گزارش خبری؛

هزینه حج  برای حجاج اماراتی هفتاد میلیونی رقم خورد گزارش خبری؛

هزینه حج  برای حجاج اماراتی هفتاد میلیونی رقم خورد گزارش خبری؛

هزینه حج  برای حجاج اماراتی هفتاد میلیونی رقم خورد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارش خبری؛

هزینه حج  برای حجاج اماراتی هفتاد میلیونی رقم خورد گزارش خبری؛

هزینه حج  برای حجاج اماراتی هفتاد میلیونی رقم خورد گزارش خبری؛

هزینه حج  برای حجاج اماراتی هفتاد میلیونی رقم خورد گزارش خبری؛

هزینه حج  برای حجاج اماراتی هفتاد میلیونی رقم خورد گزارش خبری؛

هزینه حج  برای حجاج اماراتی هفتاد میلیونی رقم خورد
گزارش خبری؛

هزینه حج برای حجاج اماراتی هفتاد میلیونی رقم خورد

هزینه های حج برای حجاج اماراتی به شدت افزایش یافته است به طوری که هزینه های کاروانهای حج در امارات به نود هزار درهم معادل بیش از هفتاد میلیون تومان است که بسیار از مشتاقان به حج تمتع از این افزایش سرسام آور به شدت گلایه کردند و خواستار رسیدگی مسوولان شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، امسال هزينه‌هاي حج در بيشتر كشورها از جمله امارات افزايش يافته و البته اين افزايش سرسام آور بوده به حدي كه برخي از علاقه مندان حج از اين فريضه محروم شده اند.
هزينه‌هاي حج براي حجاج اماراتي به شدت افزايش يافته است به طوري كه هزينه‌هاي كاروانهاي حج در امارات به ۹۰ هزار درهم معادل بيش از ۷۰ ميليون تومان است.
شهروندان و افراد مقيم امارات تاكيد مي‌كنند: افزايش قيمت‌ها از سوي كاروانها وشركتهاي حج مانع اداي فريضه حج آنها مي‌شود به طوري كه قيمتها از ۲۵ هزار درهم شروع مي‌شود و به ۹۰ هزار درهم مي‌رسد. كاروانها و شركتهاي حج هر سال قيمتها را افزايش مي‌دهند.
شهروندان اماراتي در گفتگو با روزنامه الامارات، از شوراي اسلامي و اوقاف امارات خواسته اند بر صاحبان كاروانهاي حج و عمره نظارت كند كه اداي شعائر را به تجارتي كه سودسرشاري براي آنها به ارمغان بياورد، تبديل كرده اند.
اين در حالي است كه صاحبان كاروانهاي حج امارات، علت افزايش قيمتها را به افزايش قيمت اجاره هتلهاي نزديك حرم و محدود بودن رواديد حج امسال به سبب طرحهاي توسعه نسبت داده اند كه به زعم آنها، افزايش تقاضا و كاهش عرضه را سبب شده است.
محمد عبيد المزروعي رئيس بعثه حج امارات و مدير اجرايي شوراي امور اسلامي و اوقاف مي‌گويد شوراي امور اسلامي و اوقاف در تعيين قيمتهاي حج دخالت نمي‌كند و عمليات قيمت گذاري كاروانهاي حج تابع عمليات عرضه و تقاضاست و شورا بر ساماندهي عمليات حج نظارت مي‌كند.
وي افزود: تعداد سهميه حجاج امارات در موسم حج امسال، چهار هزار و ۹۸۲ نفر است كه نسبت به سال گذشته، ۲۰ درصد كاهش يافته است. در موسم حج سال گذشته، سهميه حجاج امارات، شش هزار و ۲۲۹ نفر بود.
به گفته وي، كاهش سهميه حجاج به سبب طرحهاي توسعه در مسجدالحرام تا سه سال آينده ادامه مي‌يابد.
احمد محمد از جمله اماراتي هايي است كه مي‌گويد دوست دارد فريضه حج را به جا آورد، اما هزينه‌هاي كاروانهاي حج به شكل سرسام آوري افزايش يافته است، حتي برخي كاروانها، هزينه حج به ۹۰ هزار درهم معادل بيش از ۷۰ ميليون تومان مي‌رسد.
وي افزود: قيمتهاي حج امسال بين ۲۵ هزار تا ۹۰ هزار درهم است.
وي مي‌گويد: برخي دست اندركاران حج به زيان علاقه مندان حج، با افزايش قيمتها سود كسب مي‌كنند.
محمود از ديگر مشتاقان به حج كه امسال از حج محروم شده است، گفت: كاروان حج از من خواست ۵۰ هزار درهم معادل بيش از ۴۰ ميليون تومان پرداخت كنم كه نتوانستم اين مبلغ را تهيه كنم در نتيجه از رفتن به سرزمين وحي محروم شدم.
خالد يوسف يكي ديگر از شهروندان اماراتي مي‌گويد: از افزايش قيمتهاي حج در سال جاري نسبت به سالهاي گذشته غافلگير شده است به طوري كه قيمتهاي امسال به صورت سرسام آوري و غير قابل توجيه به ميزان ۵۰ درصد افزايش يافته است و صاحبان كاروانها علت افزايش قيمتها را به افزايش قيمت هتلهاي نزديك به حرم نسبت مي‌دهند.
وي مي‌گويد: برخي صاحبان كاروانهاي حج، موسم حج را به تجارت و منبعي براي كسب سود به زيان حجاج تبديل كرده اند.
وي اعلام كرد: در يكي از كاروانها با پرداخت ۳۰ هزار درهم در چارچوب برنامه حج كم هزينه و هتلهاي دور از حرم ثبت نام كرده است، چرا كه قيمتهاي برخي كاروانها به ۹۰ هزار درهم (بيش از ۷۰ ميليون تومان) مي‌رسد.
فاروق صالح مدير طرح باشگاه حج و عمره به افزايش بي رويه و غير قابل توجيه قيمتهاي حج در امارات اذعان مي‌كند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران