جنجال بر «همسر دوم می‌خواهم» در عربستان جنجال بر «همسر دوم می‌خواهم» در عربستان جنجال بر «همسر دوم می‌خواهم» در عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جنجال بر «همسر دوم می‌خواهم» در عربستان جنجال بر «همسر دوم می‌خواهم» در عربستان جنجال بر «همسر دوم می‌خواهم» در عربستان جنجال بر «همسر دوم می‌خواهم» در عربستان جنجال بر «همسر دوم می‌خواهم» در عربستان

جنجال بر «همسر دوم می‌خواهم» در عربستان


انتشار شایعه‌هایی مبنی بر وجود دو کتاب درباره ازدواج مجدد و داشتن همسر دوم در نمایشگاه کتاب ریاض با واکنش غیرمنتظره زنان عربستانی در این نمایشگاه همراه شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پس از انتشار اخباري مبني بر وجود دو كتاب با نام‌هاي «چگونه بدون مشكل همسر دوم برگزينم» و «همسر دوم مي‌خواهم» در نمايشگاه كتاب رياض، زنان عربستاني تهديد كردند كه قصد دارند همه نسخه‌هاي موجود از اين دو كتاب را خريداري كرده و بسوزانند؛ اما جستجوها در نمايشگاه براي يافتن اين دو كتاب هنوز به نتيجه نرسيده است. !
روزنامه سعودي «الاقتصاديه» به نقل از «عائشه الفيفي» يكي از اعضاي كميته رسانه اي نمايشگاه كتاب رياض در اين زمينه مي‌گويد: نكته جالب هنگام جستجو در فهرست ديجيتالي نمايشگاه كتاب اين است كه جستجوي كتاب اول هيچ نتيجه اي در بر ندارد، اما هنگام جستجوي كتاب دوم، نتايج نشان مي‌دهد كه اين كتاب در يكي از غرفه‌ها موجود است اما هنگامي كه به غرفه مذكور مراجعه مي‌كنيم انتشاراتي ديگري آنجا هست كه هيچ ربطي به كتاب مذكور و مشخصات آن ندارد.
الفيفي مي‌افزايد: اين دو كتاب در نمايشگاه وجود ندارند، و اين قضيه فقط شايعه اي است كه از طريق شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است.
وي با زبان طنز مي‌گويد: اصولا اگر چنين كتابي در يكي از غرفه‌ها موجود باشد زنان انتشاراتي مربوطه را به آتش مي‌كشند.
الفيفي خاطرنشان مي‌كند: اگر مردي تصميم به ازدواج دوم بگيرد خودش مي‌داند از چه طريقي اقدام كند و نياز به خواندن كتاب در اين زمينه ندارد.
«موسي الموسي» مسئول يكي از انتشاراتي‌ها نيز مي‌گويد كه وي نيز نام اين دو كتاب را فقط در شبكه‌هاي اجتماعي ديده و معتقد است چنين كتاب هايي وجود ندارند زيرا با توجه به تعداد زياد زناني كه از غرفه‌ها بازديد مي‌كنند نمي‌توان عكس العمل آنها را هنگام ديدن كتاب‌هاي مذكور پيش بيني كرد.
زنان در عربستان از كمترين حقوق اجتماعي برخوردارند و غير از محروميت از حقوق سياسي و اجتماعي، قوانين حاكم بر عرف و زندگي خانوادگي نيز چندان به سود آنها نيست.


| شناسه مطلب: 44154




بانوان عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران