوري اسلامي ايران، برنامه گرايي نامزدها و بسياري از موضوعات مهم ديگر، و در عين حال بهره گرفتن از نظرات متخصصان و صاحب نظران و طبقات مرجع، خواهيم توانست به انتخاب نامزد اصلح برسيم.
قدر مسلم اين است كه ما لازم و حتي واجب است در انتخاب اصلح براي راي دادن به او نهايت تلاش و توجه خود را به عمل آوريم تا نامزد اصلح و بهترين را انتخاب كنيم كه اگر در اين زمينه كوتاهي كنيم، قطعا در پيشگاه خداوند مسوول هستيم.
نكته مهم در كنار تلاش براي انتخاب اصلح نامزدها، حضور حداكثري مورد نظر رهبري معظم انقلاب اسلامي در پاي صندوق‌هاي راي است و اين امر در جايي مانند عربستان سعودي و عراق كه دهها هزار زائر ايراني در روز راي گيري در آنها بسر مي‌برند، بيشتر از پيش اهميت مي‌يابد. حضور حداكثري و پرشور و در همان حال آگاهانه وعالمانه زائران ايراني در پاي صندوق‌هاي راي، تصويري درشت، پرشكوه و پيام رسان از عظمت انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي ايران و ملت بزرگ ايران اسلامي در برابر چشماني ترسيم خواهد كرد و به نمايش مي‌گذارد كه همه حال مراقب رفتارهاي ما هستند. چشمان دشمنان ما كه قطعا از نمايش حماسه بزرگ سياسي ملت باز هم بازتر خواهد شد! و چشمان دوستداران پرشمار انقلاب اسلامي كه با ديدن شكوه حضور حداكثري و عالمانه مردم، پرفروغ‌تر به انقلاب اسلامي دل گرمتر مي‌شود. انشاالله


| شناسه مطلب: 37717




ياداشت انتخابات



نظرات کاربران