شعار حج سال ۱۳۹۲ اعلام شد شعار حج سال ۱۳۹۲ اعلام شد شعار حج سال ۱۳۹۲ اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شعار حج سال ۱۳۹۲ اعلام شد شعار حج سال ۱۳۹۲ اعلام شد شعار حج سال ۱۳۹۲ اعلام شد شعار حج سال ۱۳۹۲ اعلام شد شعار حج سال ۱۳۹۲ اعلام شد

شعار حج سال ۱۳۹۲ اعلام شد

حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در اطلاعیه‌ای شعار حج سال ۹۲ را «حج؛ معنویت، هم‌اندیشی، اتحاد اسلامی» اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج،پس از بررسي هاي كارشناسي و تاييد نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ، شعار حج ۹۲ «حج؛ معنويت، هم‌انديشي، اتحاد اسلامي» اعلام شد.
تبيين اهتمام حضرت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي نسبت به وحدت مذاهب اسلامي و به ويژه نمايش تجلي عيني آن در صحنه حج و آگاه بخشي و هشيار سازي جهان اسلام نسبت به سياست‌هاي اسلام ستيزي و ايران هراسي از جمله مهم‌ترين دلايل انتخاب شعار امسال به شمار مي‌آيد.
همچنين مبارزه با تفرقه و اختلافات ديني و فتنه مذهبي و قومي درون امت اسلام، استفاده از فرصت بي‌بديل حج براي خودسازي و توشه گيري براي خود،‌خانواده و اجتماع، نمايش شكوه عزت و پايبندي زائران ايراني به ارزش‌هاي دين و اصلاح رفتار، گفتار و كردار زايران ايراني در طول سفر از ديگر اهداف انتخاب اين شعار شمرده مي‌شود.
مشاركت گسترده، منسجم و منظم زايران ايراني در نمازهاي جماعات در حرمين شريفين و ترويج رفتار كريمانه با زايران كشورهاي اسلامي، تقويت عزت و شان كشور،‌انقلاب و مذهب در انظار مسلمانان ساير كشورها، طرح عمده‌ترين چالش‌ها و مسايل جهان اسلام و راه حل يابي براي آن و ايجاد سازوكاري براي ايفاي نقش علما و فرهيختگان امت اسلامي در مواجهه با اين چالش‌ها و مسايل نيز از اهداف شعار سال عنوان شده است.
شعار حج سال ۹۱ از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت با عنوان «عزت، همبستگي، مسئوليت اسلامي» اعلام شده بود.


| شناسه مطلب: 38509




حج تمتع حج۹۲



مطالب مرتبط

نظرات کاربران