تشرف یک سرمایه‌دار چینی به تشیع تشرف یک سرمایه‌دار چینی به تشیع تشرف یک سرمایه‌دار چینی به تشیع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشرف یک سرمایه‌دار چینی به تشیع تشرف یک سرمایه‌دار چینی به تشیع تشرف یک سرمایه‌دار چینی به تشیع تشرف یک سرمایه‌دار چینی به تشیع تشرف یک سرمایه‌دار چینی به تشیع

تشرف یک سرمایه‌دار چینی به تشیع

همزمان با ایام مبارک غدیر، یک سرمایه‌دار چینی با حضور در بیت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی(ره)، به دین مبین اسلام و مذهب حقه تشیع مشرف شد .

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، هونگ جون چن (hong jun shen) معروف به ريچارد از سرمايه‌داران چيني كه در نقاط مختلف از جمله ايران سرمايه‌گذاري‌هاي متعددي انجام داده و چند كارخانه صنعتي در ايران و چين دارد، با حضور در بيت مرحوم آيت الله العظمي بروجردي (ره) در قم، پس از اداي شهادتين، به دين مبين اسلام و مذهب حقه تشيع گرويد.
اين تازه مسلمان چيني در اين مراسم از آيت‌الله علوي بروجردي خواست كه نامي اسلامي برايش انتخاب كند و ايشان نيز به مناسبت ايام ولايت اميرالمومنين علي بن ابيطالب (ع)، نام مبارك «علي» را براي او انتخاب كرد.
آيت‌الله علوي بروجردي در اين مراسم معنوي با معرفي مكتب تشيع، گفت: ما معتقديم خداوند متعال منشا هستي است و اين گونه نيست كه عالم هستي را ايجاد كرده و به حال خود رها ساخته باشد.
وي ادامه داد: نيروي واحدي وجود دارد كه همه نيروها و اتفاقات عالم در همه زمان‌ها از او سرچشمه مي‌گيرد و آن نيروي واحد، خداوند متعال است. اسلام؛ ديني بر اساس فطرت انساني
وي با بيان اين كه اسلام ديني بر اساس فطرت انساني است، افزود: دين اسلام پيروان خود را به انجام اعمال نيك و فضايلي دعوت مي‌كند كه از ديدگاه همه عقلا فضيلت به شمار مي‌روند.
استاد حوزه علميه قم تاكيد كرد: ما معتقديم كه حضرت محمد (ص) پيامبر خاتم است و بعد از ايشان پيامبر ديگري نخواهد بود و رسول اكرم (ص) از طرف خداوند، جانشيناني را به عنوان امام نصب كرده كه واسطه بين مردم و خدا مي‌باشند.
آيت الله علوي بروجردي تاكيد كرد: روز غدير، روز اعلام اين جانشيني است و ما معتقديم كه جانشين دوازدهم پيامبر اسلام (ص) از نظرها غايب است و اميدواريم روزي ظهور كند و جهان را پر از عدل و داد فرمايد.
هيچ ديني به كاملي اسلام نيست
هونگ جون چن نيز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري حوزه در رابطه با تشرف خود به آيين اسلام، گفت: در چين اديان و مذاهب متعددي وجود دارد و افراد با ديدگاه‌ها و مذاهب مختلفي زندگي مي‌كنند، من پس از ارتباطي كه با دوستان ايراني‌ام داشتم، به اين نتيجه رسيدم كه هيچ كدام از آيين‌ها و مذاهب به كاملي اسلام و تشيع نيست و دين اسلام بسيار شفاف و روشن است.
هنگام اداي شهادتين احساس خاصي داشتم
وي درباره احساس خود هنگام اداي شهادتين، ابراز داشت: در هنگام اداي شهادتين، حس خاصي داشتم كه قابل بيان و توصيف نيست و به نوعي احساس مي‌كردم كه از خداوند متعال انرژي مي‌گيريم.
علي تازه مسلمان شده با اشاره به اين كه پذيرفتن اسلام و عمل به دستورات آن را بهترين راه براي رسيدن به سعادت و اهداف خود مي‌دانم، افزود: من از امروز تلاش مي‌كنم كه تمام اعمال و رفتارم بر اساس آيين اسلام و مذهب تشيع باشد و هر چيزي كه اسلام ناب توصيه مي‌كند را انجام بدهم تا يك مسلمان و شيعه واقعي باشم.


| شناسه مطلب: 41161




اسلام شيعه



نظرات کاربران