برپایی نمایشگاه‌های حج در موزه‌های دنیا برپایی نمایشگاه‌های حج در موزه‌های دنیا برپایی نمایشگاه‌های حج در موزه‌های دنیا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برپایی نمایشگاه‌های حج در موزه‌های دنیا برپایی نمایشگاه‌های حج در موزه‌های دنیا برپایی نمایشگاه‌های حج در موزه‌های دنیا برپایی نمایشگاه‌های حج در موزه‌های دنیا برپایی نمایشگاه‌های حج در موزه‌های دنیا

برپایی نمایشگاه‌های حج در موزه‌های دنیا

موزه هنرهای اسلامی دوحه، موزه قوم‌شناسی لیدن هلند و موسسه اسلامی پاریس امسال میزبان نمایشگاه حج، سفر به جهان اسلام می باشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از الشرق‌الاوسط ، در پي موفقيت چشمگير نمايشگاه حج، سفر جهان اسلام در موزه لندن در ماه ژانويه سال گذشته، ديگر مراكز هنري و فرهنگي جهان چون مركز هنرهاي اسلامي دوحه، موسسه‌اي اسلامي در پاريس و موزه قوم‌شناسي ليدن هلند قصد دارند با برپايي نمايشگاه‌هايي مشابه اين موفقيت را تجربه كنند.
در نمايشگاه سال گذشته موزه لندن با نمايش مجموعه‌اي از عكس‌هاي قديمي و چادرهاي منقش به آيات قرآني و همچنين مجموعه‌اي از كتاب‌ها و دست‌نوشته‌هاي قديمي كتابخانه ملك عبدالعزيز، بسياري از شهروندان لندن را به اين موزه آورد. همچنين در اين موزه، راه‌هاي قديمي حجاج قاره‌ي آفريقا براي بازديدكنندگان معرفي شدند.
موزه پاريس نيز علاوه‌ بر نمايش ميراث فرهنگي و تاريخي حج، مجموعه‌اي از جديدترين آثار هنري هنرمندان جهان از جمله آثار احمد ماطر و شاديه عالم، دو هنرمند عربستاني را به نمايش گذاشت. در اين نمايشگاه عكس‌هاي قديمي كه يك كشيش فرانسوي در سفر خود به شهرهاي جده و مكه گرفته بود نيز به نمايش درآمده‌ است.
موزه هنرهاي اسلامي دوحه نيز علاوه ‌بر اشياء تاريخي كه از موزه لندن منتقل شده‌اند، از مجموعه بزرگي از ميراث فرهنگي و تاريخي مكه كه در اختيار داشت، رونمايي كرد. در اين مجموعه، هدايا و يادگاري‌هايي كه حجاج با خود به كشورهايشان آورند نيز نمايش داده شده است.
موزه قوم‌شناسي ليدن هلند نيز با برپايي نمايشگاهي با عنوان اشتياق سفر به مكه در 10 سپتامبر آينده ميزبان اقليت‌هاي مسلمان و غيرمسلمان اين كشور خواهد بود. در اين نمايشگاه علاوه‌بر نمايش عكس‌هايي از سفرهاي حج در قرن نوزدهم، بخشي نيز به سفرهاي حجاج اندونزي به عنوان يكي از مستعمره‌هاي سابق هلند اختصاص يافته است.


| شناسه مطلب: 38556




حج تمتع نمايشگاه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران