ممنوع شدن ایراد خطبه برای ۱۸ خطیب سعودی ممنوع شدن ایراد خطبه برای ۱۸ خطیب سعودی ممنوع شدن ایراد خطبه برای ۱۸ خطیب سعودی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ممنوع شدن ایراد خطبه برای ۱۸ خطیب سعودی ممنوع شدن ایراد خطبه برای ۱۸ خطیب سعودی ممنوع شدن ایراد خطبه برای ۱۸ خطیب سعودی ممنوع شدن ایراد خطبه برای ۱۸ خطیب سعودی ممنوع شدن ایراد خطبه برای ۱۸ خطیب سعودی

ممنوع شدن ایراد خطبه برای ۱۸ خطیب سعودی

حکومت عربستان، ۱۸ خطیب را از ایراد خطبه نماز جمعه به سبب اشاره به مسائل سیاسی(غیر از موضوع سوریه)منع کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، وزارت امور اسلامي و اوقاف عربستان در تصميمي، ۱۸ خطيب را از ايراد خطبه‌هاي نماز جمعه در مساجد شش شهر عربستان منع كرده است. البته اين تصميم به سبب آنچه تخلفات در خطبه‌هاي اين خطيبان اعلام شده است كه به مسائل سياسي پيچيده مربوط به حوادث برخي كشورهاي عربي پرداخته شده است.
بر اساس گزارش روزنامه الحيات، منع خطبه خواندن اين ۱۸ خطيب جمعه به سبب فتنه افكني و خروج تريبون نماز جمعه از ماهيت شرعي آن اعلام شده است كه منظور مقامات سعودي، اشاره اين خطباي جمعه به اوضاع سياسي جهان عرب است.
شيخ عبدالعزيز آل الشيخ مفتي كل سعودي هم اخيرا خطباي مسجد را پرداختن به مسائل سياسي منع كرده بود كه اين درخواست در پي درگيري ميان امام جماعت يكي از مساجد رياض و برخي نمازگزاران مطرح شده است. اين درگيري پس از آن رخ داد كه امام جماعت مسجدي در رياض براي وزير دفاع مصر دعا كرد كه اين اقدام با واكنش منفي برخي نمازگزاران روبرو شد.
البته مقامات سعودي در خصوص سوريه موضعي كاملا متناقض اتخاذ كرده و خطيبان جمعه و جماعت با چراغ سبز و حتي دستور مقامات سعودي هر هفته بر ضد دولت سوريه و در حمايت از گروههاي برهم زننده امنيت و ثبات در اين كشور به اظهارات تحريك آميز دست مي‌زنند و البته ژست طرفداري از مردم سوريه را در حالي به خود مي‌گيرند كه برخي از علماي وهابي با فتاواي تكفيري و خطرناك خود اسباب قتل عام مردم بي دفاع به دست گروههاي تروريستي در سوريه را فراهم مي‌كنند.
هفته اي نيست كه خطيبان جمعه و جماعت مقدس‌ترين شهرهاي جهان يعني مدينه منوره و مكه مكرمه به جوسازي و اظهارات تحريك آميز عليه نظام سوريه و در حمايت از گروههاي مسلحي كه آنها را به دروغ مردمي مي‌خوانند، نپردازند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران