وفات ام البنین؛روز تکریم مادران و همسران شهدا وفات ام البنین؛روز تکریم مادران و همسران شهدا وفات ام البنین؛روز تکریم مادران و همسران شهدا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وفات ام البنین؛روز تکریم مادران و همسران شهدا وفات ام البنین؛روز تکریم مادران و همسران شهدا وفات ام البنین؛روز تکریم مادران و همسران شهدا وفات ام البنین؛روز تکریم مادران و همسران شهدا وفات ام البنین؛روز تکریم مادران و همسران شهدا

وفات ام البنین؛روز تکریم مادران و همسران شهدا

امروز سیزدهم جمادی الثانی مصادف با رحلت حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حضرت امام علي (ع) پس از شهادت حضرت زهرا (س)، به مشاورت برادرشان عقيل كه از علماي نَسَب‌شناس بود و خاندان‏هاي عرب را به خوبي مي‌‏شناخت، با فاطمه كلابيه ملقب به ام‌البنين (مادر پسران) ازدواج كردند. عقيل، طايفه بني‌كلاب را در شجاعت، كم‌نظير مي‌دانست.
اين بانوي بزرگوار از امام علي (ع) چهار پسر به نام‏هاي «عباس»، «جعفر،» عبداللَّه «و» عثمان «آوردند. اين چهار برادر به سفارش مادر، فدائي حضرت اباعبدالله‌الحسين بودند و در واقعه خونين كربلا و در ركاب مولاي خويش به شهادت رسيدند.
ام‌البنين از نخستين كساني بودند كه بر سوگواري براي واقعه عاشورا مداومت داشتند.
نقل است كه اين بانوي مخدّره همه روزه عبيداللَّه، فرزند حضرت عباس (ع) را همراه خود به قبرستان بقيع مي‌‏بُردند و اشعاري در رثاي شهداي كربلا مي‌‏‌خواندند.
سوگواري ايشان، مردم مدينه را در قبرستان بقيع گردهم‌ مي‌آورد و آنان نيز با ندبه‌هاي اين بانوي بزرگوار مي‌‏گريستند. ام‏ البنين سه سال پس از عاشوراي سال ۶۱ ق در مدينه دارفاني را وداع كردند. مزار آن بزرگوار در بقيع است.
به مناسبت رحلت اين بانوي بزرگوار، اين روز را روز تكريم مادران و همسران شهدا دفاع مقدس نامگذاري شده است.
تصاوير ذيل قبرستان شريف بقيع در مدينه منوره و موقعيت قبر مطهر منسوب به حضرت ام البنين را به نمايش گذاشته است.




نظرات کاربران