پیشنهاد جالب شاهزاده زن به وزرای کابینه پیشنهاد جالب شاهزاده زن به وزرای کابینه پیشنهاد جالب شاهزاده زن به وزرای کابینه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیشنهاد جالب شاهزاده زن به وزرای کابینه پیشنهاد جالب شاهزاده زن به وزرای کابینه پیشنهاد جالب شاهزاده زن به وزرای کابینه پیشنهاد جالب شاهزاده زن به وزرای کابینه پیشنهاد جالب شاهزاده زن به وزرای کابینه

پیشنهاد جالب شاهزاده زن به وزرای کابینه

شاهزاده «بسمه بنت سعود بن عبد العزیز»، وزرای کابینه سعودی را به اختصاص یک ماه حقوق خود برای کمک به فقرای عربستان دعوت کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از العالم، «بسمه» در پايگاه اجتماعي تويتر و در فراخوان جوانان عربستاني در شبكه اينترنت تحت عنوان «حقوق ما كفايت نمي‌كند»، از وزراي سعودي خواست كه يك ماه هم كه شده، حقوق كلان خود را براي كمك به مردم فقير اختصاص دهند.
فعالان عربستاني اخيراً جنبشي را در پايگاه تويتر به راه انداخته و طي آن از ملك عبدالله خواسته اند كه ميزان حقوق همه كارمندان و بازنشستگان و مبالغ پرداختي به دانشجويان را افزايش دهد و قيمت كالاها و اجناس را كنترل كند و فرصت‌هاي شغلي جديد را براي افراد جوياي كار فراهم كند.
اما روزنامه الوطن عربستان به نقل از «عبد الرحمن السدحان» دبير كابينه عربستان نوشت كه طرح مطالبه افزايش حقوق، براي فتنه انگيزي است و افرادي كه نمي‌خواهند عربستان درامنيت و ثبات باشد و مانند برخي از كشورهاي ناآرام متشنج شود، چنين طرحي را ارائه كرده اند.
در همين حال، اين شاهزاده زن سعودي خطاب به وزراي كابينه نوشت: دراين روزهاي پربركت از مسئولان و وزراي عربستاني مي‌خواهم كه به اصول و ارزش‌هاي انساني عمل كنند و حق و حقوق مردم را بدهند و به آن‌ها توصيه مي‌كنم كه در ماه پربركت رمضان از حقوق ماهانه خود به نفع مردم عربستان صرف نظر كنند و من نيز نخستين كسي خواهم بود كه در اين راه پيش قدم مي‌شوم.
شاهزاده بسمه كه مادرش لبناني است و بيشتر وقت خود را در لبنان و انگليس مي‌گذراند، در صفحه رسمي خود در تويتر نوشت: «بايد آرامش برقرار باشد تا به خواسته هايمان دست يابيم»
وي مدعي شد: ارزش‌هاي ما در عربستان اجازه نمي‌دهد كه در قالب گروه‌هاي مختلف، بر ضد حكام خود خروج كنيم، در كشورهاي ديگر ديديم كه چه اتفاقاتي رخ داد و ما نمي‌خواهيم آنچه كه در كشورهاي ديگر روي داد، درعربستان هم اتفاق بيافتد.
وي در ادامه مردم عربستان را به صبر و بردباري دعوت كرد و گفت: از مردم عربستان مي‌خواهم كه در برابر ظلم و تعدي، صبر پيشه كنند، زيرا زماني كه خداوند در آن تغييرات را اجرا مي‌كند، به زودي فرا مي‌رسد و وضعيت طبق آيه شريفه «انما يقول له كن فيكون» تغيير خواهد كرد.
وي خطاب به «ابراهيم العساف» وزير دارايي عربستان گفت: "اي وزير! حقوق مردم كفايت مخارج را نمي‌كند، ناديده گرفتن خواسته‌هاي مردم عربستان - كه مردمي اصيل و با اخلاق هستند- كافي است. شاهزاده بسمه، وزير دارايي عربستان را مسئول بخشي از فراخوان اعتراضي مردم معرفي كرد.


| شناسه مطلب: 39059




بانوان عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران