تعداد حجاج امارات هم کاهش یافت تعداد حجاج امارات هم کاهش یافت تعداد حجاج امارات هم کاهش یافت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تعداد حجاج امارات هم کاهش یافت تعداد حجاج امارات هم کاهش یافت تعداد حجاج امارات هم کاهش یافت تعداد حجاج امارات هم کاهش یافت تعداد حجاج امارات هم کاهش یافت

تعداد حجاج امارات هم کاهش یافت

مقامات اماراتی از کاهش ۲۰ درصدی حجاج خود در موسم حج امسال خبر دادند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محمد عبيد راشد المزروعي مدير اجرايي امور اسلامي و اوقاف امارات در ابوظبي و رئيس بعثه رسمي اين كشور به البيان گفت مقامات سعودي، تعداد حجاج اماراتي در موسم حج امسال را به ميزان ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته كاهش داده اند و بر اين اساس، تعداد حجاج امارات از شش هزار و ۲۲۸ نفر به حدود پنج هزار نفر كاهش يافته است.
وي علت اين تصميم مقامات سعودي را طرح توسعه حرم شريف مكي دانست كه انتظار مي‌رود اين طرح طي دو يا سه سال پايان يابد.
المزروعي گفت: نامه رسمي برادران سعودي خود را مبني بر كاهش تعداد حجاج به ميزان بيست درصد دريافت كرديم و به اين تصميم احترام مي‌گذاريم.
وي افزود: اقداماتي كه مقامات سعودي براي توسعه حرم چه در جمرات يا قطار مشاعر يا توسعه طواف با هدف كاهش رنج حجاج و ازدحام انجام مي‌شود.
رئيس بعثه حج امارات همچنين گفت اين تصميم موقت است و در آينده، ظرفيت حرم به چندين برابر افزايش خواهد يافت كه اداي مناسك حج را براي حجاج آسان خواهد كرد.
المزروعي اظهار داشت: تصميم كاهش تعداد رسمي حجاج امارات به مدت سه سال و به ميزان ۲۰ درصد اعمال خواهد شد.
رئيس بعثه حج امارات اعلام كرد از هم اكنون، كاروانهاي حج بايد كار ثبت نام حجاج را آغاز كنند.
وي از تمام علاقه مندان به اداي حج در موسم حج امسال خواست نسبت به ثبت نام در كاراوانها سرعت عمل به خرج دهند و از رفتن به عربستان به صورت فردي خودداري كنند.
وي همچنين از كساني كه در گذشته فريضه حج را به جا آورده اند، خواست فرصت را به ديگران كه اين فريضه را به جا نياورده اند بدهند.
المزروعي اظهار داشت: به تعداد رسمي حجاج كه يك رقم ثابت به ميزان شش هزار و ۲۲۸ نفر است، طي سالهاي گذشته پايبند بوديم و البته در برخي زمانها، مقامات سعودي به ما اجازه افزايش اين تعداد را مي‌دادند، اما پس از اعلام تصميم كاهش تعداد حجاج به مدت سه سال، تعداد رسمي حجاج امارات هم به پنج هزار نفر كاهش يافته است كه شامل شهروندان و افراد مقيم مي‌شود.
قيمتهاي متفاوت حج در امارات
وي در خصوص هزينه‌هاي حج اعلام كرد اين شورا سقف مشخصي براي قيمتهاي حج تعيين نمي‌كند و قيمتهاي حج در امارات متفاوت است و قيمتها در امارات باز است، زيرا كشور همچون بازار آزاد است و قيمتها بر اساس عرضه و تقاضا فرق مي‌كند، برخي قيمتها مقبول و برخي بالاست و هر حاجي، قيمتهاي مناسب خود را انتخاب مي‌كند.
المزروعي اظهار داشت: طي سه سال گذشته، هيچ حادثه ناگوار يا مصدوميت براي حجاج اماراتي رخ نداد جز گرمازدگي و ما همه را به رعايت مقررات و نكات بهداشتي توصيه مي‌كنيم.
خاطر نشان مي‌شود وزارت حج عربستان اخيرا از تصميم خود براي كاهش تعداد عمره گزاران خارج از عربستان در موسم عمره رمضان المبارك و ملزم شدن عمره گزاران به اينكه يبش از ۱۵ روز در عربستان باقي نمانند، خبر داده بود.
سعودي همچنين از كاهش ۲۰ درصدي سهميه حجاج كشورهاي مختلف خبر داده و در نامه هايي به مقامات حج اين كشورها از آنها خواسته بود شمار حجاج خود را ۲۰ درصد كاهش دهند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران