تاوان رانندگی یک زن در عربستان تاوان رانندگی یک زن در عربستان تاوان رانندگی یک زن در عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاوان رانندگی یک زن در عربستان تاوان رانندگی یک زن در عربستان تاوان رانندگی یک زن در عربستان تاوان رانندگی یک زن در عربستان تاوان رانندگی یک زن در عربستان

تاوان رانندگی یک زن در عربستان

دادگاه استیناف شهر ریاض پایتخت عربستان حکم هشت ماه زندان و ۱۵۰ ضربه شلاق علیه یک زن به جرم رانندگی را تایید کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از تسنيم، سايت «شبكه خبري قطيف» نوشت: دادگاه كيفري رياض يك زن را به جرم رانندگي، اهانت و درگيري با پليس به ۸ ماه حبس و ۱۵۰ ضربه شلاق محكوم كرده بود كه دادگاه استيناف اين حكم را تأييد كرد.
بر اساس اعلام دادگاه استيناف، احكام اين زن براي اجرا به دستگاه‌هاي مربوطه ابلاغ شده است و حكم شلاق در حضور شاكيان اجراء خواهد شد.
رانندگي براي زنان در عربستان سعودي، از زمان تاسيس اين كشور، ممنوع بوده و اين ممنوعيت تداوم يافته است وهيئت علماي عربستان در سال ۱۹۹۰ با صدور فتوايي، رانندگي زنان را به دليل مخالفت با شرع، حرام اعلام كرد.
در سال ۲۰۱۱ زنان عربستان كمپيني در اعتراض به ممنوعيت رانندگي به راه انداختند كه به شدت از سوي مقامات آل سعود سركوب شد.
بسياري از پژوهشگران علوم اجتماعي، وضعيت زنان درعربستان سعودي را به وضعيت سياهان در نظام تبعيض نژادي آفريقاي جنوبي تشبيه مي‌كنند.


| شناسه مطلب: 44905




بانوان عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران