واکنش ارامنه به حمایت ترکیه‌ از کشتار سوریه واکنش ارامنه به حمایت ترکیه‌ از کشتار سوریه واکنش ارامنه به حمایت ترکیه‌ از کشتار سوریه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
واکنش ارامنه به حمایت ترکیه‌ از کشتار سوریه واکنش ارامنه به حمایت ترکیه‌ از کشتار سوریه واکنش ارامنه به حمایت ترکیه‌ از کشتار سوریه واکنش ارامنه به حمایت ترکیه‌ از کشتار سوریه واکنش ارامنه به حمایت ترکیه‌ از کشتار سوریه

واکنش ارامنه به حمایت ترکیه‌ از کشتار سوریه

حدود ۱۰۰ نفر از ارامنه اصفهان در اعتراض به حمایت دولت ترکیه از جنایات تروریست‌ها در شهر ارمنی‌نشین «کِسَب» سوریه، در مقابل دفتر نمایندگی هواپیمایی ترکیه در اصفهان تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج در اصفهان، در اين گردهمايي كه خليفه ارامنه اصفهان و شاهين‌شهر «آنانيا كوجانيان» نيز حضور داشت، جوانان ارمني با در دست داشتن پلاكاردهايي شعارهايي از قبيل مرگ بر دولت فاشيستي تركيه؛ حامي تروريست تركيه - آمريكا و جنايات تركيه محكوم بايد گردد؛ سر‌دادند.
پاتريك ساهاكيان «يكي از ارامنه ساكن در اصفهان در خصوص اين تجمع اعتراض‌آميز به خبرنگاراصفهان گفت: قتل عام ارامنه در سال ۱۹۱۵ براساس سياست‌هاي» پان تركيسم" و اتحاد ترك زبانان در سراسر جهان و تشكيل منطقه جغرافيايي واحد تحت حكومت تركيه شكل گرفت كه در آن زمان دولت تركيه قصد داشت اتحاد ترك‌هاي قبرس، يونان، آسياي ميانه، منطقه قفقاز تا نزديك مرزهاي چين را با كشتار ارامنه محقق سازد. .
وي افزود: در سال ۱۹۰۲براي اولين بار شهر «كسب» مورد تهاجم نيروهاي ترك قرار گرفت و باعث بي‌خانمان شدن ارامنه آن منطقه گرديد و در سال ۱۹۱۵، حكومت عثماني به اين منطقه حمله كرد. متأسفانه در ۲۱ مارس سال ۲۰۱۴، تروريست‌هاي تحت حمايت تركيه در سوريه به شهر «كسب» حمله كردند و باعث بي خانمان شدن مردم اين منطقه و مهاجرت اجباري ارامنه از اين شهر به شهر لاذقيه سوريه شدند. اين ارمني ساكن در اصفهان كه مقالات زيادي درخصوص نسل‌كشي ارامنه از سوي دولت عثماني نوشته است، گفت: اميدواريم صداي ارامنه و اين تجمع اعتراض‌آميز در نزديكي دفتر هواپيمايي تركيه به گوش دولت تركيه برسد تا جنايت تروريست‌ها در شهر «كسب» متوقف شود.
در پايان اين تجمع اعتراض آميز، بيانيه‌اي در خصوص محكوميت سياست‌هاي ضد انساني دولت تركيه در سوريه قرائت شد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: تركيه با نقض كليه قوانين بين المللي با كمك رساني مستقيم و مشاركت با گروه‌هاي مسلح تروريستي سوريه و به ويژه گروه تروريستي جبهه النصره شهرك ارمني نشين كسب سوريه را در مرز سوريه و تركيه آماج گلوله باران سنگين و حملات شديد خود قرار داده كه در نتيجه آن اهالي اين شهرك آواره و مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده و به لاذقيه پناه مي‌برند.
در اين رابطه ما، اعضا جامعه ارمنيان اصفهان جنايات اخير تركيه و بي كيفر ماندن مجدد عامل اصلي را محكوم كرده و كليه آزادي خواهان و حاميان عدالت در جهان را به اتحاد و دفاع از حقوق پايمال شده ساكنين شهرك كسب و بازگشت امن آنها به كاشانه خود فرا مي‌خوانيم.
در بخش ديگري از اين بيانيه از مسؤولان جمهوري اسلامي ايران خواسته شده است كه در رابطه با جلوگيري از اين وقايع و براي تضمين امنيت منطقه و همزيستي مسالمت آميز اسلام و مسيحيت از تلاش و به كارگيري امكانات ديپلماتيك و سياسي خود در حد امكان فروگذار نباشند.


| شناسه مطلب: 44747




سوريه اصفهان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران