آهنگران باردیگر مدیر عملیات شمسا در عراق شد آهنگران باردیگر مدیر عملیات شمسا در عراق شد آهنگران باردیگر مدیر عملیات شمسا در عراق شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آهنگران باردیگر مدیر عملیات شمسا در عراق شد آهنگران باردیگر مدیر عملیات شمسا در عراق شد آهنگران باردیگر مدیر عملیات شمسا در عراق شد آهنگران باردیگر مدیر عملیات شمسا در عراق شد آهنگران باردیگر مدیر عملیات شمسا در عراق شد

آهنگران باردیگر مدیر عملیات شمسا در عراق شد


در مراسم با حضور نمایندگانی از بعثهِ مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت در کشور عراق، تودیع و معارفه تهرانی و محرم آهنگران، مدیران قدیم و جدید عملیات شمسا در عراق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، در اين مراسم كه در هتل كرامه كربلاي معلي برگزار شد حجت الاسلام و المسلمين رضا اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، ناصر صبا مدير عامل شركت شمسا، مصطفي قاسمي نماينده سازمان حج و زيارت در عراق و برخي هتلداران و صاحبان شركت‌هاي عراقي حضور داشتند.
حجت الاسلام و المسلمين رضا اسكندري نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، آقايان آهنگران و تهراني را افرادي صالح و خدوم عنوان كرد و گفت: مهم اين است كه در جابجايي ها، فردي صالح جاي فرد صالح ديگري را بگيرد و همه از قبلي‌ها به خوبي ياد كنند.
وي از آقاي تهراني كه در مدت مسووليتش خدمات خوبي به زائران ارائه داد تقدير كرد و گفت: البته در مدت زماني هم كه آقاي آهنگران نبودند از خدمات وي هم ياد مي‌كرديم و ان شاء الله زائران بتوانند از خدمات اين دو عزيز برخوردار باشند.
وي در بخش ديگري از سخنانش به توطئه‌هاي آمريكا و به ويژه انگليسي‌ها براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان و به ويژه ميان مردم ايران و عراق اشاره كرد و گفت: هم اكنون به بركت امام علي ابن موسي الرضا (ع) و ائمه مدفون در عراق، انس و الفت خوبي ميان زائران ايراني و عراقي ايجاد شده است و هر چه قلوب مسلمانان اين دو كشور به هم نزديك‌تر شود مسير سعادت كشورهاي اسلامي تضمين مي‌شود و دشمنان در توطئه‌هاي خود ناكام خواهند ماند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، مردم عراق را هم به مانند مردم ايران محب اهل بيت عصمت و طهارت خواند و گفت: با چنين اشتراكاتي همگان موظفيم مردم مسلمان عراق را تكريم كنيم و من در اين مراسم توديع و معارفه از همه همكاران شمسا درخواست مي‌كنم كه به نوعي به همكاران خود سفارش كنند تا احترام مردم عراق بيش از اين حفظ شود و اين موضوع را در ميان زائران كشورمان هم جاري و ساري كنند.
مصطفي قاسمي نماينده سازمان حج و زيارت در عراق هم براي آقاي تهراني آرزوي موفقيت كرد و گفت: اميدواريم با حضور آقاي آهنگران كه به خادم الزوار معروف است بتوانيم خدمات بيشتري به زائران ارائه كنيم. [factimage()] /DAS/L5012 [imagetitle()] [factimageend()] در ادامه اين مراسم ناصر صبا مدير عامل شركت شمسا پيش از هر سخني از همه شركتهاي عراقي كه در زمينه حمل و نقل و اسكان و امنيت زائران ايراني در مراسم روز عرفه همكاري كردند قدرداني كرد و گفت: البته مشكلاتي هم بود كه به خود ما در تهران برمي گردد و سعي مي‌كنيم اين موارد را به گونه اي احصا كنيم تا در اربعين تكرار نشود.
