ورود ۱۹۵هزار واکسن مننژیت به کشور برای زائران ورود ۱۹۵هزار واکسن مننژیت به کشور برای زائران ورود ۱۹۵هزار واکسن مننژیت به کشور برای زائران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ورود ۱۹۵هزار واکسن مننژیت به کشور برای زائران ورود ۱۹۵هزار واکسن مننژیت به کشور برای زائران ورود ۱۹۵هزار واکسن مننژیت به کشور برای زائران ورود ۱۹۵هزار واکسن مننژیت به کشور برای زائران ورود ۱۹۵هزار واکسن مننژیت به کشور برای زائران

ورود ۱۹۵هزار واکسن مننژیت به کشور برای زائران

مدیرعامل شرکت پخش سها هلال وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۵ هزار ویال واکسن مننژیت برای ایمن سازی حجاج بیت الله الحرام و زائرین عتبات عالیات در عراق وارد کشور شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، «محمدعلي دلپريش» گفت: اين شمار ويال واكسن به منظور واكسينه كردن زائرين ايراني در مقابل بيماري مننژيت كه يك بيماري باكتريايي حاد با علائم تب، سردرد، تهوع و استفراغ، انقباض عضلات گردن و بثورات جلدي است وارد كشور شده است.
مديرعامل شركت پخش سها هلال ادامه داد: تزريق واكسن مننژيت حداقل ۱۰ روز قبل از مسافرت زائرين ايراني به كشورهاي عراق و عربستان سعودي به ويژه در هنگام سفر حج تمتع و عمره ضروري و حائز اهميت است.
وي توضيح داد: واكسن مننژيت دو سال در بدن ماندگاري دارد و زائريني كه در كمتر از دو سال اين واكسن را تزريق كرده اند نيازي به تزريق مجدد آن ندارند.
دلپريش گفت: زائران سرزمين وحي حداقل ۱۰ روز قبل از تاريخ سفر به عربستان جهت انجام فريضه حج تمتع و عمره مفرده بايد واكسن مننژيت را زده باشند، چرا كه مسئولان وزارت بهداشت عربستان ممكن است مانع از ورود افرادي شوند كه اين واكسن را تزريق نكرده‌اند.
وي افزود: زائران خانه خدا بايد كارت بهداشتي تزريق واكسن مننژيت را از مراكز تزريق اين واكسن دريافت كرده و با خود به عربستان ببرند چون ممكن است در فرودگاه جده يا مدينه رويت اين كارت از سوي مامورين وزارت بهداشت عربستان از زائرين خواسته شود.
وي اظهار داشت: اين واكسن فقط در مراكز تزريق مننژيت جمعيت هلال احمر قابل تزريق است.


| شناسه مطلب: 38199




سلامت هيئت پزشكي



نظرات کاربران