عربستان 9 و نیم میلیون روادید برای زائران حج صادر کرد عربستان 9 و نیم میلیون روادید برای زائران حج صادر کرد عربستان 9 و نیم میلیون روادید برای زائران حج صادر کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان 9 و نیم میلیون روادید برای زائران حج صادر کرد عربستان 9 و نیم میلیون روادید برای زائران حج صادر کرد عربستان 9 و نیم میلیون روادید برای زائران حج صادر کرد عربستان 9 و نیم میلیون روادید برای زائران حج صادر کرد عربستان 9 و نیم میلیون روادید برای زائران حج صادر کرد

عربستان 9 و نیم میلیون روادید برای زائران حج صادر کرد

طبق آمارهای منتشر شده رسمی تنها درسال 2011 بیش از 9.5 میلیون زائر خارجی برای زیارت حج به عربستان سعودی جذب شدند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، طبق آمارهاي منتشر شده رسمي تنها درسال 2011 بيش از 9.5 ميليون زائر خارجي براي زيارت حج به عربستان سعودي جذب شدند. وزير حج کشور عربستان با اعلام اين آمار، از رشد 11 درصدي ورود زائران به عربستان نسبت به سال 2011 خبر داد.  

 وزير حج کشور عربستان سعودي اين کشور سال گذشته 9.5 ميليون ويزاي مذهبي براي توريست‌هاي خارجي صادر کرد که برابر با 11.3 درصد بيشتر از سال 2010 بود.
 
همچنين تعداد ويزاي صادر شده براي حج عمره نيز برابر با 1 ميليون در سال 2011 نسبت به سال 2010 افزايش يافته بود. علاوه براين نزديک به دو ميليون زاير خارجي نيز بيش از سال گذشته به اين کشور سفر کرده بودند.
 
دولت عربستان در راستاي پاسخ گويي به اين روند فزاينده توريست‌هاي مذهبي تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي توسعه تسهيلات توريستي دراين کشور آغاز کرده است. توسعه فرودگاه بين المللي "شاه عبدالعزيز" فرودگاه جده و مدينه و يا توسعه مسجدهاي مکه و مدينه همچنين طراحي و اجراي استراتژي هاي بازاريابي تهاجمي از جمله اقدامات دولت سعودي است.


| شناسه مطلب: 4348







نظرات کاربران