کنگره حج در آکرای غنا کنگره حج در آکرای غنا کنگره حج در آکرای غنا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کنگره حج در آکرای غنا کنگره حج در آکرای غنا کنگره حج در آکرای غنا کنگره حج در آکرای غنا کنگره حج در آکرای غنا

کنگره حج در آکرای غنا

مراسم کنگره حج با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و دینی غنا در رایزنی فرهنگی ایران در آکرا برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، اين مراسم با حضور نوح عثمان شربتو امام كل و مفتي اعظم مسلمانان غنا به همراه ۱۵ نفر از اعضاي دفتر خود، چيف عبدالقادر طاهر از چيف‌هاي مسلمان غنا، محمد قاسم وابسته فرهنگي سفارت بنين، ارميا شعيب استاد دانشگاه لگون و مدير آموزش اسلامي وزارت آموزش و پرورش، مسلمانان منطقه نونگوا، شيعيان مسجد رسول اكرم (ص) و جمعي از جوانان شيعه و فعال گروه آل ياسين ۳۰ شهريورماه در رايزني فرهنگي ايران در آكرا برگزارشد.
در اين مراسم، «رضا بخشايش»، رايزن فرهنگي ايران گفت: امروز از جنبه سياسي حج هيچ چيز مهمتر از وحدت مسلمانان و ابراز بيزاي از مشركين نيست. تمامي مشكلات مسلمانان دخالت اجانب در امور مسلمانان است. دين اسلام به معناي واقعي كلمه، دين رحمت است. هرچند همه انبيا از طرف خداوند آمده اند و از اين ناحيه فرقي نيست، اما پيامبر اسلام پيامبر رحمت است.
«بخشايش»، گفت: متاسفانه بعضي فرقه‌هاي نا آگاه فريب دشمنان اسلام را مي‌خورند و زرق و برق زندگي غربي كورشان كرده است و در دام دشمنان افتاده اند؛ آنان براران مسلمان خود را به شرك و كفر متهم مي‌كنند و حكم قتل شان را از پيش خود صادر مي‌كنند و جوانان ساده دل را تحريك ميكنند تا برادران خود را متهم كنند و آنان را بكشند.
«ارميا شعيب»، وحدت را مهمترين پيام حج دانست و گفت: وحدت همچنان يكي از بزرگترين آرزوهاي مسلمانان جهان است. آيه «واعتصوا بحبل الله جميعاً و لا تفرقوا» ما مسلمانان را به حفظ وحدت فرامي خواند. اگر ما وحدت خود را حفظ كنيم قادر خواهيم بود مشكلاتمان را حل كنيم.
وي افزود: حج يك عمل عبادي سياسي است كه از جنبه‌هاي گوناگون ما مسلمانان را به هم نزديك مي‌كند؛ اساساً مهم‌ترين پيام حج همين وحدت مسلمانان است. هيچ مكتب و ديني مثل اسلام چنين ظرفيتي را ندارد كه به آن افتخار كند؛ حج سمبول وحدت اسلامي است كه مي‌تواند تمام نقشه‌هاي شيطان و دشمنان ما را بر آب كند.




نظرات کاربران