سالخوردگان و بیماران حاد از حج جا می‌مانند سالخوردگان و بیماران حاد از حج جا می‌مانند سالخوردگان و بیماران حاد از حج جا می‌مانند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سالخوردگان و بیماران حاد از حج جا می‌مانند سالخوردگان و بیماران حاد از حج جا می‌مانند سالخوردگان و بیماران حاد از حج جا می‌مانند سالخوردگان و بیماران حاد از حج جا می‌مانند سالخوردگان و بیماران حاد از حج جا می‌مانند

سالخوردگان و بیماران حاد از حج جا می‌مانند

عربستان برای مقابله با شیوع کروناویروس به سالخوردگان و بیماران حاد روادید حج نمی‌دهد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، وزارت بهداشت عربستان اعلام كرده است امسال براي جلوگيري از شيوع نشانگان تنفسي ويروسي خاورميانه يا كروناويروس، براي سالخوردگان و افراد مبتلا به بيماري‌هاي حاد رواديد حج صادر نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاري شين‌هوا از رياض، خالد المرغلاني سخنگوي وزارت بهداشت عربستان در اظهاراتي كه روز شنبه روزنامه عرب نيوز از وي نقل كرد، گفته است اين محدوديت در مورد مناسك حج تمتع بعدي در ماه اكتبر و نيز مناسك حج عمره فصل‌هاي متعاقب آن اعمال خواهد شد.
وي افزود سفارتخانه‌هاي عربستان در خارج طبق اين دستورالعمل اقدام خواهند كرد. بيماري‌هاي حاد شامل ديابت و ديگر بيماري‌هاي مرتبط با قلب، كليه و سيستم تنفسي مي‌شود. همچنين افراد مبتلا به نقص سيستم ايمني، بيماري‌هاي بدخيم و نيز زنان باردار جزو كساني هستند كه براي آنها رواديد حج صادر نخواهد شد.
در اين دستورالعمل به سن مشخصي اشاره نشده اما گفته شده است سالخوردگاني كه ضعيف و ناتوان و از لحاظ پزشكي براي سفر نامناسب تشخيص داده شوند رواديد حج دريافت نخواهند كرد.
كروناويروس تاكنون ۶۶ نفر را در عربستان مبتلا كرده كه ۳۸ نفر از آنها از سپتامبر گذشته تاكنون جان باخته اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران