محکومیت هتک حرمت در سوریه از سوی نمایندگان مسیحی لبنان محکومیت هتک حرمت در سوریه از سوی نمایندگان مسیحی لبنان محکومیت هتک حرمت در سوریه از سوی نمایندگان مسیحی لبنان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
محکومیت هتک حرمت در سوریه از سوی نمایندگان مسیحی لبنان محکومیت هتک حرمت در سوریه از سوی نمایندگان مسیحی لبنان محکومیت هتک حرمت در سوریه از سوی نمایندگان مسیحی لبنان محکومیت هتک حرمت در سوریه از سوی نمایندگان مسیحی لبنان محکومیت هتک حرمت در سوریه از سوی نمایندگان مسیحی لبنان

محکومیت هتک حرمت در سوریه از سوی نمایندگان مسیحی لبنان

نمایندگان مراجع دینی اسلامی و مسیحی لبنان ضمن محکوم کردن تجاوز اخیر تروریستهای وهابی تکفیری به مقدسات دینی در سوریه و دیگر کشورهای عربی خواستار مقابله جدی با این گروههای خطرناک شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، نمايندگان مراجع ديني اسلامي و مسيحي لبنان در نشستي ضمن بررسي تحولات اخير، هتاكي مستمر باندهاي تروريستي وهابي تكفيري به مقدسات اسلامي و مسيحي در سوريه را محكوم كردند.
تروريستهاي تكفيري اخيرا به منطقه مسيحي نشين معلولا در سوريه حمله كردند و به مقدسات مسيحيان هم اهانت كردند تا سلسله جنايات خود عليه مقدسات اسلامي و مسيحي در سوريه را ادامه دهند.
نمايندگان مراجع ديني اسلامي و مسيحي لبنان ضمن محكوم كردن تجاوز اخير تروريستهاي وهابي تكفيري به مقدسات ديني در سوريه و ديگر كشورهاي عربي خواستار مقابله جدي با اين گروههاي خطرناك شدند.
در اين نشست كه در مقر تجمع علماي مسلمان در جنوب بيروت برگزار شد، نمايندگان شيخ عبدالامير قبلان نايب رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان و شيخ محمد رشيد قباني مفتي اهل سنت لبنان، اسقف اغانيوس كفوري اسقف كاتوليك سرياني، آرام الاول كيشيشيان اسقف ارمني ارتدوكس، شيخ عبدالناصر جبري دبيركل جنبش الامه و جمعي از علماي شيعي و سني شركت كردند كه طي آن بيانيه اي صادر شد.
در اين بيانيه، جنايات تكفيريها عليه مقدسات اسلامي و مسيحي و هتاكي آنها به مساجد و كليساها در اماكن و مناطق مختلف سوريه و هتك حرمت قبور اوليا و صالحين از سوي آنها و هتاكي به بسياري از اماكن مقدس از جمله مرقد حضرت زينب (س) و حضرت سكينه (س) و حجربن عدي، مسجد تاريخي حلب و…محكوم شده است.
اين بيانيه خواستار برگزاري نشست اسلامي مسيحي ديني و نشست فوري براي اتخاذ گامهاي جدي و تصميمات جدي براي پايان دادن به جرايم تروريستها عليه مقدسات شده و از همه كشورها و ملتها خواسته شده است به مسئوليت تاريخي خود براي نجات آثار ديني در سوريه عمل كنند.
اين بيانيه از الازهر و تشكل جهان اسلامي و تمام هياتهاي ديني رسمي خواسته شده است مواضع واضح و شفافي در مخالفت با اين گروههاي تكفيري و محكوميت اقدامات آنها كه مغاير با اصول و آموزه‌هاي اسلامي است، اتخاذ كنند.
اين بيانيه همچنين بر ضرورت اتخاذ موضع واضح و قاطع در قبال حاميان تكفيريها شده است.
براساس گزارش راديوالنور لبنان، تروريستهاي تكفيري مورد حمايت برخي كشورهاي عربي و منطقه اي تا كنون بارها به اماكن و مقدسات اسلامي در سوريه به ويژه حرم حضرت زينب (س) و همچنين به اماكن اسلامي در عراق و ديگر مناطق هتاكي كرده اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران