نورچشمی‌ سعودی‌ها در حج تمتع مشخص شد نورچشمی‌ سعودی‌ها در حج تمتع مشخص شد نورچشمی‌ سعودی‌ها در حج تمتع مشخص شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نورچشمی‌ سعودی‌ها در حج تمتع مشخص شد نورچشمی‌ سعودی‌ها در حج تمتع مشخص شد نورچشمی‌ سعودی‌ها در حج تمتع مشخص شد نورچشمی‌ سعودی‌ها در حج تمتع مشخص شد نورچشمی‌ سعودی‌ها در حج تمتع مشخص شد

نورچشمی‌ سعودی‌ها در حج تمتع مشخص شد

بحرین از جمله معدود کشورهایی است که در موسم حج سال گذشته، چهار هزار و ۶۲۵نفر از این کشور کوچک در موسم حج شرکت کردند و این تعداد دو برابر سهمیه مجاز این کشور بر اساس فرمول سازمان همکاری اسلامی است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، جمعيت بحرين بر اساس جديدترين سرشماري‌ها، حدود يك ميليون و ۳۰۰ هزار نفر است و بايد بر اساس فرمول مصوب سازمان همكاري اسلامي يعني به ازاي هر يك ميليون نفر جمعيت، هزار حاجي اختصاص يابد.
سهميه قانوني بحرين، ۱۳۰۰ حاجي است، اما در عمل مقامات سعودي كه روابط بسيار مستحكم با خاندان سلطنتي حاكم بر بحرين دارند و حتي ميان آنها رابطه فاميلي هم برقرار است، سهميه حجاج اين كشور را بيش از سه برابر سهميه مجاز آن قرار داده اند.
عربستان با اين اقدام خود علاوه بر نقض قوانين مصوب سازمان همكاري اسلامي درباره سهميه حج كشورهاي اسلامي، حقوق حجاج كشورهايي را كه سالها در نوبت تشرف به سر مي‌برند از جمله جمهوري اسلامي ايران نقض مي‌كنند.
به نوشته روزنامه المدينه، رافت بن اسماعيل بدر رئيس شوراي اداري موسسه حجاج كشورهاي جنوب آسيا در ديدار با شيخ عبدالناصر عبدالله ابراهيم رئيس امور حج و عمره در دفتر امور حجاج بحرين، مسائل مربوط به حجاج اين كشور در موسم حج آينده و هماهنگي ميان كاروانها و دفاتر خدمات ميداني مسئول رسيدگي به حجاج بحريني را بررسي كرد.
خدمات رساني به حجاج بحرين بر عهده موسسه حجاج جنوب آسيا است.
سال گذشته، چهار هزار و ۶۲۵ بحريني در موسم حج شركت كردند كه چند برابر ظرفيت مجاز و بر خلاف مصوبه سازمان همكاري اسلامي به ازاي هر يك ميليون نفر جمعيت، هزار حاجي بود.
مقامات بحريني اعلام كردهند: ۱۲ هزار بحريني در فهرستهاي انتظار تشرف به حج به سر مي‌برند.
موسسه مطوفان حجاج جنوب آسيا مسئوليت رسيدگي به امور حدود نيم ميليون حاجي اعزامي از اين منطقه را برعهده دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران