حال و هوایی زائران حج تمتع در مشهد حال و هوایی زائران حج تمتع در مشهد حال و هوایی زائران حج تمتع در مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حال و هوایی زائران حج تمتع در مشهد حال و هوایی زائران حج تمتع در مشهد حال و هوایی زائران حج تمتع در مشهد حال و هوایی زائران حج تمتع در مشهد حال و هوایی زائران حج تمتع در مشهد

حال و هوایی زائران حج تمتع در مشهد

در حاشیه سلسله جلسات معنوی اسرار حج در مشهد مقدس پیرمردی که بعد از سال‌ها انتظار قرار است امسال به حج تمتع اعزام شود گفت: بطلبد تصمیم داردارد تمام وقتش را فقط در زیارت باشد و برای موفقیت کشور اسلامی و عاقبت به خیری همه و بویژه نسل جوان دعا کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، پنجمين جلسه از سلسله جلسات معنوي اسرار حج در مشهد مقدس برگزار شد. اين سلسله جلسات معرفت افزايي در حوزه حج و زيارت با همكاري نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري و مديريت حج و زيارت استان و مديران و عوامل كاروانها به مدت 7 شب از شب دوم تا نهم ماه مبارك رمضان در مشهد برگزار مي شود.
در حاشيه اين مراسم پاي صحبت‌هاي برخي از شركت‌كنندگان در اين مجالس نشستيم تا حرف‌هايشان را در مورد برگزاري اين مجالس و مطالبي كه در آن گفته مي‌شود را بشنويم.
آقاي حاج ناصر شريفي يكي از شركت كنندگان در مراسم سال جاري است كه به گفته خودش در سالهاي بسيار قبل نيززائرحج بوده و درسال جاري به عنوان زائرحج تمتع حضور فعال دارد . او عنوان مي‌كند با توجه به اينكه من سال‌‌ها قبل به حج مشرف شده بودم با اعمال و مناسك حج آشنا بودم اما از چرايي و فلسفه انجام اين اعمال و اسرار آنها و اينكه چه تاثيري در روح و روان و دين وزندگي ما دارد آگاهي نداشتم .شركت درجلسات زواياي جديدي از حج و شرايط حضور در مقابل كعبه شريف را برايم روشن كرد.
خانم حسيني از ديگر شركت‌كنندگان اين مراسم است كه زائر خانه خدا در حج ۹۲ نيست اما اظهار دلبستگي به حضور در اين جلسات مي‌كند و مي‌گويد: مي گويند حج نه ثبت نام است و نه قسمت، حج دعوت است و اميدوارم خدا به بركت اين ماه مبارك تمامي آرزومندان و ازجمله مرا هم دعوت كند.
او مي‌گويد: قبل از شركت در مراسم، من فكر مي كردم در اين سفر توضيحاتي راجع به كليات سفر و بايدها و نبايدهاي قانوني كه معمولا در كاروان‌ها به آن پرداخته مي شود به ميان خواهد آمد، اما الان نظرم اين است كه حاجي، در اين مراسم تازه مي فهمد كه به كجا مي خواهد برود، قدم در جاهايي مي گذارد كه هرلحظه و هرمكانش اسراري دارد، حضور در مقابل كعبه، احرا م بستن، طواف كردن، به منا و عرفات رفتن، قدم در صفا و مروه گذاشتن، به زيارت قبور در قبرستان ابي طالب رفتن، در بقيع و حرم پيامبر حاضر شدن هركدام اسراري دارد و عهد و پيماني كه با خدا و رسولش و اهل بيت مي بنديم و براي اجراي آن متعهد مي شويم.
آقاي محمدرضا مهري پيرمردي با چهره‌اي پراز صفا و صميميت، يكي ديگر از شركت كنندگان در مراسم است. او كه مدتهاست در انتظار حضور در حرمين شرفين است مي‌گويد: اگر قابل باشم و خدا بطلبد تصميم دارم تمام وقتم را فقط در زيارت باشم و براي موفقيت كشور اسلامي و عاقبت به خيري همه و بويژه نسل جوان دعا كنم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران