ملت حماسه آفرید ملت حماسه آفرید ملت حماسه آفرید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ملت حماسه آفرید ملت حماسه آفرید ملت حماسه آفرید ملت حماسه آفرید ملت حماسه آفرید

ملت حماسه آفرید

* بهناز رهبر مهر پو – کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضور پرشكوه و آگاهانه همهٔ آحاد مردم ايران اسلامي به تبعيت از امر رهبري معظم انقلاب اسلامي در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، بار ديگر تحليل‌ها و محاسبات در خصوص نحوه و ميزان مشاركت مردم در انتخابات را حتي از ناحيه تحليلگران داخل كشور كه يقينا بايد بيشتر روي شرايط داخلي مطالعه و دقت داشته باشند، به هم ريخت.
اين انتخابات، ويژگي‌هاي آن و نتيجه حاصل نشان داد كه مردم ايران هر وقت كه احساس كنند حضور و ايفاي نقش و مسووليت آنها براي كشور و انقلاب آنها حياتي است و علاوه بر آن مي‌توانند با جهت دادن به سمت و سوي حركت سياسي، خواسته‌ها و آمال خود را تعقيب كنند، در صحنه حضور خواهند داشت و آموخته اند كه انتخابات نماد مردم سالاري است، و اين امر جز با مشاركت در امور و ايفاي مسووليت شهروندي ممكن نيست.
مردم فهيم ايران اسلامي در اين انتخابات نشان دادند كه از سطح بسيار بالاي دانش سياسي برخوردارند و اين دانش آنها را ياري خواهد كرد تا هم ضرورت‌ها و نيازها ي درون مرزي و برون مرزي را بشناسند و هم راي خود را آگاهانه به نامزدي بدهند كه برنامه‌ها و طرح‌هاي او را در مقام رياست جمهوري بيشتر معقول و مقبول دانسته اند.
انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران از حيث استقبال عمومي در مرتبه بالايي قرار مي‌گيرد. مشاركت بيش از ۷۲ درصدي مردم در اين انتخابات، در سطح جهاني بي نظير است.
رييس جمهوري منتخب چه ما به او راي داده باشيم و يا نداده باشيم، رييس جمهوري همهٔ ملت ايران و شايسته تكريم، همراهي و ياري است و او در اين مقام فارغ از وابستگي‌ها و تعلقات فكري و حزبي و سياسي، بايد و حتما خود را رييس جمهوري همه ملت ايران چه آنهايي كه به او راي داده و يا كساني كه راي خود را به رقيب او داده اند، مي‌داند و تلاش خود را نه تنها معطوف به تحقق خواسته‌ها و انتظارات طرفدارانش كه همهٔ مردم ايران خواهد نمود.
توزيع آرا ميان شش نامزد انتخابات رياست جمهوري، سلايق و علايق و الويت‌هاي راي دهندگان را نشان مي‌دهد. رييس جمهوري منتخب بايد كه برنامه‌ها و طرح‌هاي خود را در اين مقام براساس برآيند آراي همه راي دهندگان تنظيم كند و در انتخاب كادر اجرايي همكار نيز اين مهم را در نظر بگيرد. .
كشور ما امروز بيش از هر چيز براي اداره امور به «دانش سياسي» نياز دارد. اينكه كسي با من نيست، حتما در مقابل من است، يا اينكه اگر چيزي «سفيد» نيست، پس حتما «سياه» است، در ادبيات «هيجان سياسي» مي‌گنجد كه در مقابل دانش سياسي است. هيجان سياسي حتي قادر به تامين اقل منافع فردي نيست و در اداره يك كشور آنچه ملاك است «منافع ملي» مي‌باشد كه تنها با دانش سياسي به دست خواهد آمد و رييس جمهوري آينده يقينا اين امر را در سرلوحه كار خود قرار خواهد داد.
بعثه مقام معظم رهبري حماسه بزرگ سياسي ملت ايران در عيد ۲۴خرداد را به ملت نستوه و بزرگوار ايران اسلامي، به رهبري معظم انقلاب كه ملت به امر ايشان لبيك گفت و اين حماسه بزرگ را آفريد، و به متخب ملت جناب حجت الاسلام و المسلمين دكتر «حسن روحاني» تبريك و تهنيت مي‌گويد.
بعثه مقام معظم رهبري همچنين اميدوار است كه آقاي دكتر روحاني با قرار گرفتن در سمت رياست جمهوري كه رياست شورايعالي حج را نيز برعهده خواهد گرفت، طرح‌ها و برنامه هايي جامع‌تر، براي بهره برداري از تمامي ظرفيت‌هاي اين آيين محمدي در جهت توسعه ديپلماسي عمومي در عرصه‌هاي مختلف حج وعمره با كمك گرفتن از كارشناسان و صاحب نظران به اجرا بگذارد.




نظرات کاربران