زائران ایرانی در عراق و عربستان؛ 

جمعه حماسه‌ای بزرگ خواهیم ساخت زائران ایرانی در عراق و عربستان؛ 

جمعه حماسه‌ای بزرگ خواهیم ساخت زائران ایرانی در عراق و عربستان؛ 

جمعه حماسه‌ای بزرگ خواهیم ساخت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران ایرانی در عراق و عربستان؛ 

جمعه حماسه‌ای بزرگ خواهیم ساخت زائران ایرانی در عراق و عربستان؛ 

جمعه حماسه‌ای بزرگ خواهیم ساخت زائران ایرانی در عراق و عربستان؛ 

جمعه حماسه‌ای بزرگ خواهیم ساخت زائران ایرانی در عراق و عربستان؛ 

جمعه حماسه‌ای بزرگ خواهیم ساخت زائران ایرانی در عراق و عربستان؛ 

جمعه حماسه‌ای بزرگ خواهیم ساخت
زائران ایرانی در عراق و عربستان؛

جمعه حماسه‌ای بزرگ خواهیم ساخت

هماهنگی‌های لازم با مقامات سعودی برای برگزاری انتخابات و رای گیری در حال انجام است و تعرفه‌های رای گیری نیز به عربستان رسیده و به علاوه همهٔ نیازهای اجرایی انتخابات اعم از نقل وانتقال، تدارک و پذیرایی تامین شده وهماهنگی با مدیران ستادی ومدیران ثابت هتل‌ها نیز انجام پذیرفته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، دهها هزار زائر ايراني كه روز جمعه اين هفته ۲۴ خرداد ماه در عربستان سعودي و عراق خواهند بود، حضوري گسترده و پرشور در پاي صندوق‌هاي اخذ راي براي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خواهند داشت.
خبرنگاران پايگاه اطلاع رساني حج از مكه مكرمه، مدينه منوره و عتبات عاليات درعراق در گزارش‌هاي خود مي‌گويند كه اين روزها بحث غالب در محافل و دور هم نشيني ايراني‌ها ي زائر، موضوع انتخابات رياست جمهوري اسلامي و ارايه نظر و تحليل نسبت به نامزدها و اظهارات و سخنان آنها در مناظره‌ها و جلساتي است كه اخبار آن در رسانه‌هاي كشور منتشر مي‌شود.
زائران ايراني درعربستان سعودي و عراق در هتل‌هاي محل استقرار خود از طريق ماهواره شبكه‌هاي تلويزيوني كشور را مشاهده مي‌كنند و در جريان مناظره‌ها و اخبار تحولات انتخابات رياست جمهوري قرار مي‌گيرند. جوانان و نوجوانان زائر بخصوص دانشجويان با بحث‌هاي داغ خود درباره انتخابات و مواضع نامزدها، به گرمي آن در ديار غربت مي‌افزايند.
بعثه‌هاي مقام معظم رهبري در عربستان سعودي و عتبات عاليات برحسب ماموريت ابلاغي تنها وظيفه دارند تا عموم زائران را به شركت فعال در انتخابات تشويق كنند. به مبلغان و عوامل فرهنگي همكار بعثه مقام معظم رهبري ابلاغ شده است كه بي آنكه جهت و سمت سوي خاصي را به زائران براي انتخاب شان نشان دهند، به آنها كمك كنند تا بتوانند اصلح‌ترين نامزد را برگزينند.
مجري انتخابات براساس قانون در خارج از كشور وزارت امورخارجه خواهد بود كه بنا بر ترتيبات مقرر كار اخذ راي را صورت خواهد داد و براي اين كار به طور معمول از عوامل اجرايي نهادهاي ايراني نيز در پاي صندوق‌هاي راي استفاده مي‌شود.
در نجف اشرف براساس گزارش وزارت امورخارجه جمهوري اسلامي ايران در روز جمعه پنج صندوق اخذ راي داير خواهد شد كه آراي ايراني‌ها ي مقيم و زائران را دريافت خواهد كرد.
اين پنج صندوق در كنسولگري ايران در نجف، فرودگاه نجف و هتل‌هاي الرسل، النباء و خباطه براي اخذ راي زوار و ايرانيان مقيم در اين منطقه، مستقر مي‌شود. ايرانيان مي‌توانند با گذرنامه در اين انتخابات شركت كنند.
در اين حال سرپرست دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت درعربستان سعودي نيز گفته است كه تمام مقدمات برگزاري انتخابات در مكه و مدينه آماده است.
«‌غلامرضارضايي» گفته است؛ به گونه اي برنامه ريزي كرده ايم كه همهٔ زايراني كه شرايط راي دادن را دارند بتوانند روز جمعه آينده راي خود را براي انتخاب رييس جمهوري آينده كشور به صندوق بيندازند.
وي گفت كه هماهنگي‌هاي لازم با مقامات سعودي براي برگزاري انتخابات و راي گيري در حال انجام است و تعرفه‌هاي راي گيري نيز به عربستان رسيده و به علاوه همهٔ نيازهاي اجرايي انتخابات اعم از نقل وانتقال، تدارك و پذيرايي تامين شده وهماهنگي با مديران ستادي ومديران ثابت هتل‌ها نيز انجام پذيرفته است.
آقاي رضايي گفت كه برگزاري انتخابات در عربستان همانند داخل كشور مي‌باشد و تمامي مراحل قانوني وبه ويژه چيدمان مسئولين صندوق‌ها براساس قانون خواهد بود.
در خبري ديگر؛ سرپرست سركنسولگري جمهوري اسلامي ايران از پيش بيني پنج صندوق راي گيري در كربلا براي اخذ آراي ايرانيان ساكن و زوار ايراني در انتخابات رياست جمهوري خبر داد.
آقاي ولي پور گفت: براي اخذ آراي ايرانيان مقيم ديوانيه، حله و كربلا و زوار ايراني پنج صندوق پيش بيني شده و هيات اجرايي انتخابات تشكيل شده است.
وي ادامه داد: حوزه‌هاي راي گيري با همكاري مدرسه حسينيه كربلا در سركنسولگري كربلا، و هتل‌هاي باب السلام، شرق الوسط، الكرامه و البالقر كربلا مستقر خواهد شد.
آقاي ولي پور از تدارك ملزومات لازم براي انتخابات در روز جمعه خبر داد و گفت: از ايرانيان مقيم در كربلا، حله و ديوانيه براي شركت در انتخابات دعوت به عمل آمده است تا در انتخابات شركت كنند. وي تصريح كرد: آمادگي لازم در هيات‌هاي اجرايي براي برگزاري انتخابات با قدرت و توان بالا وجود دارد.
ولي پور از زوار ايراني و ايرانيان مقيم عراق خواست براي شركت در انتخابات گذرنامه خود را به همراه داشته باشند.
بنا بر خبري ديگر بر پايه آمار و اظهارات آقاي «محمود شرافتي» رييس ستاد عمره در مدينه منوره در روزجمعه ۲۱ هزار و ۸۰۰ زائر ايراني در شهر پيامبر گرامي اسلام حضور خواهند داد و همهٔ آنهايي كه به سن ۱۸ سالگي رسيده باشند، مي‌توانند در انتخابات شركت كنند.
در دوره قبلي انتخابات رياست جمهوري درسال ۱۳۸۸، ۳۱ هزار نفر از واجدين شركت در انتخابات، زائر حرم نبوي بودند و در روز راي گيري در مدينه حضور داشتند كه ۲۹ هزار نفر از آنها در انتخابات شركت كردند.




نظرات کاربران