آموزش مناسک حج باید در اولویت کارهای حجاج باشد آموزش مناسک حج باید در اولویت کارهای حجاج باشد آموزش مناسک حج باید در اولویت کارهای حجاج باشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آموزش مناسک حج باید در اولویت کارهای حجاج باشد آموزش مناسک حج باید در اولویت کارهای حجاج باشد آموزش مناسک حج باید در اولویت کارهای حجاج باشد آموزش مناسک حج باید در اولویت کارهای حجاج باشد آموزش مناسک حج باید در اولویت کارهای حجاج باشد

آموزش مناسک حج باید در اولویت کارهای حجاج باشد

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان با بیان این که کسی بدون مطالعه و حضور در جلسات به سرزمین وحی عازم شود به یقین در طول سفر دچار مشکلات گوناگونی خواهد شد، اظهار داشت: کسی که علاقه مند حضور در مراسم بزرگ حج است باید در اولویت مناسک حضور در این کنگره بزرگ را بشناسد.

حج فقرا زيارت امام رضا(ع) و حج اغنيا زيارت خانه خداست
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از رسا ، آيت الله سيد محمد علي موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان، در ديدار مديران و معاونان كاروان هاي حج اين استان، با تبريك دهه كرامت و ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا(ع) اظهار داشت: با توجه به روايت صادره از اهل بيت معصومان(ع) حج فقيران زيارت حرم مطهر رضوي است.
وي با بيان اين كه قرآن كريم با تصريحي كه كرده تنها كساني مي توانند به مكه مكرمه مشرف شوند كه توانايي آن را داشته باشند، تأكيد كرد: حج فقرا زيارت حرم امام رضا(ع) و حج اغنيا زيارت خانه خدا و اداي مناسك الهي است.
آيت الله موسوي جزايري در ادامه با تأكيد بر زيارت امام رضا(ع) اظهار داشت: زماني پاداش حج به انسان زائر امام رضا(ع) داده مي شود كه زيارت با معرفت به آن امام همراه باشد.
امام جمعه اهواز با بيان اين كه معرفت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) از جايگاه رفيعي برخودار است، تصريح كرد: حضور در حرم و كنار قبر شريف و مطهر آن امام بايد با معرفت نفساني و قلبي با آن امام باشد؛ چرا كه اين عامل مهم ترين نكته براي سعادت و توسل خواهد بود.
نماينده ولي فقيه در خوزستان با اشاره به نكاتي پيرامون حج و مناسك آن خاطرنشان كرد: شخص عازم به مكه مكرمه بايد قبل از مشرف شدن نكات، احكام و مناسك حج را به صورت صحيح و دقيق مطالعه كنند.
استاد برجسته حوزه علميه خوزستان با بيان اين كه كسي بدون مطالعه و حضور در جلسات به سرزمين وحي عازم شود به يقين در طول سفر دچار مشكلات گوناگوني خواهد شد، اظهار داشت: كسي كه علاقه مند حضور در مراسم بزرگ حج است بايد در اولويت مناسك حضور در اين كنگره بزرگ را بشناسد.
رييس شوراي عالي حوزه علميه خوزستان با اشاره به خدام كاروان هاي حج تصريح كرد: خدمت كردن به زائران حرم امن الهي يكي از وظايف پيامبران خدا بوده كه از بارزترين آنان حضرت ابراهيم(ع) و فرزندش اسماعيل بوده است.
آيت الله موسوي جزايري تأكيد كرد: به تصريح آيات قرآني خداوند به حضرت ابراهيم(ع) دستور نظافت و استقبال از زائران خانه خود را مي دهد./


| شناسه مطلب: 39858




حج فقرا امام رضا



نظرات کاربران