انتشار کتاب خدا شناسی در دعای عرفه امام حسین انتشار کتاب خدا شناسی در دعای عرفه امام حسین انتشار کتاب خدا شناسی در دعای عرفه امام حسین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار کتاب خدا شناسی در دعای عرفه امام حسین انتشار کتاب خدا شناسی در دعای عرفه امام حسین انتشار کتاب خدا شناسی در دعای عرفه امام حسین انتشار کتاب خدا شناسی در دعای عرفه امام حسین انتشار کتاب خدا شناسی در دعای عرفه امام حسین

انتشار کتاب خدا شناسی در دعای عرفه امام حسین

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب«خداشناسی در دعای عرفه امام حسین (ع) »، نوشته سید مسعود عمرانی را در قطع وزیری و ۳ هزار شمارگان، چاپ و منتشر کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني حج، سيد مسعود عمراني نويسنده اين اثر، مبحث خداشناسي را با اقتباس از دعاي عرفه و با رويكرد فلسفي، عرفاني مورد بررسي قرار داده است.
در بخشي از اين كتاب آمده است؛ بدون شك نخستين و والاترين هدف مكتب‌هاي الهي برنامه‌هاي مقدس پيامبران به ويژه حضرت ختمي مرتبت (ص)، مسئله توحيد و شناخت آفريدگار جهان است. شناخت خداوند ضامن ايجاد تكامل انساني و معنوي و در نتيجه سعادت اجتماعي و برقراري نظام عالي زندگي و كليد ايجاد جامعه ايده آل انساني است.
دعاي عرفه حضرت سيد الشهداء (ع) علاوه بر آن كه از زبان حجت خدا و امامي معصوم جاري شده، شامل مطالب عرفاني و عميقي در مبحث خداشناسي است كه كمتر در ادعيه ديگر مي‌توان بدان دسترسي پيدا كرد.
براساس اين گزارش، كتاب حاضر در سه فصل «كليات»، «توحيد در دعاي عرفه»، «اسماء و صفات الهي»، تنظيم و تدوين شده و برخي مطالب با ادله عقلي و مؤيدات قرآني و روايي بيان شده تا تاثيري بيشتر در فهم خوانندگان داشته باشد.
متن عربي دعاي عرفه در اين نسخه، از نسخه‌هاي قديمي اقبال الاعمال گرفته شده كه مطابقت كامل با متن دعاي عرفه در «مفاتيح‌الجنان» را دارد.
همچنين در ترجمه برخي از آيات قرآن از ترجمه استاد مهدي الهي قمشه‌اي و در ترجمه عبارت دعاي عرفه از ترجمه حميدرضا شيخي استفاده شده است.




نظرات کاربران