با کاروان پیاده‌روی «حرم تا حرم» +تصاویر با کاروان پیاده‌روی «حرم تا حرم» +تصاویر با کاروان پیاده‌روی «حرم تا حرم» +تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
با کاروان پیاده‌روی «حرم تا حرم» +تصاویر با کاروان پیاده‌روی «حرم تا حرم» +تصاویر با کاروان پیاده‌روی «حرم تا حرم» +تصاویر با کاروان پیاده‌روی «حرم تا حرم» +تصاویر با کاروان پیاده‌روی «حرم تا حرم» +تصاویر

با کاروان پیاده‌روی «حرم تا حرم» +تصاویر

کاروان پیاده‌روی حرم تا حرم در منزل سوم وارد شهر سمنان شد. اهالی این کاروان به عشق مولا و مقتدای خویش عزم خود را جزم کرده‌اند تا با پای پیاده به زیارت امام رضا(ع) نایل آیند و سختی راه را به شیرینی وصل منتهی سازند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري،به مناسبت در پيش بودن دهه كرامت (دهه نخست ماه ذي‌القعده كه آغاز با ولادت حضرت معصومه(س) و پايانش با ولادت امام رضا(ع) همراه است)، گروهي از مردم قم در روز 28 مرداد ماه گذشته به صورت خودجوش به منظور تجليل از خاندان عصمت و طهارت و دو نور چشمان امام موسي بن جعفر(ع) مراسم پياده‌روي از حرم كريمه اهل بيت تا حرم با صفاي رضوي را تحت عنوان «مدافعان حرم» را آغاز كردند.
بر اساس اين گزارش، پس از برگزاري اولين و دومين برنامه مدافعان حرم كاروان در شهرهاي قم و گرمسار، كاروان مدافعان حرم در گام سوم به شهر سمنان رسيد، در سومين مراسم كه با حضور مردم شهيدپرور سمنان و كاروان پياده‌روي حرم تا حرم در مهديه سمنان برگزار شد، حجت‌الاسلام فريدون به ايراد سخنراني و مهدي سلحشور به ذكر مصيبت آل‌الله پرداخت.
در پايان مراسم نيز بيانيه‌اي مدافعان حرم در رابطه با تأكيد بر حفظ كيان اسلام، جان، مال و ناموس و مقدسات مسلمانان به ويژه دفاع از حرم مطهر زينب كبري(س) قرائت شد كه با فرياد‌هاي «لبيك يا صاحب الزمان» حضار همراه بود.
مراسم بعدي مدافعان حرم امشب با حضور مردم شهر دامغان و مداحي سيدمحمد جوادي برگزار مي‌شود.
به گزارش فارس، «زيارت با پاي پياده» سنت ديرينه‌اي است كه مورد توجه خاص اهل بيت(ع) خصوصاً امام حسن مجتبي(ع) بوده به گونه‌اي كه روايت شده است ايشان 25 بار با پاي پياده به زيارت بيت‌الله الحرام رفتند.
علماي عالم تشيع نيز با تأسي از حضرات معصومين(ع) اقدام به زيارت با پاي پياده مي‌كردند كه مي‌توان به طور نمونه به شيخ انصاري، ملاصدرا، آيت‌الله بافقي و نيز از بيت حضرت امام(ره) شهيد مصطفي خميني اشاره كرد كه مسئوليت كاروان زيارتي پياده‌روي را بر عهده داشتند و نيز شهيد مدني با همراهي عده از علماي ايران با پاي پياده به مشاهد اهل بيت(ع) مشرف مي‌شدند.


| شناسه مطلب: 39441




حج فقرا امام رضا



نظرات کاربران