وي افزود: ناقدان بصير در بعثه مقام معظم رهبري، شمسا و سازمان حج و زيارت عملكرد شركت‌هاي عراقي را در روز عرفه بررسي مي‌كنند و در خصوص كساني كه كوتاهي كردند تصميماتي مي‌گيريم.
صبا ادامه داد: شش ماه پيش كه مراسمي براي اقايان آهنگران و تهراني در اين مكان برگزار كرديم گفتيم كه مراسم توديع اهنگران نيست چرا كه وي را كوهي از تجربه مي‌دانستيم و در تهران به عنوان مشاور عالي رتبه خود استفاده كرديم.
وي گفت: اكنون هم عرض مي‌كنم كه مراسم توديع آقاي تهراني نيست و در جلسه هفته گذشته هيات مديره شمسا، وي را به سبب تجربيات خوبش در عرصه ديپلماسي به عنوان مدير بين الملل شركت شمسا منصوب كرديم.
مدير عامل شركت شمسا در عين حال از خدمات آقاي تهراني در اين مدت در عراق قدرداني كرد و خطاب به محرم اهنگران با توجه به در پيس بودن ماه محرم با بيت شعري گفت: محرم آمد و آمد محرم بيامد تا غم زائر كند كم.
صبا افزود: هم اكنون با وجود حجت الاسلام و المسلمين اسكندري و آقايان قاسمي و آهنگران كه اين سه را يك روح در سه بدن مي‌دانيم اميدواريم روند خدمت رساني به زائران مطلوب‌تر شود.
وي، سخنانش را با نامه امام حسين (ع) به حبيب ابن مظاهر پايان داد و گفت: ما در شركت شمسا به دنبال سود و منفعت نيستيم و همه توان خود را براي خدمت به زائران به كار خواهيم بست.
در ادامه اين مراسم، آقاي تهراني مدير سابق عمليات شمسا در عراق در ابتداي سخناش از ارشادات حجت الاسلام و المسلمين اسكندري و آقاي صبا در دوران مسووليتش در شمسا قدرداني كرد و گفت: در اين مدت از تجربيات آقاي اهنگران هم بسيار استفاده كردم.
وي افزود: اگر چه بارها به سبب مشكلات كاري درخواست كرده بودم جايگزيني برايم انتخاب كنند اما اگر هر كسي جز آهنگران انتخاب مي‌شد با ناراحتي اين سمت را ترك مي‌كردم اما اكنون خوشحالم كه صاحبش آمد و تحويل گرفت و امروز با خوشحالي مي‌روم.
محرم آهنگران مدير جديد عمليات شمسا در عراق هم آخرين سخنراني بود كه در مراسم معارفه اش گفت: از زحمات آقاي تهراني در اين مدت ۶ ماه تشكر مي‌كنيم و ما او را در شرايط سختي رها كرديم.
وي افزود: با وجود حجت الاسلام و المسلمين اسكندري و اقاي قاسمي بهترين فرصت براي خدمت گزاري فراهم است و اميدواريم در آستانه محرم، بتوانيم خدمات بيشتري به زائران به ويژه در اربعين حسيني داشته باشيم.
مدير عمليات شمسا در عراق گفت: شركت هايي كه با ان‌ها در عراق سروكار داريم بايد مراقب باشند با برخي كم كاري هايشان، به زائران صدمه وارد نشود و خدمت آقاي اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت در تهران تاكيد داشتم كه بايد در اين خصوص از شركت‌هاي قوي و كارآمد استفاده كرد.
آهنگران افزود: از فردا برنامه ريزي‌هاي محرم و به ويژه اربعين بايد آغاز شود تا زائران با طمانينه و خاطره خوش سرزمين عراق را ترك كنند و براي پيشگيري از ايجاد مشكل براي زائران ايراني در اربعين از فردا براي ۱۵ كاروان امكانات اسكان و حمل و نقل و غيره را به صورت ذخيره در نظر خواهيم گرفت.
وي از برخي هتل داران و ماشين‌هاي حمل و نقل عراقي هم كه گاهي اوقاف از وظايف خود شانه خالي مي‌كنند خواست به گونه اي برخورد كنند كه زائران ما با مشكل مواجه نشوند.
آهنگران گفت: هفته آينده در خصوص اربعين با طرف‌هاي عراقي جلساتي برگزار خواهيم كرد.
در پايان اين مراسم هدايا و لوح تقديري از سوي بعثه مقام معظم رهبري در عراق، برخي شركت‌هاي عراقي و نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق به اقاي تهراني اهدا شد.




نظرات کاربران