توصیه‌های مسئولان حرم حسینی به هیئت‌های عزاداری توصیه‌های مسئولان حرم حسینی به هیئت‌های عزاداری توصیه‌های مسئولان حرم حسینی به هیئت‌های عزاداری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه‌های مسئولان حرم حسینی به هیئت‌های عزاداری توصیه‌های مسئولان حرم حسینی به هیئت‌های عزاداری توصیه‌های مسئولان حرم حسینی به هیئت‌های عزاداری توصیه‌های مسئولان حرم حسینی به هیئت‌های عزاداری توصیه‌های مسئولان حرم حسینی به هیئت‌های عزاداری

توصیه‌های مسئولان حرم حسینی به هیئت‌های عزاداری

بخش شعائر حسینی و هیئت‌های مذهبی دستورالعمل‌های مخصوص برگزاری مراسم عاشورا ۱۴۳۵ هجری قمری را اعلام و از زائران و مجاوران خواست که به این توصیه‌ها و نکات توجه جدی داشته باشند.

[factimage()] /DAS/E8263 [imagetitle()] [factimageend()] به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، بمناسبت حلول ماه محرم الحرام ۱۴۳۵ ه. ق بخش شعائر حسيني و هيئت‌هاي مذهبي در عراق و جهان اسلام وابسته به استان مقدس حسيني و عباسي دستورالعمل‌ها و توصيه هايي را در مورد برگزاري مراسم عزاداري اعلام كرد، مهمترين انها عبارتند از:
۱- تمامي اعضاء و شركت كنندگان دسته‌هاي عزاداري موظف به برپايي نماز با شنيدن اذان در موقعيت خود مي‌باشند.
۲- هيئت امناي دسته‌هاي عزاداري مخصوصا هيئت عزاداري زنجير زنان موظفند به زمان بندي اعلام شده و دستورالعمل‌هاي صادره از بخش شعائر حسيني و هيئت‌هاي مذهبي استانه تا ايجاد ازدحام و بسته شدن مسير نشوند.
۳- رعايت و اجراي تمام دستورالعمل‌هاي صادره از بخش امنيتي مخصوص تا راه نفوذ را بر دشمنان اسلام و اهل بيت عليهم السلام ببندند. [factimage()] /DAS/O8259 [imagetitle()] [factimageend()] ۴- ممانعت از ورود افراد ناشناس به دسته‌هاي عزا و هيئت‌هاي عزاداري، و عدم حمل سلاح‌هاي گرم و سرد توسط اعضاي هيئت.
۵- اداره استان مقدس حسيني و عباسي عليهما السلام تنها ملزم به اجراي زمانبندي و دستورالعمل‌هاي صادره از اين بخش مي‌باشند و رئيس هيئت امناي دسته‌هاي عزاداري براي عبور از ايست بازرسي‌ها و ورود به منطقه بين الحرمين موظف به نشان دادن كارت شناسايي هيئت مي‌باشند.
۶- مسؤولين هيئت‌ها موظف به برقراري امنيت دسته عزاداري خود و چك كردن وسايل صوتي همراه خود مي‌باشند. ۷- ورود يك دوربين فيلم برداري با دسته عزاداري به صحن شريف مجاز مي‌باشد و عكاس هيئت نيز پس از گرفتن كارت شناسايي مخصوص عكاسان اجازه ورود خواهد يافت.
۸- از برادان عزيز مداح خواستاريم به مدت زمان مشخص شده اكتفا كنند و تنها بمدت ۱۰ دقيقه در صحن شريف عزاداري و مرثيه خواني كنند تا ايجاد ترافيك براي ساير هيئت‌ها و دسته‌هاي عزاداري نشود.
۹- از دسته‌هاي زنجير زني و طبل زني خواستاريم زمان مشخص شده خود را رعايت كنند.
۱۰- ورود اسب همراه با دسته‌هاي عزاداري شبيه به داخل صحن‌هاي شريف حسيني و عباسي ممنوع مي‌باشد. [factimage()] /DAS/L8261 [imagetitle()] [factimageend()] ۱۱- پس از اذان ظهر روز عاشورا حركت عزاي ركضة طويريج اغاز خواهد شد.
۱۲- دسته عزاداري شبيه (شير) عصر روز عاشورا ساعت ۴ از ديوان ال كمونه حركت خواهد كرد.
۱۳- تكيه‌ها و هيئت‌ها پس از روز ۱۳ محرم الحرام بايد جمع اوري شوند.
۱۴- در صورت بروز هر پشيامد ناخواسته اي از همه افراد و اعضاي هيئت‌ها و دسته‌هاي عزاداري خواستاريم از مسير اصلي فاصله گرفته و به نيروهاي امنيتي اجازه عبور دهند تا تدابير لازم صورت گيرد.
بخش شعائر حسيني و هيئت‌هاي مذهبي استانه و نيروهاي امنيتي و خدمات رساني در كربلاي معلا موظف به اجراي دستورالعمل‌هاي اد. در اخر از همكاري صميمانه شما تشكر مي‌كنيم و ارزوي قبولي طاعات و عزاداري‌هاي شما را داريم.




نظرات کاربران