راه حج فقرا آسان تر می شود راه حج فقرا آسان تر می شود راه حج فقرا آسان تر می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راه حج فقرا آسان تر می شود راه حج فقرا آسان تر می شود راه حج فقرا آسان تر می شود راه حج فقرا آسان تر می شود راه حج فقرا آسان تر می شود

راه حج فقرا آسان تر می شود

فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد با مساحت ۵۴۰ هکتار و ظرفیت سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر داخلی و نزدیک به ۷۳۰ هزار نفر مسافر خارجی و بیش از ۲۷ هزار زائر حج تمتع و ۲۰۸ هزار زائر عمره دومین فرودگاه پر رفت و آمد کشور بعد از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد است.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به جايگاه استان خراسان رضوي در حوزه‌هاي ارتباطي افزود: در آينده‌اي نزديك ان‌شاء‌الله شاهد تردد بيش از 50 ميليون مسافر به مشهد مقدس خواهيم بود كه اين مهم با اجرايي شدن دو پروژه قطار سريع‌السير و برقي كردن قطار مشهد مقدس تحقق مي‌يابد. علي نيكزاد خاطر نشان كرد: همچنين با هدف تأمين رفاه و آسايش زائران حضرت علي بن موسي الرضا (ع) اقدام به توسعه و بهسازي فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد مقدس به مساحت 26هزار مترمربع و اعتباري به ارزش 250 ميليارد ريال طي دوسال و نيم گذشته شد و امروز به بهره برداري رسيد. وزير راه وشهرسازي اظهار كرد: دربحث ريلي دو طرح مهم برقي كردن راه آهن و قطار سريع السير تهران – مشهد مصوب شده است كه اين طرح‌ها در افزايش رغبت مردم به سفر وگردشگري به استان خراسان رضوي بسيار موثر خواهد بود. وي خاطرنشان كرد: يكي از اقدامات بسيار ارزشمند و حائز اهميت در اين استان برقي كردن راه‌آهن تهران مشهد است به گونه‌اي كه با برقي كردن اين خط ريلي سرعت به نزديك 200 كيلومتر بر ساعت مي‌رسد. نيكزاد با اشاره به آغاز عمليات اجرايي احداث راه آهن مشهد – بجنورد –گرگان بعنوان يك پروژه ملي با مشاركت شركت مسكن و عمران قدس رضوي گفت: خط ريلي مشهد – بجنورد – گرگان باعث اتصال منطقه شمال و شرق كشور به راه آهن سراسري كشور مي شود و استانهاي خراسان رضوي – خراسان شمالي وگلستان را به يكديگر متصل ميكند . وي اظهار داشت: احداث خط ريلي مزبور در توسعه ترانزيت كالا و ارائه خدمات، ارتقاي امنيت سفر و تسهيل تردد زائرين مرقد مطهر رضوي نقش مهمي خواهد داشت.
گفتني است، فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد با مساحت ۵۴۰ هكتار و ظرفيت سالانه سه ميليون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر داخلي و نزديك به ۷۳۰ هزار نفر مسافر خارجي و بيش از ۲۷ هزار زائر حج تمتع و ۲۰۸ هزار زائر عمره دومين فرودگاه پر رفت و آمد كشور بعد از فرودگاه بين‌المللي مهرآباد است.




نظرات کاربران