عربستان رتبه دهم میانگین فقر در جهان عربستان رتبه دهم میانگین فقر در جهان عربستان رتبه دهم میانگین فقر در جهان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان رتبه دهم میانگین فقر در جهان عربستان رتبه دهم میانگین فقر در جهان عربستان رتبه دهم میانگین فقر در جهان عربستان رتبه دهم میانگین فقر در جهان عربستان رتبه دهم میانگین فقر در جهان

عربستان رتبه دهم میانگین فقر در جهان

چاد، هائیتی و لیبریا بالاترین میانگین فقر را در جهان دارند و ۸۰ درصد مردم این کشورها زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از العالم، طبق آخرين گزارش بين المللي؛ ميانگين فقر در باريكه غزه ۳۸ درصد است و اين منطقه در خصوص ميانگين فقر رتبه سوم را در ميان كشورهاي عربي دارد و ۱۳ درصد كل مردم فلسطين از فقر شديد رنج مي‌برند.
براساس اين گزارش ۸ / ۷ درصد فلسطيني‌هاي كرانه باختري رود اردن و ۱ / ۲۱ درصد فلسطيني‌هاي باريكه غزه دچار فقر شديد هستند همچنين ميانگين فقر در لبنان ۲۸ درصد و در عراق ۲۵ درصد است.
عربستان نيز رتبه دهم ميانگين فقر را در سطح جهان و آخرين رتبه را در ميان كشورهاي عربي دارد.
يك مركز حقوقي فلسطيني به تازگي در گزارشي درباره عواقب قطع برق در باريكه غزه هشدار داد و اعلام كرد: محاصره باريكه غزه باعث محروميت ساكنين اين منطقه از برق شده است و بيمارستان‌ها به علت قطع برق نمي‌توانند خدمات مطلوب را به كودكان به خصوص نوزادان ارائه بدهند.
گزارش اين مركز فلسطيني حاكيست: ۴۶ درصد كودكان باريكه غزه دچار كم خوني و سوء تغذيه هستند زيرا سرپرست‌هاي اين كودكان به علت محاصره بيكار شده اند و نمي‌توانند غذاي مناسب را براي فرزندان شان فراهم كنند.
در اين گزارش آمده است: رژيم صهيونيستي با محاصره باريكه غزه و جلوگيري از انتقال سوخت، دارو و تجهيزات پزشكي وضعيت درماني و بهداشتي كودكان فلسطيني را بحران مواجه كرده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران