رهبر شیعیان مصر در شب میلاد امام زمان به شهادت رسید رهبر شیعیان مصر در شب میلاد امام زمان به شهادت رسید رهبر شیعیان مصر در شب میلاد امام زمان به شهادت رسید بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر شیعیان مصر در شب میلاد امام زمان به شهادت رسید رهبر شیعیان مصر در شب میلاد امام زمان به شهادت رسید رهبر شیعیان مصر در شب میلاد امام زمان به شهادت رسید رهبر شیعیان مصر در شب میلاد امام زمان به شهادت رسید رهبر شیعیان مصر در شب میلاد امام زمان به شهادت رسید

رهبر شیعیان مصر در شب میلاد امام زمان به شهادت رسید

سلفی های تکفیری مصر که در اقدامی وحشیانه با حمله به محل گردهمایی شماری از شیعیان، 4 تن از آنها از جمله شیخ حسن شحاته را به شهادت رساندند، جنازۀ آنان را نیز مورد هتک حرمت قرار دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در ويديويي كه از اين حادثه دلخراش منتشر شده، شماري از افرادي كه در قتل رهبر شيعيان و سه تن ديگر مشاركت داشتند، در اقدامي غير انساني با بستن طناب به جنازه هاي آنان، آنها را بر روي زمين مي كشند.
يادآور مي شود، گروههاي وهابي و سلفي مصر شب گذشته با حمله به مراسم ميلاد امام زمان (عج) در روستايي در استان جيزه، "شيخ حسن شحاته" را به همراه سه تن ديگر از پيروان اهل بيت (ع) از جمله برادر اين عالم بزرگ را به قتل رساندند.
منابع رسانه اي مصري تاكيد كردند، گروه هاي افراطي با اجير كردن عده اي چماق دار و اراذل و اوباش، از آنها خواستند با حمله به مراسم جشن پيروان اهل بيت (ع) به مناسبت ميلاد امام زمان (عج) در روستاي «زاوية أبومسلم» در منطقه هرم در استان "الجيزة" نزديك قاهره، حاضران در اين مراسم را به قتل برسانند. در نتيجه اين اوامر و تحريك اهالي منطقه عليه پيروان اهل بيت (ع)، چماق داران با حمله به منزلي كه مراسم جشن در آن برگزار شده بود چهار تن از جمله شيخ حسن شحاته، رهبر معنوي شيعيان مصر، و برادرش را به همراه دو تن ديگر با سلاح سرد به قتل رساندند؛ و بقيه حاضران در اين مراسم را نيز به شدت ضرب و جرح كردند. مهاجمان سپس آن خانه را به آتش كشيدند.
دانشگاه الازهر، بزرگ ترين مركز ديني مصر، در بيانيه خود قتل چهار شيعه در روستاي ابومسلم در الجيزه را حادثه‌اي خونين توصيف و تاكيد كرد كه اين جنايت يكي از بزرگ‌ترين گناهان كبيره و از اعمال منكري است كه شرع آن را به شدت حرام كرده و قانون نيز مرتكب اين عمل را مجازات مي‌كند.
الازهر با تاكيد بر حرمت خون و اينكه اسلام، مصر و مصري‌ها قتل به دليل عقيده يا مذهب و فكر را نمي‌شناسند، افزود كه اين حوادث براي مصري‌ها عجيب است و هدف از آن نيز برهم زدن ثبات كشور در اين لحظه حساس است و اينكه مصري‌ها را به سمت فتنه سوق دهند و بر اين اساس دولت و ملت مصر بايد هوشيار باشند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران