آغاز زود هنگام اجاره مساکن حجاج در مکه آغاز زود هنگام اجاره مساکن حجاج در مکه آغاز زود هنگام اجاره مساکن حجاج در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آغاز زود هنگام اجاره مساکن حجاج در مکه آغاز زود هنگام اجاره مساکن حجاج در مکه آغاز زود هنگام اجاره مساکن حجاج در مکه آغاز زود هنگام اجاره مساکن حجاج در مکه آغاز زود هنگام اجاره مساکن حجاج در مکه

آغاز زود هنگام اجاره مساکن حجاج در مکه

منابع سعودی از تلاشهای زودهنگام بعثه های حج کشورهای مختلف برای رزرو مساکن حجاج خود برای موسم آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، الوطن نوشت بعثه های حج، 900 میلیون ریال سعودی برای رزرو زودهنگام هتلهای مکه مکرمه تزریق کردند، انتظار می رود قیمت اجاره این هتلها به هفت میلیارد ریال سعودی افزایش یابد.

بعثه های حج و دلالهای مسکن، اجاره زودهنگام مساکن حجاج را در منطقه مرکزی حرم شریف و برخی محله های دیگر مانند کدی، العزیزیه، الششه، المعابده و ریع ذاخر را آغاز کرده اند. 
  
 منصور ابوریاش رئیس کمیته املاک در اتاق مکه مکرمه اعلام کرد بعثه های حج طی روزهای گذشته، بیش از 900 میلیون ریال سعودی به عنوان پرداخت اول برای رزرو بیش از هفت هزار هتل و ساختمان مسکونی واریز کرده اند که انتظار می رود بهای اجاره آن به بیش از هفت میلیارد ریال سعودی برسد.

وی افزود بعثه های حج به اجاره زودهنگام مساکن حجاج تمایل دارند و البته بر منطقه مرکزی اطراف مسجدالحرام هم که گران ترین منطقه است، تمرکز دارند، گرانی این منطقه، حاجی را وادار می کند تا برای اقامت در این منطقه، هفت هزار ریال سعودی پرداخت کند.

ابوریاش خاطر نشان کرد مبلغی که هر حاجی برای اسکان در خارج از منطقه مرکزی اطراف حرم شریف باید بپردازد، بین دو هزار تا پنج هزار ریال بر اساس میزان نزدیک بودن به مسجدالحرام می شود.

وی پیش بینی کرد مساکن متعددی در منطقه العدل، جبل النور و المعیصم، محله السلامه والنزهه به سبب پروژه های بزرگ توسعه که در حال حاضر در منطقه مرکزی اجرا می شود، اجاره شود.

به گفته وی، یکی از این پروژه ها، پروژه کمربندی اول است که کار بر روی آن آغاز شده و منجر به تخریب بیش از 1800 ملک و ساختمان در منطقه اطراف مسجدالحرام شده است.

رئیس کمیته املاک اتاق مکه مکرمه تاکید کرد بعثه های حج، فشارهایی بر صاحبان ساختمانهای مسکونی وارد می کنند و شروطی را بر خلاف شروط مشخص شده از سوی کمیته اسکان حجاج تعیین می کنند و سالیانه نیم میلیارد ریال سعودی به خارج از عربستان منتقل می کنند.

همچنین الوطن نوشت شماری از صاحبان ساختمانهای مسکونی و سرمایه گذاران بخش املاک و مسکن اعلام کردند دلالهای مسکن که مقیم عربستان هستند، گفتگو با مالکان آپارتمانها و ساختمانهای مسکونی را برای اجاره دادن به حجاج آغاز کرده اند.

این افراد به این نکته اشاره کردند که بیست درصد مالکان ساختمانهای مسکونی، قراردادهای اجاره را با بعثه های حج امضا کرده اند و اولین پیش پرداخت مربوط به بهای اجاره املاک خود را که 30 درصد قیمت اجاره می شود، نیز دریافت کرده اند.

عبدالله باحکیم و سعد السویهری و عبدالکریم حبیب از مالکان ساختمانهای مسکونی در مکه اعلام کرده اند بعثه های حج اجاره زودهنگام مساکن حجاج و امضای قراردادهایی با مالکان چه از طریق دلالان مسکن یا از طریق اعلام تمایل در رسانه ها برای اجاره ساختمانها آغاز کرده اند.

آنها اعلام کردند حجاج برای اقامت در مکه مکرمه در ایام حج بین 1700 تا 5400 ریال سعودی پرداخت می کنند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، این مالکان اظهار داشتند منطقه محبس الجن و کدی، اجیاد ریع والعزیزیه از جمله مناطقی هستند که نسبت به مناطق دیگر بیشتر مورد توجه حجاج هستند، به سبب آنکه به حرم شریف مکی و مشاعر مقدسه نزدیک تر هستند، منطقه محبس الجن و کدی گران ترین مناطق پس از منطقه مرکزی اطراف مسجدالحرام به شمار می روند، به طوری که حجاجی که می خواهند در این مناطق اقامت گزینند، باید شش هزار ریال سعودی پرداخت کنند و هر چه از حرم شریف دورتر می شویم، بهای اجاره ها کاهش می یابد تا به 1800 ریال در مناطق جبل النور و المعیصم می رسد


| شناسه مطلب: 4351







نظرات کاربران