تدابیر جدید برای حل مشکل ازدحام شدید در سالنهای خروجی فرودگاههای مدینه و جده تدابیر جدید برای حل مشکل ازدحام شدید در سالنهای خروجی فرودگاههای مدینه و جده تدابیر جدید برای حل مشکل ازدحام شدید در سالنهای خروجی فرودگاههای مدینه و جده بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تدابیر جدید برای حل مشکل ازدحام شدید در سالنهای خروجی فرودگاههای مدینه و جده تدابیر جدید برای حل مشکل ازدحام شدید در سالنهای خروجی فرودگاههای مدینه و جده تدابیر جدید برای حل مشکل ازدحام شدید در سالنهای خروجی فرودگاههای مدینه و جده تدابیر جدید برای حل مشکل ازدحام شدید در سالنهای خروجی فرودگاههای مدینه و جده تدابیر جدید برای حل مشکل ازدحام شدید در سالنهای خروجی فرودگاههای مدینه و جده

تدابیر جدید برای حل مشکل ازدحام شدید در سالنهای خروجی فرودگاههای مدینه و جده

وزارت حج عربستان در بیانیه ای خطاب به شرکتها و موسسات دست اندرکار عمره، رعایت نکاتی را برای آنها ضروری دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، روزنامه عکاظ نوشت: شرکتها و موسسات مسئول تغییر زمانهای پروازهای عمره گزاران اعلام شدند.

وزارت حج  عربستان در بیانیه ای خطاب به تمام شرکتها و موسسات دست اندرکار خدمات عمره تصریح کرد: مسئولیت هر گونه تغییر در زمانهای پروازهای ورودی با شرکتهای عمره خواهد بود که باید به طور مستقیم از طریق هماهنگی با نماینده خارجی صورت گیرد.

این وزارت بر ضرورت اطلاع شرکت مسئول استقبال از عمره گزاران از آمار ورود عمره گزاران و شماره هر پرواز، شرکت جابجا کننده، تاریخ ورود، زمان ورود، ملیتهای افرادی که وارد می شوند، حاضر بودن وسایل نقلیه که با آنها قرارداد بسته شده است که مورد تایید وزارت حج و وزارت حمل و نقل باشد و همچنین اطلاع شرکت جابجا کننده، شماره های اتوبوسها، آمار رانندگان و قرار دادن نسخه ای از مجوز رانندگان اتوبوس و ... تاکید کرده است.

این وزارت بر ایجاد بخش خدماتی حقیقی از سوی شرکتها یا موسسات دست اندرکار خدمت به عمره گزاران در مدت حضورشان در عربستان برای جلوگیری از موارد منفی سالهای گذشته تصریح کرده است.

ضرورت شناخت آمار پروازهای ورودی، زمانها، تعداد و ملیتهای عمره گزارانی که وارد می شوند و عدم تکیه بر طرفهای دیگر مانند کارکنان وزارت حج برای تماس با شرکت ذیربط به منظور مطلع کردن این شرکت از ورود عمره گزاران متعلق به این شرکت از دیگر موارد بیانیه وزارت حج عربستان است.

وزارت حج عربستان همچنین شرکت های عمره گزار را موظف کرده است، فرمی که نام شرکت یا موسسه و عناوین و شماره های تلفن و آدرس های آن در مکه مکرمه و مدینه منوره در آن حک شده است به عمره گزاران تحویل دهند و در صورت ورود عمره گزاران به منافذ هوایی یا دریایی و نبود هر گونه اطلاعات قبلی از آنها، کمیته های نظارت و پیگیری، اقدام مناسب را با عمره گزاران برای حل مسائل مربوطه مانند انتقال به مساکن موقت برای عمره گزاران یا تحویل به شرکتها یا موسسات دیگر انجام خواهد داد.

وزارت حج عربستان همچنین تاکید کرده است: شرکتهای فعال در زمینه عمره باید با نمایندگان آنها در خارج در خصوص عمره گزارانی که از طریق زمینی وارد می شوند، هماهنگی داشته باشند.

این وزارت از تمام شرکتهای دست اندرکار عمره خواسته است با نمایندگان خارجی برای اطلاع رسانی به عمره گزارانی که از طریق دریا وارد می شوند به منظور کاهش اوزان کالاهای همراه به منظور تسهیل تدابیر مربوطه و عدم تاخیر در ورودیها چه در ورود یا خروج هماهنگی داشته باشند.


| شناسه مطلب: 4350







نظرات کاربران