دوازده هزار دقیقه با حماسه حسینی علیه السلام دوازده هزار دقیقه با حماسه حسینی علیه السلام دوازده هزار دقیقه با حماسه حسینی علیه السلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دوازده هزار دقیقه با حماسه حسینی علیه السلام دوازده هزار دقیقه با حماسه حسینی علیه السلام دوازده هزار دقیقه با حماسه حسینی علیه السلام دوازده هزار دقیقه با حماسه حسینی علیه السلام دوازده هزار دقیقه با حماسه حسینی علیه السلام

دوازده هزار دقیقه با حماسه حسینی علیه السلام

مدیر رادیو معارف، حماسه عاشورا و سبک زندگی عزتمندانه محور اساسی برنامه‌های رادیو معارف در دهه محرم است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام محمد لطفي‌نياسر مدير راديو معارف، در آستانه فرارسيدن ماه محرم و ايام سوگواري حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام گفت: راديو معارف در دهه محرم پيام‌هاي عاشورايي را در بيش از ۱۲ هزار دقيقه برنامه توزيع خواهد كرد كه از اين ميزان، سهم برنامه‌هاي زنده ۳۶۰۰ دقيقه مي‌باشد.
وي افزود: برنامه‌هاي راديو در قالب‌هاي متنوع تقديم شنوندگان مي‌شود كه برنامه‌هاي تركيبي مجله‌اي ۶۰۰۰ دقيقه، سخنراني‌هاي مذهبي ۲۲۰۰ دقيقه، ادعيه ۲۰۰۰ دقيقه، ميزگرد و گفتگويي ۹۰۰ دقيقه، نمايش ۳۳۰ و مستند ۷۰ دقيقه خواهد بود.
مدير راديومعارف راهبرد برنامه‌هاي محرم امسال اين راديو را حول شش محور اساسي واقعه عظيم كربلا عنوان كرد و افزود: دو محور «تقويت روحيه ولايت مداري» و «سبك زندگي حسيني» به عنوان دو اصل اساسي براي دستيابي به سبك زندگي عزتمندانه در پر تو ولايت مداري است كه در برنامه زنده صبحگاهي «حسينيه» به وجوه آن خواهيم پرداخت. اين برنامه در دهه محرم از ساعت ۸. ۳۰ تا۱۰ به روي آنتن خواهد رفت.
دبير شوراي معارف صدا، همچنين با اشاره به اهميت «امر به معروف و نهي از منكر» و «دشمن شناسي» در واقعه كربلا گفت: امر به معروف ونهي از منكر راهبردي‌ترين پيام حماسه حسيني است كه راديو معارف با هدف پويايي جامعه در پرتو همگاني كردن آن در جامعه، به شيو‌ه‌هاي درست احياي اين دو فريضه در برنامه «ارمغان» خواهد پرداخت. برنامه «ارمغان» همه روزه از ساعت ۷:۱۵ بامداد شنيده مي‌شود.
وي يكي ديگر از محورهاي برنامه‌هاي محرم را «نقش الگويي حماسه حسيني براي حماسه آفريني ها» ذكر كرد و افزود: حماسه‌اي كه در عاشورا روي داد، قرن‌هاي متمادي چراغ راه آزادمردان و آزاديخواهان بوده است و امسال كه سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نام گذاري شده است مي‌توان از آن درس‌هاي عاشورايي بهره گرفت كه در برنامه «موج اشك» ازاين زاويه به خطبه حضرت امام حسين عليه السلام در مني خواهيم پرداخت. برنامه زنده عصرگاهي «موج اشك» همه روزه از ساعت ۱۶ پخش خواهد شد.
حجت الاسلام لطفي‌نياسر شور همراه با شعور را لازمه مجالس عزاي امام حسين عليه السلام بيان كرد و افزود: محور ششم مورد بحث در برنامه‌هاي محرم راديو «شيوه‌هاي صحيح برپايي مراسم و مجالس عزا براي سيد و سالار شهيدان» است كه در برنامه «نينوا» به شيوه‌هاي صحيح و سنتي عزاداري، استفاده از اشعار و مقاتل معتبر پرداخته خواهد شد.
وي همچنين گفت: با توجه به جايگاه قيام حسيني و نيز مجالس ياد حضرت سيد الشهدا عليه السلام در ميان مخاطبان، ماه محرم و به ويژه دهه اول اين ماه، فرصت پيوند آزادي خواهان با آرمان‌هاي حضرت سيد الشهداء عليه السلام است و مبلغان بايد اين فرصت را مغتنم بدانند و اهداف و پيام‌هاي حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام را به تناسب نيازهاي جامعه خصوصاً نسل جوان بازخواني كنند كه البته راديو معارف با همكاري معاونت تبليغ حوزه‌هاي علميه، برنامه «سفيران» را براي اين منظور طراحي كرده كه از چهارم آبان تا نخستين روز محرم پخش مي‌شود و در آن به آموزش نكات ضروري در امر تبليغ به مبلغان حوزوي و ديني پرداخته مي‌شود.
مدير راديو معارف خاطر نشان كرد: آشنا ساختن مخاطبان با ابعاد قيام حسيني با تأكيد بر درس‌ها و عبرت‌هاي حماسه عاشورا، افزايش توان تحليل و پاسخ‌گويي مخاطبان در خصوص پرسش‌ها و شبهه‌هاي قيام، تقويت باور نسبت به ارتباط و پيوند ناگسستني فرهنگ عاشورا و انتظار ترويج شيوه‌هاي صحيح برپا كردن مراسم و مجالس اباعبدالله الحسين عليه السلام و گسترش فرهنگ كتابخواني با موضوعات حسيني در جامعه از ديگر محورهاي برنامه‌هاي راديو معارف در ماه محرم است.
وي افزود: جدول زماني برنامه‌هاي راديو در سايت راديو معارف اعلام خواهد شد. همچنين جدول پخش برنامه‌ها از اين پس بر روي گيرنده‌هاي ديجيتال خانگي (ست تاپ باكس) نيز بارگذاري شده است كه شنوندگان مي‌توانند با مراجعه به آن از طريق دكمه EPG گيرنده خود اطلاعات بيشتري كسب كنند.
دبير شوراي معارف معاونت صدا در پايان خاطر نشان كرد: براي هر شبكه راديويي نيز با توجه به طيف مخاطبان و رويكرد آن شبكه، اهدافي در برنامه‌سازي محرم و صفر در نظر گرفته شده است.


| شناسه مطلب: 41263




صداوسيما محرم



نظرات کاربران